De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Rover-symposium 'Krimp' 21 maart 2014 – Den Haag ‘Krimp’ probleem of kans? Manu Lageirse.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Rover-symposium 'Krimp' 21 maart 2014 – Den Haag ‘Krimp’ probleem of kans? Manu Lageirse."— Transcript van de presentatie:

1 Rover-symposium 'Krimp' 21 maart 2014 – Den Haag ‘Krimp’ probleem of kans? Manu Lageirse

2 Veolia Transport Nederland Operations map Omzet: €305m 3128 werknemers Multimodale operator

3 Krimp uitdaging of kans? KPVV rapport 2008: ondanks de uitbreiding van het aanbod is het OV-gebruik in Limburg bv teruggelopen? Bezetting per bus is wel lager, maar doordat aanbod veel sterker gegroeid is dan vraag Limburg wel concessie met hoogste kostendekkingsgraad Gaat niet alleen om demografie, maar ook om kwaliteit aanbod, efficientie en dan speelt heel sterk combinatiemogelijkhedem em gepast materiaal inzetten Groei reizigers periode 2007-2012 + 82% op bussen Noord + 50% op bussen Zuid + 11% op treinen Noord of meer* + 40% op treinen Zuid of meer* *Inkomsten papier worden nog steeds verdeeld via Nederlandse Spoorwegen Omzet (EURm)

4 Passagiers per aangeboden KM 4 OV is goed voor 11% van personenvervoer in NL

5 BDU onder druk Krimp SOV in vraag WMO budgetten zwaar onder druk Goed maar inefficient vervoer Creatief Openbaar Vervoer aanbesteden... Vraag en aanbod in het OV moeten beter op elkaar af worden gestemd... Outputsturing Multimodaal WMO en OV

6 OV De macht van de beperkingen Prijs tickets = CO 2 Aanbod tov Vraag = Subsidie Efficiency ? 6

7 7 7

8 Meer Convenience  meer OV Availability + Available Info + Comfort + Competitive price = Convenience

9 Availability OV vandaag meer aanbod dan vraag gestuurd Via outputsturing netwerkontwikkeling bij vervoerders en flexibel in tijd laten evolueren Zo krijg je meer vraaggestuurd model die veel beter op de behoefte inspeelt Multimodale gedachte met ideale afstemming tussen alle modaliteiten (bij 1 of meerdere vervoerders)

10 + Available Info Real time correcte travel info van openbaar vervoer en auto Bij elke vervoerder info over aansluiting bij anderen Vanuit vele kanalen benaderbaar

11 + Comfort Reistijd is nuttige of aangename tijd, geen tijdverlies Laagdrempellig – Eenvoudig te gebruiken, niet noodzakelijk universeel – Eenvoudige payment systemen, transparant Clean, veilig materiaal

12 + Competitieve prijs Concurrentieel met wagen Zo efficient mogelijk vervoer All in-tarieven, incl distributiekosten, kosten voor dragers,…. Transparante prijzen Duidelijkheid in produkten/ keuzes

13 Meer Convenience  meer OV ook in Krimpgebieden Beschikbaarheid + Info + Comfort + Competitieve prijs = Convenience


Download ppt "Rover-symposium 'Krimp' 21 maart 2014 – Den Haag ‘Krimp’ probleem of kans? Manu Lageirse."

Verwante presentaties


Ads door Google