De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Loyaliteit begint met een warm welkom Hinke Sommeling April 2015.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Loyaliteit begint met een warm welkom Hinke Sommeling April 2015."— Transcript van de presentatie:

1 Loyaliteit begint met een warm welkom Hinke Sommeling April 2015

2 1.In het kort: Consumentenbond 2.Van vereniging naar beweging 3.Waarde van het lidmaatschap 4.Inzoomen op: ledenloyaliteit  Loyaal voelen én Loyaal gedragen  Waardeperceptie is key  Sturen op loyaal gedrag tijdens de lidmaatschapscyclus 5.Praktijkvoorbeeld: Customer journey – 1 e 60 dagen Inhoud

3 Waar ken je Consumentenbond van?

4 Pag. 4 We doen meer, veel meer! Special Interest bladen: 4x Minigidsen: 12x Boeken/e-books : per jaar Vergelijkers/Overstapdiensten Onder meer voor Zorg, Energie, Autoverzekering Energiecollectief Apps voor de mobiele telefoon/tablet Persoonlijk (juridisch) advies via telefoon of Klachtenkompas.nl Acties & Campagnes Bijvoorbeeld Stop ongezonde kindermarketing, Stop prijsmisleiding of Behoud vrije artsenkeuze Nieuwsbrieven en Alerts Social Media (Facebook, Twitter, Youtube) Community Op TV: Koopkracht

5 Samengevat in 3 pijlers

6 Voor wie? Van vereniging naar beweging Van, voor, en met consumenten In cijfers Leden/Abonnees: Gebruikers met omzet: Gebruikers zonder omzet: Klant centraal stellen Omschakeling naar doelgroepgericht denken Merk benutten en eenduidig uitdragen Consumentenbond duidelijk positioneren t.o.v. de concurrentie, passend bij de behoeften van de doelgroep GROEIT

7 Inkomsten van leden zijn cruciaal voor de continuïteit

8 Waarde voor de consument

9 Grip op loyaliteit vraagt focus op zowel attitude als gedrag

10 Loyaal voelen Loyaal voelen is het eindresultaat van verschillende vormen van ‘commitment’. Calculatieve commitment (rationeel, financieel) “Het is slim om lid te zijn van de Consumentenbond” Affectieve commitment (emotioneel, affectief) “Het voelt goed om lid te zijn van de Consumentenbond” Normatieve commitment (rationeel/emotioneel) “Het is belangrijk dat mensen lid zijn van de Consumentenbond”

11 Loyaal gedragen Loyale leden blijven langer, leveren meer op en kosten minder. Daarnaast bevelen zij de Consumentenbond actief aan bij derden.

12 Waardeperceptie is key

13 Loyalty projecten bij Consumentenbond 1. Loyalty Regie 2. Loyalty Ambassadeur 3. Exclusief voor klanten 4. Customer Journey 5. Loyalty Communicatie 6. Waardering, behoud & winback 7. Cross & up sell 9. Ergernissen & klachten 8. Gericht werven loyale klanten 10. CB’ers meelopen bij S&A Loyalty Regie Bouwen aan loyaliteit

14 Sturen op loyaal gedrag tijdens de lidmaatschapscyclus Campagnes gericht op het sturen van loyaal gedrag maken proactief en reactief onderdeel uit van de ‘customer journey’ van leden

15 Praktijkvoorbeeld: Customer journey - 1 e 60 dagen

16 Pag. 16 Na 2 dagen Welkom heten Online testinformatie onder de aandacht Verwachtingen managen t.a.v. aangevraagde minigids Wij zijn er voor u!

17 Na 6 dagen Mail wordt alleen verstuurd als er nog niet is ingelogd. 100% focus op inloggen Ondersteund met video

18 Pag. 18 Na 8 dagen Onafhankelijkheid Top 5 testdossiers Beste Koop App

19 Pag. 19 Na 15 dagen Voordelen op een rij Introductie nieuwsbrief Wij zijn er voor u

20 En? Werkt het? Uitdaging: Goede rapportages! Tips: Start klein en bouw stap voor stap uit Maak je uitingen relevant voor de ontvanger 1 op 1 communicatie is gewenst, maar houd het behapbaar Vermijd te veel boodschappen in 1x Neem de tijd om te testen Werk met controlegroepen Meet niet alleen op korte termijn, maar kijk ook naar lange termijn effecten!

21 Loyaliteit begint met een warm welkom


Download ppt "Loyaliteit begint met een warm welkom Hinke Sommeling April 2015."

Verwante presentaties


Ads door Google