De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Achterbancommunicatie2.0 Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Afstudeerpresentatie Duur: 15 minuten 18-06-2009.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Achterbancommunicatie2.0 Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Afstudeerpresentatie Duur: 15 minuten 18-06-2009."— Transcript van de presentatie:

1 Achterbancommunicatie2.0 Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Afstudeerpresentatie Duur: 15 minuten

2 Maarten Lens-FitzGerald Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

3 MAARTENSJOURNEY.COM - blogt en twittert over zijn behandeling; - lotgenotencontact; - contact met Amerikaanse arts; - samenwerking. MAARTENS JOURNEY = Zorg2.0 Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

4 Inhoud presentatie - Inleiding - Wat is Web2.0? - Voorbeelden van Web2.0 - Communities - Achterbancommunicatie - Klaverblad Community? - Slot Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

5 Web2.0 Participatie Collectieve intelligentie InteractieNetwerken User Generated Content Conversatie Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

6 Voorbeelden Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

7 Communities Community Virtuele gemeenschap Sociale interactie Delen Samenwerken Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland Bron:

8 Soorten communities. Social Thema’s Entertainment Proffesional Expert Intern Onderwijs Commercial B2B B2C Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland Bron: Onderzoek naar online communities,

9 Communities Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland

10 Achterban Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland Gehele achterban of segmenteren? - 55% wil meer informatie via de ; - 35% wil meer via het internet werken; - 57% wil een structurele vorm van informatie- aanbod. Een community biedt de achterban de mogelijkheid om: - de dialoog aan te gaan; - meer contact met lotgenoten; - kennis en ervaringen uit te wisselen; - meer te participeren in de belangenbehartiging; - grote hoeveelheid aan informatie op één plek te vinden; - zelf te beslissen waar, wanneer en welke informatie zij gebruikt.

11 Klaverblad Zeeland Een community biedt Klaverblad Zeeland de mogelijkheid om: - interactie/dialoog aan te gaan met verschillende doelgroepen; - bestaande activiteiten online in te zetten op één plek; - op regionaal en nationaal niveau samen te werken; - verschillende doelstellingen te realiseren; - transparant te communiceren.

12 Nieuw wondermiddel? Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland Nee! Een community is een virtuele gemeenschap! De traditionele middelen zijn nog steeds van zeer groot belang.

13 Mogelijke blokkades Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland - past een community bij Klaverblad Zeeland? - is het te realiseren met onze huidige kapitaal? - wat betekent een community voor ons bestaansrecht? - vervangt een community huidige communicatiemiddelen? - wie heeft de controle? - is succes gegarandeerd? - hoe stimuleer je het gebruik?

14 Conclusie Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland Blijf de ontwikkelingen in de gaten houden en durf de sprong in het diepe te nemen!

15 Slot Hartelijk dank voor uw aandacht! Zijn er nog vragen? Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Klaverblad Zeeland


Download ppt "Achterbancommunicatie2.0 Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Afstudeerpresentatie Duur: 15 minuten 18-06-2009."

Verwante presentaties


Ads door Google