De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

GPO CULTUUR EN MEDIA DOOR TAYSON HICKS, ASMARA PAPA EN NOËLLE DOODEMAN.

Verwante presentaties


Presentatie over: "GPO CULTUUR EN MEDIA DOOR TAYSON HICKS, ASMARA PAPA EN NOËLLE DOODEMAN."— Transcript van de presentatie:

1 GPO CULTUUR EN MEDIA DOOR TAYSON HICKS, ASMARA PAPA EN NOËLLE DOODEMAN

2 SAMENVATTING  Factsheet  Storyboard  Bewijslast  Bevindingen

3 FACTSHEET  Doelgroep  Mediaontwikkeling  Veranderingen waarden en normen door ontwikkeling  Oude waarden en normen publiekdoelgroep (van de ontwikkeling)  Botsing oude en nieuwe waarden en normen  Zichtbaar maken van de botsing

4

5 DOELGROEP  Jongeren van 15-25 jaar die veel gebruik maken van sociale media in de omgeving van Amsterdam

6 MEDIAONTWIKKELING  Er is steeds minder privacy in onze samenleving. Dingen die je online ergens neerzet kunnen ook invloed hebben op je offline leven.

7 VERANDERINGEN WAARDEN EN NORMEN DOOR ONTWIKKELING Waarden:  Mensen vinden het belangrijk dat iedereen op de hoogte is van hun leven en zullen veel van hun leven online posten.  Mensen vinden aandacht erg belangrijk op elke mogelijke manier en willen gehoord worden Normen:  Cookiewetgeving aangesterkt  Scholen verbieden het om gebruik te maken van social media binnen school

8 OUDE WAARDEN EN NORMEN Waarden:  Het is belangrijk om contact (een goed gesprek, niet enkel een like of comment) te behouden  Mensen vonden het raar om je eigen naam online te gebruiken en alles was veel anoniemer Normen:  Je houdt je aan de huisregels van een website  Copyright

9 BOTSING OUDE EN NIEUWE WAARDEN EN NORMEN  Persoonlijke informatie delen is nu normaal  Wij voelen ons veiliger op het web, terwijl het web nu misschien wel gevaarlijker is  Wij zien het web als een tweede huis en plaatsen er van alles op  De gevaren online denken wij nu beter te kennen

10 ZICHTBAAR MAKEN VAN DE BOTSING  Tweets verzamelen waarin staat dat mensen bijvoorbeeld naar Amsterdam gaan op een bepaalde dag. Hiervan maken wij een groot moodboard en hiermee zullen wij rondlopen op deze locatie om mensen te laten zien dat iedereen jouw tweets kan zien.

11 STORYBOARD

12 STORYBOARD (VERVOLG)

13

14 BEWIJSLAST  Een filmpje van onze actie op verschillende locaties in het centrum van Amsterdam

15

16 BEVINDINGEN  Ouders met kinderen waren verrassend geïnteresseerd.  Jongeren reageerden vooral grappend op de tweets en wezen naar het bord. Nauwelijks kwamen zij dichterbij.  Een groot deel van de mensen glimlachten schuldig toen zij ons bord lazen. … Dan nu het filmpje!


Download ppt "GPO CULTUUR EN MEDIA DOOR TAYSON HICKS, ASMARA PAPA EN NOËLLE DOODEMAN."

Verwante presentaties


Ads door Google