De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kuehne + Nagel Nederland Gebruikersdag OVD Educatieve Uitgeverij d.d. 14 maart 2014.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kuehne + Nagel Nederland Gebruikersdag OVD Educatieve Uitgeverij d.d. 14 maart 2014."— Transcript van de presentatie:

1 Kuehne + Nagel Nederland Gebruikersdag OVD Educatieve Uitgeverij d.d. 14 maart 2014

2 Intro  Wie is Arnoud Paans … p. 214 maart 2014

3 Table of Contents  Introductie Kuehne + Nagel Nederland  Logistieke trends  Impact van de trends op personeel  Onze verwachtingen van Opleiders en Leerlingen p. 314 maart 2014

4 Kuehne + Nagel Nederland  Hoofdkantoor:Rotterdam  Aantal medewerkers:2700 FTE  Locaties:24 Sea Logistics TEU verscheept (2012) No.1 in Nederland Air Logistics Import Tonnage (2012) Export Tonnage (2012) No.1 in Nederland Contract Logistics m2 warehouse space (2013) No.1 in Nederland in FMCG Top 3 wereldwijd Road and Rail Logistics 484,131 Shipments 509,482 Pallets (2012) Top 6 Europa p. 414 maart 2014

5 PowerPoint Presentation Contract Logistics Speaker Name Contract Logistics

6  FMCG (Fast Moving Consumer Goods)  High-Tech  Returns  Transport p. 6 Contract Logistics Business Units 14 maart 2014

7 Distribution logisticsReverse logistics In-house logisticsInbound logistics Contract Logistics Value Added Services  Container management  Returns management  Screening / testing  Cartridge collection and sorting  Critical service parts management  Re-working, re-packing, re-labeling  Spare parts logistics  Repair management  Collection services  Milk runs  Tracking & tracing  Carrier management  Customs brokerage  Supplier management  Multi-user operations  Dedicated operations  Vendor Management Inventory  Production logistics  Kitting  Value-added services  Light assembly  Pick / pack / ship  Inbound  Outbound  Network design  Distribution management  Asset management  Cross docking  Special delivery services p. 714 maart 2014

8 Nieuw Vennep / Schiphol m2 Utrecht (Lage Weide) m2 140 fte Nieuwegein 12,000 m2 20 fte Waddinxveen 4,500 m2 7 fte Pijnacker 14,000 m2 90 fte Raamsdonksveer 40,000 m2 120 fte Moerdijk 21,000 m2 50 fte Zaandam 14,000 m2 105 fte Total: m² fte FMCG High Tech Returns Zwolle 19,000 m2 100 fte Ede 23,000 m2 Tiel 54,000 m2 100 fte Born 21,025 m2 50 fte Helmond m2 90 fte Veghel 103,000 m2 331 fte Tilburg m2 100 fte Wijchen Security Network 60 fte p. 814 maart 2014

9 KN Tiel - European Distribution Centre Characteristics m2 storage (racks & bulk) m2 mezzanine floors m2 office // 100+ FTE 2 segments TAPA A and 4 segments TAPA C compliant 67 Docks Fully sprinkled / FM Global Certified Key capabilities Bonded Warehousing // AEO Certified Multi modal transport solutions Transport Management Value Added Services RF based operation In-house customs team Main customers High Tech / Consumer Electronics / Motorcycles Page 9 14 maart 2014

10 Logistieke Trends

11  Ondernemersklimaat in transport en logistiek verbetert; groei in 2014  Volumeverlies is sinds het intreden van de crisis deels goedgemaakt, maar tarieven blijven achter  Internationaal wegtransport groeit, maar NL marktaandeel daalt  Transport consolideert; meer grote bedrijven en meer eigen rijders blijven over  Aantrekkende export biedt groeikansen voor logistieke dienstverlening  Versterkte aandacht voor value added logistics, uitbesteding van warehouse activiteiten en E- fulfilment (bron: ING Economisch Bureau) Huidig logistiek klimaat p maart 2014

12 Trends  Prijsdruk  Toenemende concurrentie vanuit het buitenland (transport)  Minder investeringsbereidheid (bron: Graydon) p. 12 Kansen Customer Intimacy Operational excellence Product leadership Kansen Customer Intimacy Operational excellence Product leadership 14 maart 2014

13  Customer intimacy betekent voor de klant: “unieke service, precies wat ik zoek, op maat gemaakt”  Operational excellence betekent: “betrouwbare kwaliteit, geen fouten, aantrekkelijke prijs”  Product leadership betekent: “het meest innovatief, constant vernieuwend, leidend in de markt” (bron: Twynstra Gudde) p. 13 Kansen 14 maart 2014

14 Medewerkers

15 Impact op warehouse personeel p. 15  Redelijk agressieve verhouding tussen hoeveelheid vast personeel en flex personeel  Vast personeel zoveel mogelijk op de kritische posities  Opvang van pieken en de eenvoudigere werkzaamheden door flex personeel  Steeds meer sturing op uurtarief, efficiency en productiviteiten; target settings 14 maart 2014

16 Verwachtingen van Opleiders en Leerlingen (1) p. 16 Bedrijf Leerling School 14 maart 2014

17 Verwachtingen van Opleiders en Leerlingen (2) p maart 2014

18 Bedankt voor uw aandacht!


Download ppt "Kuehne + Nagel Nederland Gebruikersdag OVD Educatieve Uitgeverij d.d. 14 maart 2014."

Verwante presentaties


Ads door Google