De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MoneyView Het Nieuwe Adviseren 10-2008 / JBo. Introductie Jos.P.M. Borsboom –Trainer, Coach MoneyView –Banken & Verzekeraars –Intermediair Sinds 1993.

Verwante presentaties


Presentatie over: "MoneyView Het Nieuwe Adviseren 10-2008 / JBo. Introductie Jos.P.M. Borsboom –Trainer, Coach MoneyView –Banken & Verzekeraars –Intermediair Sinds 1993."— Transcript van de presentatie:

1 MoneyView Het Nieuwe Adviseren / JBo

2 Introductie Jos.P.M. Borsboom –Trainer, Coach MoneyView –Banken & Verzekeraars –Intermediair Sinds medewerkers Amsterdam en Assen

3 Even voorstellen: wie bent u? Introductie Dagelijkse activiteiten Ervaring met Advisa en AeQuote? Wat verwacht u van de workshop?

4 Programma Adviseren binnen een kader plaatsen Samenhang adviestraject (Advisa en AeQuote) Heel veel oefenen; casus De uitdaging!

5 Even de mening peilen Als mijn klant moet kiezen, gaat het om de beste voorwaarden Als puntje bij paaltje komt, gaat het alleen maar om de prijs EENS – ONEENS

6 De verschillende onderwerpen Hoe stelt de adviseur het klantprofiel vast en wanneer? Hoe maakt de adviseur de (door)vertaling van klantprofiel naar het productadvies? Maakt het voor het pensioenadvies uit of de opbouw plaatsvindt via de verzekeraar of bank?

7 De uitdaging voor de adviseur Meer werk –Wettelijke verplichtingen –Eisen van de klant Minder verdienen –Lagere provisies –Lagere marges Máár: meer toegevoegde waarde!! –De consument, de bomen en het bos

8 De consument, de bomen en het bos Totaal aantal actieve producten in MoneyView Databases (mei 2008) –Hypotheken: 762 –Sparen: 176 –Krediet: 103 –Betalen: 64 –Leven: 446 –Pensioen: 29 –Beleggen: 1429 –Schade: 268 –Levensloop: 27 –Totaal:3.304

9 De consument, de bomen en het bos Totaal geïntroduceerde producten : >1.300 Waarvan: –Schade: 30% –Leven/pensioen:19% –Hypotheken:18% –Overig:33%

10 De consument, de bomen en het bos Kan de consument zelfstandig zijn weg hierin vinden?

11 Wat kan MoneyView voor u betekenen? Effectiviteit adviseur verhogen = bespaart tijd, dus € Bewijslast naar klant = toegevoegde waarde Borging advies-proces = voldoen aan wetgeving Direct financieel voordeel

12 En nu in de praktijk De uitdaging !! Van 3 uur zoeken naar productvoorwaarden etc… Terug naar een ½ uur productinventariseren van de hele markt HOE?

13 Samenhang adviestraject 1e Inventarisatie: - Klantbeeld bepaald - Opdrachtomschrijving Analyse Uitvoering Onderhoud 2e Inventarisatie: - Productsoort Plan van aanpak Productkeuze AdviesDesk Kennisbank Vraagbaak Advisa Product- vergelijking Klantbeeld AeQuote Premievergelijking Offerte klant Adviseur Kennis/ informatie verzamelen

14 Wat is de AdviesDesk? Hèt loket voor de financieel adviseur Alle benodigde informatie onder 1 paraplu! Features: Kennisbank 'Vragen & Antwoorden’ Vakartikelen en actueel vaknieuws AdviesWijzer Workshops & Coaching

15 Uitstapje naar de AdviesDesk

16 Handige vakartikelen

17 Wat is Advisa Online? Selecteert het best passende product uit totale marktaanbod Infa gebruikers voordeel in 6 modules,;  Kapitaalverzekeringen en Risicoverzekeringen  Hypotheekvoorwaarden, Spaarhypotheek- en hybride hypotheekverzekeringen  Beleggingsgebonden Lijfrente premie en koopsom  Trad. Lijfrenteverzekeringen/ Koopsom, DIL, Beleg.gebonden pensioenen  Beleggingsrekeningen en Beleggingsfondsen  Sparen, Kredieten en levensloop Inzicht in: kenmerken, kosten en voorwaarden Automatische productadviesrapportage

18 Uitstapje naar Advisa Online

19 Stap 1: Productcategorie

20 Stap 2: Productselectie (handmatig of de automatische piloot)

21 Stap 3: Productanalyse

22 Stap 4: Motivatie 1

23 Stap 4: De motivatie 2

24 De voorwaarden op rij

25 Wat is AeQuote Online? Snel premies van Levensverzekeringen vergelijken AeQuote vergelijkt: –Beleggingsgebonden Kapitaalverzekeringen –Traditionele Risicoverzekeringen –Hybride hypotheekverzekeringen –Beleggingsgebonden Lijfrente premie en koopsom –Spaarhypotheekverzekeringen Van meer dan 30 verzekeraars

26 Beginscherm AeQuote

27 Betaalschema

28 Maatschappijkeuze

29 Eindkapitaal resultaten

30 Aan de slag! En nu de praktijk….. De uitdaging!

31 Wat levert het ons allemaal op? Bijdrage aan een beter imago branche Verdiencapaciteit Advieskantoor Bewijslast = toegevoegde waarde Professionele veiligheid bieden aan uw klant


Download ppt "MoneyView Het Nieuwe Adviseren 10-2008 / JBo. Introductie Jos.P.M. Borsboom –Trainer, Coach MoneyView –Banken & Verzekeraars –Intermediair Sinds 1993."

Verwante presentaties


Ads door Google