De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014

Verwante presentaties


Presentatie over: "Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014"— Transcript van de presentatie:

1 Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
PROJECT MANAGEMENT Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014

2 DIGITALE AGENTSCHAPPEN
Moderne digitale agentschappen bieden meestal twee kerndiensten: webontwikkeling online marketing Webontwikkeling: denk ontwerp, code ontwikkeling, design, user experience (UX), informatie archtectuur (IA)... Online marketing: denk digitale strategieën, search engine optimization (SEO), search engine advertising (SEA), sociale media, traffiek analyse, campagnes, conversie, UX & IA optimalisatie...

3 HET TEAM Bij webprojecten zijn meestal volgende rollen betrokken: klant project manager informatie architect backend developer frontend developer designer copywriter Daarnaast worden soms nog externe bureau’s ingeschakeld, b.v. voor gebruikersinterviews

4 WEB DEVELOPMENT PROCESS
zie

5 OFFERTE Onderdelen: [optioneel] korte voorstelling bedrijf probleemstelling voorgestelde oplossing prijsberekening en tijdsplanning praktische informatie uitnodiging om verder contact op te nemen

6 OFFERTE – VOORSTELLING BEDRIJF (OPTIONEEL)
Beschrijf eventueel wie je bent en wat je al gedaan hebt.

7 OFFERTE – PROBLEEMSTELLING
Probeer het probleem van de klant te begrijpen en te herformuleren. Focus op de dieperliggende oorzaken en business doelstellingen. Minder goed voorbeeld: ABC Company is looking to have their website redesigned to give them a fresh new look. The redesign and SEO should make it easier for customers to place orders.  Beter: ABC Company has lately seen a drastic increase in competition. These new competitors have modern websites that are starting to attract some of ABC Company’s long time customers. ABC Company needs to rethink its website with better ways for customers to order its products, with a fresh new look to ensure existing customers are kept, and new ones are converted. Search engine visibility should be improved to attract more traffic. The redesign should also include a way for customers to contact the company and a way to find locations. 

8 OFFERTE – PROBLEEMOPLOSSING
Beschrijf voorgestelde acties (website, social media, SEO…), en hoe dit zijn probleem oplost. Minder goed voorbeeld (geen referentie naar de originele probleemstelling): We recommend a complete redesign of the existing website. This would include a new updated logo, navigation, ordering process, contact form page, etc. We also suggest search engine optimization and online advertising with Google AdWord. Beter: To effectively recapture the market from new competitors, the website design must implement a marketing strategy focused on this goal. To convert more visitors into customers, we suggest to rethink the navigation and ordering process into a more modern and user-friendly approach. Next, a fresh new look will show new and existing customers that the website has undergone major improvements. Finally we recommend search engine optimization and online advertising with Google AdWords to generate more traffic. 

9 OFFERTE – PRIJSBEREKENING EN TIJDSPLANNING
Beschrijf de voorgestelde tijdsplanning: fasen, activiteiten, deadlines, verantwoordelijkheden, en de prijsberekening. Tijdsplanning en tijdsberekening kunnen apart, of samen.

10 OFFERTE – PRAKTISCHE INFO
Beantwoord vragen als: technische zaken (hosting, browser support, responsive…) wie levert de content aan (teksten en afbeeldingen), CMS legale zaken (terms and conditions, support, copyright…) support na oplevering (wat, termijn…) -> hou dit bondig; verwijs eventueel naar een aparte bijlage of weblink

11 OFFERTE – KOSTEN Globale kostenberekening; niet teveel details.

12 OFFERTE – UITNODIGING Eindig met een soort call to action: een uitnodiging om te tekenen of contact op te nemen.


Download ppt "Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014"

Verwante presentaties


Ads door Google