De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015."— Transcript van de presentatie:

1

2 Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015

3 WAT DOET DE SalonCoach helpt Ondernemers Ondernemen Coaching van Ondernemer ● Medewerkers ● Team Support op gebied van Management ● Marketing Personele Zaken ● Administratie

4 KAPPERSBRANCHE Kappersbranche veranderd voortdurend Cijfers & Trends Rabobank Branche Informatie CBS Branche Index ANKO rapport “Kiezen of Verliezen”

5 Explosieve groei van aantal Thuiskappers & Budgetsalons CIJFERS & TRENDS Meer dan de helft van alle geregistreerde kappersbedrijven werkt aan huis of is ambulant Bijna 2/3 e werkt als ZZP-er

6 CIJFERS & TRENDS Bron : Rabobank Cijfers & Trends Explosieve groei van aantal Thuiskappers & Budgetsalons  Salons  Salons  Oorzaak:  Drempelloos  Vestigingsbeleid Gemeenten  Medewerkers stoppen in Salon en Starten als ZZP-er

7 CIJFERS & TRENDS Bron : Rabobank Cijfers & Trends 60 % van het totaal aantal werknemers (ca ) werkt als ZZP-er, Ambulant of aan huis. Deze groep realiseert slechts 20 % van de gehele omzet. 40 % van de werknemers werk in een Salon. Zij realiseren 80 % van de gehele omzet. Omzet per jaar in Kappersbranche is 1,4 Miljard

8 CIJFERS & TRENDS Bron : Rabobank Cijfers & Trends

9 CIJFERS & TRENDS Bron : CBS Branche Index Omzet in de kappersbranche daalt al sinds 2011 Prijzen stijgen / Volume daalt hard

10 CIJFERS & TRENDS Bron : Rabobank Cijfers & Trends

11 ONTWIKKELINGEN Bron : Rabobank Cijfers & Trends Minder Gunstig: o Aantal kapsalons blijft gestaag groeien o Klant gaat minder vaak naar kapper en geeft minder uit o Jongeren, vooral vrouwen, gaan steeds minder naar de kapper o Klant wordt steeds kritischer en kosten bewuster o Samenstelling bevolking verandert, aantal ouderen groeit o Diverse regio’s kampen met krimp van de inwoners o Werven en behouden van goed personeel is moeilijk

12 ONTWIKKELINGEN Bron : Rabobank Cijfers & Trends Gunstig: o Lange termijn verwachting is Matig Positief Afhankelijk van groei economie o Stijging samenwerkingsverbanden kappers onderling Ervaring en Kennis uitwisselen Gezamenlijke inkoop Gezamenlijk Opleidingen verzorgen o Steeds meer branche gerelateerde diensten in Kapsalon Schoonheidsspecialiste / Wellness / Massage Manicure / pedicure Zonnebank / Spay Tan Studio Sierraden / Accessoires / Kleding verkoop

13 UITDAGINGEN Bron : Rabobank Cijfers & Trends ANKO Kiezen of Verleizen o Meer aandacht voor: Klantenbinding Beleving in de Salon Service op maat Flexibiliteit (openingstijden) Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Rendement verhogen Effectiviteit / Productiviteit van medewerkers Inkoop producten Stoelverhuur Workshops Effectief gebruik Internet als Marketingtool

14 UITDAGINGEN Bron : ANKO Kiezen of Verliezen Juiste Keuzes Positionering kiezen Prijs Perceptie Ervaren Toegevoegde Waarde Laag Hoog

15 UITDAGINGEN Bron : ANKO Kiezen of Verliezen Kappers Kompas De 5 K’s Uw Salon Klanten binding Klant Kom muni catie Klant Experience Kiezen Wie is mijn klant ? Waar is mijn klant ? Wat wil mijn klant ? Hoe bereik ik mijn (nieuwe) klant ? Klant is veel online ! Reviews Toegevoegde Waarde voor Jouw klant ? Wie wil ik als klant ? Waarom kiest deze klant voor mij ? Klanttevredenheid ? Inbreng klanten ? Wat wil mijn klant ?

16 UITDAGINGEN Bron : Rabobank Cijfers & Trends Quote uit Rabobank Cijfers & Trends Kappers hebben veelal meer affiniteit met vakkennis dan met de andere aspecten van bedrijfsvoering. Aandacht voor Loonkosten, Marketing, Locatie, Service en het Dienstenpakket blijven doorslaggevend voor Succesvol Ondernemerschap

17 VRAAG Welke uitdagingen zie jij als Ondernemer de komende 5 a 10 jaar ?

18 VRAAG Waar loop je nu tegenaan ?

19 VRAAG Wat zou je graag Willen veranderen ?

20 VRAAG Hoe ga je dat doen ?

21 CONTACT Meer informatie   


Download ppt "Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015."

Verwante presentaties


Ads door Google