De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kuehne + Nagel Nederland

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kuehne + Nagel Nederland"— Transcript van de presentatie:

1 Kuehne + Nagel Nederland
Gebruikersdag OVD Educatieve Uitgeverij d.d. 14 maart 2014

2 2008 2 dochters logistiek Intro gehuwd HR & Projects
Wie is Arnoud Paans … werkveldcommissie HR & Projects gehuwd 2008 2 dochters Giessenburg Customer Service logistiek 14 maart 2014

3 Table of Contents Introductie Kuehne + Nagel Nederland
Logistieke trends Impact van de trends op personeel Onze verwachtingen van Opleiders en Leerlingen 14 maart 2014

4 Road and Rail Logistics
Kuehne + Nagel Nederland Hoofdkantoor: Rotterdam Aantal medewerkers: 2700 FTE Locaties: 24 Sea Logistics Air Logistics Contract Logistics Road and Rail Logistics Notes to the presenter: (listing valid as of 1st October 2009.) General Kuehne + Nagel information to be used in instances where Kuehne + Nagel has not yet been introduced by the account owner. TEU verscheept (2012) No.1 in Nederland Import Tonnage (2012) Export Tonnage (2012) No.1 in Nederland m2 warehouse space (2013) No.1 in Nederland in FMCG Top 3 wereldwijd 484,131 Shipments 509,482 Pallets (2012) Top 6 Europa 14 maart 2014

5 PowerPoint Presentation Contract Logistics
Speaker Name Contract Logistics

6 Contract Logistics Business Units
FMCG (Fast Moving Consumer Goods) High-Tech Returns Transport Notes to the presenter: (listing valid as of 1st October 2009.) General Kuehne + Nagel information to be used in instances where Kuehne + Nagel has not yet been introduced by the account owner. 14 maart 2014

7 Contract Logistics Value Added Services
Inbound logistics In-house logistics Collection services Milk runs Tracking & tracing Carrier management Customs brokerage Supplier management Multi-user operations Dedicated operations Vendor Management Inventory Production logistics Kitting Value-added services Light assembly Reverse logistics Distribution logistics Container management Returns management Screening / testing Cartridge collection and sorting Critical service parts management Re-working, re-packing, re-labeling Spare parts logistics Repair management Pick / pack / ship Inbound Outbound Network design Distribution management Asset management Cross docking Special delivery services 14 maart 2014

8 Total:500.000 m² 2.000 fte Nieuw Vennep / Schiphol Zwolle Zaandam
FMCG High Tech Returns Zwolle 19,000 m2 100 fte Zaandam 14,000 m2 105 fte Utrecht (Lage Weide) m2 140 fte Ede 23,000 m2 Tiel 54,000 m2 100 fte Nieuwegein 12,000 m2 20 fte Wijchen Security Network 60 fte Waddinxveen 4,500 m2 7 fte Tilburg m2 100 fte Pijnacker 14,000 m2 90 fte Veghel 103,000 m2 331 fte Raamsdonksveer 40,000 m2 120 fte Helmond m2 90 fte Moerdijk 21,000 m2 50 fte Born 21,025 m2 50 fte 14 maart 2014

9 KN Tiel - European Distribution Centre
Characteristics m2 storage (racks & bulk) 6.400 m2 mezzanine floors 3.000 m2 office // 100+ FTE 2 segments TAPA A and 4 segments TAPA C compliant 67 Docks Fully sprinkled / FM Global Certified Key capabilities Bonded Warehousing // AEO Certified Multi modal transport solutions Transport Management Value Added Services RF based operation In-house customs team Main customers High Tech / Consumer Electronics / Motorcycles 14 maart 2014

10 Logistieke Trends

11 Huidig logistiek klimaat
Ondernemersklimaat in transport en logistiek verbetert; groei in 2014 Volumeverlies is sinds het intreden van de crisis deels goedgemaakt, maar tarieven blijven achter Internationaal wegtransport groeit, maar NL marktaandeel daalt Transport consolideert; meer grote bedrijven en meer eigen rijders blijven over Aantrekkende export biedt groeikansen voor logistieke dienstverlening Versterkte aandacht voor value added logistics, uitbesteding van warehouse activiteiten en E- fulfilment (bron: ING Economisch Bureau) 14 maart 2014 11

12 Operational excellence
Trends Prijsdruk Toenemende concurrentie vanuit het buitenland (transport) Minder investeringsbereidheid (bron: Graydon) Kansen Customer Intimacy Operational excellence Product leadership 14 maart 2014 12

13 Kansen Customer intimacy betekent voor de klant: “unieke service, precies wat ik zoek, op maat gemaakt” Operational excellence betekent: “betrouwbare kwaliteit, geen fouten, aantrekkelijke prijs” Product leadership betekent: “het meest innovatief, constant vernieuwend, leidend in de markt” (bron: Twynstra Gudde) 14 maart 2014

14 Medewerkers

15 Impact op warehouse personeel
Redelijk agressieve verhouding tussen hoeveelheid vast personeel en flex personeel Vast personeel zoveel mogelijk op de kritische posities Opvang van pieken en de eenvoudigere werkzaamheden door flex personeel Steeds meer sturing op uurtarief, efficiency en productiviteiten; target settings 14 maart 2014

16 Verwachtingen van Opleiders en Leerlingen (1)
Bedrijf School 14 maart 2014

17 Verwachtingen van Opleiders en Leerlingen (2)
Talen Fysiek Ethos Kerntaken Hiërarchie Communicatieve vaardigheden IT Klant Teamwerk Enthousiasme 14 maart 2014

18 Bedankt voor uw aandacht!


Download ppt "Kuehne + Nagel Nederland"

Verwante presentaties


Ads door Google