De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Informatie voor ouders. Programma : Opening & welkom Waarom dit project ? Impact van Muziek door dhr. Johan Boonekamp -- korte koffiepauze --- Toelichting.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Informatie voor ouders. Programma : Opening & welkom Waarom dit project ? Impact van Muziek door dhr. Johan Boonekamp -- korte koffiepauze --- Toelichting."— Transcript van de presentatie:

1 Informatie voor ouders

2 Programma : Opening & welkom Waarom dit project ? Impact van Muziek door dhr. Johan Boonekamp -- korte koffiepauze --- Toelichting op project - de inhoud & uitvoering Afsluiting

3 Even voorstellen : Harmonie Orkest Vleuten Actieve ‘ Vleutense ’ vereniging (>100 leden ) Sterke betrokkenheid Jeugd ; -> 2 jeugd - / opleidingsorkesten ! Kennis van schoolconcerten, opzetten blazersklas, muziekonderwijs, sterk ( cultureel ) netwerk ! Groot organiserend vermogen. Passie voor muziek, maar ook voor gezelligheid…. Kwaliteitsbewust – professioneel. Meer info:

4 Kinderen maken Muziek 17 mei; Prinses Maxima bij haar 40 ste verjaardag: “ …. muziek gaat verder dan alleen lol en plezier. Uit onderzoek blijkt, dat muziek maken kinderen ook heel veel andere dingen leert. Het stimuleert de verbeeldingskracht en het vermogen zich in anderen te verplaatsen. Het leert kinderen te denken in symbolen en het leert hen heel goed te luisteren. Samen met anderen spelen leert hen om rekening te houden met anderen en te weten wanneer je een ander de ruimte moet geven. Samen muziek maken heeft een waarde voor de ontwikkeling van creativiteit en emotionele intelligentie van kinderen, die we niet snel kunnen overschatten… ”

5 Kaders project Randvoorwaarden & eisen KMM :  Doel :  zo veel mogelijk kinderen samen instrument leren bespelen  Doelgroep :  kinderen jr  Tijdlijnen :  start najaar einde mei 2012  Kaders werkwijze :  groepsles, samenspel, optredens, ouders Maatschapelijke - & regionale ontwikkelingen  Oude kern & VINEX - ontw. o. a. cultuur ontw. – bereikbaarheid  Grote scholen ; snelle groei  Minder aandacht voor niet - kernvakken, weinig muziek  Docenten basisonderwijs veelal onvoldoende geëquipeerd mbt muziek  Bezuinigingen op cultuur  Kinderen hebben druk programma ; Sport is hot, muziek is uncool  Leidsche Rijn Park = Maxima Park ; wil graag optreden HOV

6 Kinderen maken Muziek 17 mei - Maxima viert haar 40 ste verjaardag & lanceert programma Kinderen maken Muziek 17 juli - Projectvoorstel Harmonie Orkest Vleuten “ Muziek is de Basis !” ingediend 27 juli - Eerste selectieronde doorgekomen ! 60 van 180 overgebleven 29 aug - Tweede selectieronde Presentatie voor jury 9 sept - Uitslag 2 e ronde bekend 23 sept - Kick Off projecten

7 Samen is meer dan alleen….. Publiciteit, organisatie & ondersteuning Kwalitatief hoogstaande muzikale invulling Uitstekende locaties voor optredens met groot publieksbereik Sterke basis

8 Johan Boonekamp directeur Kunstencentrum TOON deskundige cultuureducatie dirigent HOV Informatie voor Basisscholen

9 Inhoud & Uitvoering Wie, Wat, Waar, Wanneer ……… Informatie voor Basisscholen

10 Ons project legt de basis Voor duurzame verbindingen OBS Vleuterweide & De Zonnewereld Twaalfruiter Vleuterweide - Vinex Vleuten - ‘Oude’kern Willibrord school Kees Valkensteinschool  ‘Oude dorp’ en nieuwe bewoners van Vinex locatie  Bestaande culturele instellingen en nieuwe bewoners  Kinderen, muziek en (hun) muziekinstrument(en)  Scholen en organisaties die faciliteren bij muziek onderwijs  Kinderen onderling  Gevoel en verstand

11 Muziek wordt de basis door: Interactieve reeks lessen over ( blaas ) muziek. Afsluiting mmv HOV ( Jeugd ) orkest in kerstviering Muzieklessen in groepen ( gr 5 - 5/6) & ‘ blazersklas ’ - 60 leerlingen op blaasinstrument leerlingen op percussie / ritme Afsluitend Schoolplein orkest Gezamenlijke optredens : - Groots optreden in MÁXIMA - Park - Deelname slotmanifestatie van Kinderen Maken Muziek

12 Fase 1: Orientatie op Blaasmuziek Wat : Serie lessen over ( blaas -) muziek & oriëntatie op diverse instrumenten. Wie : Alle kinderen in betrokken groepen. Lessen gegeven door projectdocent. Waar : Op school in de eigen groep. Wanneer : Tussen herfstvakantie & kerstvakantie - (7-8 lessen ) Kinderen maken kennis met diverse instrumentgroepen in een orkest, leren meer over diverse blaasinstrumenten en werken samen toe naar afsluiting van de eerste fase. Aan het einde van deze eerste fase wordt de kinderen gevraagd of zij na de kerstvakantie willen starten met leren bespelen van een instrument.

13 Fase 2: Beschikbare instrumenten

14 Fase 2: Samen muziek maken ….. 8 lessen Groepslessen per instrument (9 jan – 5 mrt) 8 lessen Blazersklas – orkestlessen (12 mrt – 7 mei) 2 lessen Gezamenlijk werken aan optreden 12 lessen Geen lesactiviteiten ikv project (9 jan – 2 apr) 4 lessen Ritme & Percussie lessen (9 apr– 7 mei) 2 lessen Gezamenlijk werken aan optreden Schoolplein Orkest Op schoolplein n.t.b. i.o.m. school Maxima Park Optreden Dag van het Park 27 mei - 1 e pinksterdag Slotmanifestatie KMM w.s. in Zeist Woe 6 jun (voorlopig) Geen instrument gekozenWel instrument gekozen Kans extra repetitie ( op locatie ) ergens in wk 21 – 27 mei

15 Mogelijkheden voor uw kind Een instrument leren bespelen & ervaren wat het is om samen muziek te maken ! - 8 groepslessen op muziekschool - 8 orkestlessen in blazersklas - 3 hele leuke optredens Instrument in bruikleen gedurende deze periode Half jaar gratis lidmaatschap HOV daarmee mogelijkheid om tegen gereduceerd tarief muzieklessen te continueren inclusief samenspel


Download ppt "Informatie voor ouders. Programma : Opening & welkom Waarom dit project ? Impact van Muziek door dhr. Johan Boonekamp -- korte koffiepauze --- Toelichting."

Verwante presentaties


Ads door Google