De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Presentatie Koll ‘Onze ideale school!’ Datum: 26 oktober 2010 Docent: Lisette Munneke Groep Joech, bestaande uit: - Oscar Smeets - Christel Koenders -

Verwante presentaties


Presentatie over: "Presentatie Koll ‘Onze ideale school!’ Datum: 26 oktober 2010 Docent: Lisette Munneke Groep Joech, bestaande uit: - Oscar Smeets - Christel Koenders -"— Transcript van de presentatie:

1 Presentatie Koll ‘Onze ideale school!’ Datum: 26 oktober 2010 Docent: Lisette Munneke Groep Joech, bestaande uit: - Oscar Smeets - Christel Koenders - Hennie de Harder - Joyce Stegeman - Egbert-jan Jonker

2 Opbouw presentatie Inleiding Doel Lesrooster Lessen en instructievormen De leermiddelen Toetsing en afsluitende producten Gebouw Conclusie

3 Inleiding

4 Doel Hoe willen we dit bereiken? -Onderwijs concreet maken -Samenwerking -Leerling-gericht -Verschillende onderwijsvormen Motivatie ↔ Educatie

5 Lesrooster MaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdag 1 e les 9.00 – Vak 2 e les – Vak Pauze – ***** 3 e les – Vak Lunchpauze – ***** 4 e les – 14.30Vak- overstijgend ‘Alfa’ H&B Vak- overstijgend ‘Bèta’ H&B- 5 e les – ICT -

6 Lesrooster (vervolg) -4 periodes in een schooljaar -Elke periode afgesloten met een toetsweek -Week voor toetsweek: geen vakoverstijgend, wel H&B en ICT -Gewone schoolvakanties uur wordt gehaald! -Bij ziekte docent: opvanguur

7 Lessen en instructievormen -Vakgerichte les, wat houdt het in? -Klassikale opbouw -Klassen van 15 tot 20 leerlingen

8 Lessen en instructievormen (vervolg) -Wat is vakoverstijgend, wat houdt het in? – Praktijk gerichte projecten – Samenwerken met medeleerlingen in groepen van 4 – Vakoverstijgende groep bestaat uit 3 klassen en 3 docenten -Waarom vakoverstijgend? -Geleerde theorie toepassen, concreet maken -Kennis combineren van verschillende theorie vakken -Motiveert de leerlingen

9 Lessen en instructievormen (vervolg) -Wat is H&B, wat houdt het in? – H&B, staat voor ‘Begeleiding & Huiswerk’ – Onder begeleiding huiswerk maken – Mogelijkheid tot gesprek docent – Leerlingen in 3 groepen: 1 e jaars 2 e en 3 e jaars Bovenbouw -Waarom H&B? -Gecombineerde groepen -> leerlingen leren zelf door dingen uit te leggen -Directe hulp

10 Lessen en instructievormen (vervolg) -Wat is de invulling van ICT? -Mogelijkheid tot maken opdrachten en verslagen op computer voor bv. vakoverstijgende projecten -Waarom ICT? -ICT wordt steeds belangrijker in het dagelijks leven -Fatsoenlijke mogelijkheid tot maken van verslagen -Smoesbestendig

11 De leermiddelen Algemeen -Computers -Electronische leerweg omgeving Klassikale les -Boeken -Smartbord Vakoverstijgend -Projecten ontwikkelt door docententeam

12 Gebouw Algemeen -Airco in het volledige gebouw -Veel daglicht Lokalen -Klassikale lokalen (HU-opstelling) -Extra grote lokalen voor vakoverstijgend -Werktafels voor 5 personen (leerlingen + evt. docent) -Losse stoelen, geen FEM ICT-stoelen en geen FMR 2015 stoelen -Computerlokalen

13 Gebouw (vervolg) Gezondheid -Kantine met gezond eten, wel koffie -Eten moet betaalbaar zijn, ook voor leerlingen -Gebouw ergonisch verantwoord ingericht -Trappen Duurzaamheid -Gras op het dak voor verkoeling -Hergebruik regenwater als spoelwater voor toiletten -School in groene omgeving -Parkeerplaats en fietsenstalling onder het gebouw

14 Toetsing en afsluitende producten Klassikale les (weging: 50%) -Schriftelijke toetsen in toetsweek Vakoverstijgend (weging: 50%) -Eindproduct per periode

15 Conclusie -Onderwijs concreet maken -Vakoverstijgende projecten -Samenwerking -Groepsproject -Leren van elkaar tijdens B&H -Leerling-gericht -Aangepaste tijden -Verschillende onderwijsvormen -Verschillende les opbouwen, houdt de leerling gemotiveerd

16 JOECH College


Download ppt "Presentatie Koll ‘Onze ideale school!’ Datum: 26 oktober 2010 Docent: Lisette Munneke Groep Joech, bestaande uit: - Oscar Smeets - Christel Koenders -"

Verwante presentaties


Ads door Google