De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

PRESENTATIE SOCIALE MEDIA EN (SPORT)EVENEMENTEN KENNISCENTRUM EVENEMENTEN 3 APRIL 2013 Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap.

Verwante presentaties


Presentatie over: "PRESENTATIE SOCIALE MEDIA EN (SPORT)EVENEMENTEN KENNISCENTRUM EVENEMENTEN 3 APRIL 2013 Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap."— Transcript van de presentatie:

1 PRESENTATIE SOCIALE MEDIA EN (SPORT)EVENEMENTEN KENNISCENTRUM EVENEMENTEN 3 APRIL 2013 Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap

2

3 Hans Slender

4 Welcome digital natives

5 Oppervlakkig en lui? Individualistisch? Ongeïnteresseerd? Hangen voor de pc? óf? Slimmer, sneller en socialer? Trouw en degelijk? Betrokken? Altijd connected? vs. digital immigrants

6

7

8

9

10 Waar zitten de mensen?

11

12 Sociale media zijn niet het zoveelste marketingcommuni- catie kanaal. Wat dan wel? 1. Communicatie 2. Beleving 3. Innovatie

13 1. Communicatie

14 Regie

15 Control centre

16 Geïnformeerd worden

17 Eigen app?

18 18 Verdiepen: Mobiel Slimme stadions Interactieve scoreborden Verlengen: Communities Games Blogs Registratie Verbreden: Meebeslissen Side-events Ontmoeting Beleving 1.0: Geen mobiel Onpersoonlijk Bron: Gijsbregt Brouwer 2. Beleving

19 19 Beleving verlengen

20

21

22 Sven Kramer: Voorspel mijn tijd op de 5 km en win mijn schaatspak: #5KMSK Beleving verdiepen: engagement

23 23 Two screen tango: Extra informatie via laptop, mobiel of ipad Voorbeeld

24 Augmented reality tijdens wedstrijd

25

26

27

28 Innovatie

29

30

31 Four steps (POST): 1.People 2.Objectives 3.Strategy 4.Technology

32 1. PEOPLE Wie zijn geïnteresseerd? Waarom zijn zij geïnteresseerd? Wat is hun online gedrag?

33 2. OBJECTIVES Vergroten fanbase Fan engagement, betrokkenheid Imago veranderen Interessant zijn voor sponsoren Media aandacht Netwerken en innovatie

34 3. STRATEGY Wie zijn wij als evenement? Wat maakt ons bijzonder en authentiek? Welke verhalen hebben wij te vertellen? Wat is onze identiteit en imago? Hoe kunnen wij de interactie met deelnemers en bezoekers aangaan?

35 4. TECHNOLOGY


Download ppt "PRESENTATIE SOCIALE MEDIA EN (SPORT)EVENEMENTEN KENNISCENTRUM EVENEMENTEN 3 APRIL 2013 Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap."

Verwante presentaties


Ads door Google