De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Uitdaging De Museumvereniging wil het mogelijk maken dat zo veel mogelijk inwoners van Nederland toegang hebben tot allerlei interessante musea. Musea.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Uitdaging De Museumvereniging wil het mogelijk maken dat zo veel mogelijk inwoners van Nederland toegang hebben tot allerlei interessante musea. Musea."— Transcript van de presentatie:

1

2 Uitdaging De Museumvereniging wil het mogelijk maken dat zo veel mogelijk inwoners van Nederland toegang hebben tot allerlei interessante musea. Musea die daardoor én meer bezoeken én meer inkomsten krijgen.

3 De Museumvereniging is de brancheorganisatie voor musea in Nederland, die werkt aan: 1. Belangenbehartiging door beïnvloeding politieke agenda en publieke opinie 2. Vergroten verdienvermogen musea door collectieve promotie 3. Professionele ontwikkeling van de branche Waarom

4 Maatschappelijke waarde musea

5 1. Musea zijn weliswaar populair, maar de publieke financiering staat onder druk of neemt af. 2. De strijd om de gunst van de museumbezoeker neemt toe door de concurrentie op de vrijetijdsmarkt. 3. Heldere profilering biedt musea kansen door de herwaardering van eigen stad, streek en land. 4. Musea kunnen ook bijdragen aan toerisme, sociale verbinding, educatie en economie. Urgentie

6 1. Musea zijn in deze snel veranderende wereld misschien wel belangrijker dan ooit. Het zijn onze plekken van bezinning en herkenning. Van verwondering, verbazing en ontroering. Musea verbinden ons met het verleden, met het nu, met het grote verhaal over wie we werkelijk zijn. 2. Prachtige museumcollecties vertellen onmisbare verhalen. Collecties zijn het geheugen van een stad, een streek, van ons land en daarmee van onszelf. Collecties zijn ‘ons echte goud‘. Boodschap

7 Inwoners van Nederland kunnen zich verbinden aan ‘ons echte goud’ en ervaren dat ook zij daar ‘eigenaar’ van zijn. Propositie

8 Museumkaart, de kaart met een miljoen fans Museumkids, voor 6 - 12 jarigen Generatie M, voor jong & hip Nederland Museumtelevisie op publieke, commerciële, regionale en digitale kanalen Nationale Museumweek Middelen

9 Nationale Museumweek

10 De Nationale Museumweek is een jaarlijks terugkerend evenement dat musea door het hele land en hun collecties in de schijnwerpers zet. Deze week bouwt – met dank aan de deelnemers van de BankGiro Loterij – voort op ons gezamenlijke succes van het Museumweekend.

11 Ons echte goud kun je ontdekken door verrassende initiatieven, binnen en buiten de muren van het museum. Dichterbij dan je denkt! Boodschap

12 Nationale Museumweek is er voor alle inwoners van Nederland, van 18 jaar en ouder, van wie overigens bijna de helft 50+ is. Doelgroep

13 1. Sterkere reputatie van alle musea 2. Meer waardering voor museale collecties bij het grote publiek Beoogd resultaat

14 1. Bestaande museumbezoekers en Museumkaarthouders verrassen en tot verwondering brengen door onverwachte, bijzondere ontmoetingen binnen en buiten de muren van het museum 2. Nieuwe doelgroepen inspireren en prikkelen door positieve ervaringen met het waardevolle, het onverwachte, ‘ons echte goud’ Doelstelling

15 Extra bezoeken, al dan niet met Museumkaart Extra entreegelden of bezoekvergoeding Museumkaart. Musea zijn vrij in prijsstelling, vele bieden korting in plaats van gratis toegang Musea genereren extra inkomsten uit horeca en winkel Musea kunnen deelnemen aan geoormerkt werven van de BGL voor financiering bijzondere activiteiten Nieuwe partnerships van belang voor de toekomst van de Museumvereniging en de Museumkaart Effecten

16 Impact Zeven dagen lang live-evenementen: elke dag, in de regio, ‘onthulling’ van een gouden pronkstuk, gebaseerd op een object in een museale collectie Media inkoop & free publicity, landelijk en regionaal, commercieel en publiek, tv en radio, bloggers en vloggers Media campagne start week van tevoren

17 Verdieping Zeven eigentijdse, geloofwaardige vertellers van het verhaal van elk pronkstuk Speciale bijlage bij een landelijk ochtendblad op zaterdag Live radio reportages Lezingen Vrije Academie door het land Op website, in andere (sociale) media

18 Activatie Website Selfiecampagne Online banners ‘Hints’ en spotjes E-nieuwsbrief Museumkaart

19 Elk museum, elke collectie toont ons een deel van een geweldige rijkdom, het culturele kapitaal van Nederland Door een grote betrokkenheid van de musea kunnen we het grote publiek verrassen, prikkelen en inspireren met ons echte goud! Boodschap

20 450 musea die zijn aangesloten bij de Museumvereniging kunnen deelnemen door Aanmelding voor de website en opgave (speciale) activiteiten, openingstijden en tarieven Een link naar de Nationale Museumweek te plaatsen op de eigen website Geoormerkt werven van de BankGiro Loterij onder de aandacht te brengen Doelgroep

21 Geoormerkt werven BankGiro Loterij Alle musea kunnen deelnemen beneficiënten als te doen gebruikelijk, niet-beneficiënten door deelname aan het Museumspel en niet-beneficiënten met hogere bezoekaantallen krijgen ook de mogelijkheid voor persoonlijke verkoop gedurende de week Inkomsten zijn bestemd voor een restauratie, aankoop, bijzondere tentoonstelling of speciale activiteiten Administratieve afhandeling bij niet-beneficiënten namens de BGL door de Museumvereniging

22 Contactgegevens E: pers@nationalemuseumweek.nl F: Nationale Museumweek T: @MuseumweekNL I: @MuseumweekNL #museumweeknl

23


Download ppt "Uitdaging De Museumvereniging wil het mogelijk maken dat zo veel mogelijk inwoners van Nederland toegang hebben tot allerlei interessante musea. Musea."

Verwante presentaties


Ads door Google