De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Monitoring Harmsenbrug

Verwante presentaties


Presentatie over: "Monitoring Harmsenbrug"— Transcript van de presentatie:

1 Monitoring Harmsenbrug

2 Inhoud Snelheden afrit N57 Intensiteit afrit N57
Intensiteit afrit Rozenburg Intensiteit afrit Spijkenisse Snelheidsverschillen Thomassentunnel Reistijden N218 Reistijden N57 Werkenplanning

3 Intensiteiten en snelheden
Snelheidsplotjes A15 links van week en september 2013 Intensiteiten afritten N57, Rozenburg en Spijkenisse Data is afkomstig uit de Transpute Viewer en per week dan wel maand gebundeld Werkzaamheden MAVA zorgen voor veel verschoven meetpunten waardoor vergelijken niet altijd goed mogelijk is Data avond en nacht niet bruikbaar door werkzaamheden

4 Snelheden N15 links tussen Pernis en Brielle
September 2013 Week 38 Terugslag neem toe ten opzichte van Zowel voor als na de derde rijstrook Knelpunt Spijkenisse is niet gegroeid ten opzichte van 2013 File slaat terug in Thomassentunnel, maar slaat er niet doorheen Overlast grofweg tussen 15:30 en 18:30 Week 39 Week 36 Week 37 Week 40

5 Intensiteit afrit 12 N57 en afrit 13 Rozenburg
Forse afname in de avondspits t.o.v (500 – 600 mvt/u) op de afrit N57 Forse toename in avondspits afrit 13 Rozenburg t.ov (400 mvt/u) Er is dus een verschuiving naar de Calandbrug ten koste van de Thomassentunnel wat een groot deel van de daling bij afrit 12 verklaard.

6 Intensiteit afrit 16 Spijkenisse
Er lijkt forse groei te zijn op de afrit Spijkenisse in de middagperiode (11:00 – 18:00) tov 2013 Meetpunten zijn verplaatst ten opzichte van 2013 Groei komt niet overeen met tijdstip dat er problemen zijn bij afrit N57 (vanaf circa 15:30-18:30) en er hoeft dus geen verband te zijn.

7 Rijstrooksnelheden Rijstrooksnelheden in de tunnel op de N15 links.
Verschil gemaakt tussen week 36 en 37 (voor openstelling derde rijstrook) en week 38, 39 en40. Data afkomstig uit NDW en soms verstoord door werkzaamheden MAVA

8 Snelheidsverschillen in Thomassentunnel
Voor openstelling is het verschil circa 20 km/u. Na openstelling is het snelheidsverschil max. 40 km/u tussen rijstrook 1 en 3 Rijstrook 1 en 2 passen na openstelling snelheid nauwelijks aan op situatie rijstrook 3

9 Reistijddata Inwinning met bluetooth data ( Inwinning heeft eerste weken niet volledig gefunctioneerd waardoor data op weekniveau erg springerig is Per traject (nummers in pijlen) zijn avond- en ochtendspits geanalyseerd 1 4 2 3

10 Traject begint net na Harmsenbrug waardoor vertraging vanaf N15 niet wordt gemeten
Geen vertraging in de ochtendspits richt Zeeland Geen of zeer beperkte vertraging in de avondspits met uitzondering van week 39 1

11 Vertraging in de ochtendspits tussen N496 en Harmsenbrug 5-10 minuten en lijkt toe te nemen in week 40 Vertraging zit grofweg tussen 6:30 en 9:00 Geen vertraging in de avondspits richting Rotterdam 2

12 Vertraging op de N218 neemt fors toe in week 40
Vertraging op de N218 neemt fors toe in week 40. Waardoor vertraging in ochtendspits circa 10 minuten is tov freeflow. In de avondspits ligt de reistijd ook 5-10 minuten hoger dan de freeflow van circa 10 minuten. De Harmsenbrug is dan filevrij. 3

13 In de ochtendspits is er op de N218 geen vertraging voor de weggebruikers
In de avondspits ligt de reistijd enkele minuten hoger tussen 16:30 en 18:30. 4

14

15 Conclusies De werkzaamheden Harmsenbrug veroorzaken overlast in de ochtend- en avondspits en zorgen daarbij voor onveilige situaties bij de Thomassetunnel. De hinder blijft daarbij beperkt tot circa 10 minuten vertraging. Richting Rotterdam treedt de hinder op in de ochtendspits en in de avondspits richting Zeeland. Aandachtspunten: Verschuiving verkeer van afrit N57 naar afrit Rozenburg. Hinder neemt in september toe. Werkzaamheden aan Hartelbrug begin okt. afgerond. Data kwaliteit rondom werk in uitvoering is niet altijd voldoende voor analyse


Download ppt "Monitoring Harmsenbrug"

Verwante presentaties


Ads door Google