De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Personal Branding. Iedereen wordt als origineel geboren Maar de meeste mensen sterven als kopie Kirkegaard.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Personal Branding. Iedereen wordt als origineel geboren Maar de meeste mensen sterven als kopie Kirkegaard."— Transcript van de presentatie:

1 Personal Branding

2 Iedereen wordt als origineel geboren Maar de meeste mensen sterven als kopie Kirkegaard

3 Programma 1.Inleiding op Personal Branding 2.Een oefening:Elevator Pitch 3.Voic 4.Ontmoeten

4

5 MaatschappijTechnologieArbeidsmarkt Mens ‘The world is flat’ (Friedman) Global Competition PC Internet, , LinkedIn Mobiele telefoon Zelf printen en vormgeven Stabiel Tijdelijk Project Zzp-er Law of attraction, proactief Positief Iq, Eq, Pq, Sq Kathedralenbouwer Eigen uniciteit ontdekken

6 Personal branding: Door het vergroten van zelfinzicht en het opvoeren van het onderscheidend vermogen worden betere keuzes gemaakt. Dit zal leiden tot een optimalere inzet van jouw competenties in de markt.

7 Waar wil je als professional voor gaan? Wat zijn jouw unieke talenten? Welke kansen zie je in de markt? Welk personal brand past daarbij? Wanneer ben je succesvol? 5 W’s

8 Waar wil je als professional voor gaan? Wat is voor jou belangrijk in je werk? Welke keuzes heb je tot nu toe gemaakt? Waar krijg je energie van? Jouw visie, missie en waarden Tool: Missieworkshop 5 W’s

9 Wat zijn jouw unieke talenten? Wat zijn precies jouw talenten? In welke projecten komen deze talenten het beste tot hun recht? Hoe formuleer je jouw toegevoegde waarde? Waar ben je minder goed in? Tool: Insights Discovery, International Transformational Leadership, Discovery Full Circle, Stars, SWOT 5 W’s

10 Welke kansen zie je in de markt? Hoe schat je jouw kansen op de markt in? Wat maakt jou een gesprekspartner in deze markt? Welk personal brand is voor jou een inspiratiebron? Tool:Merkidentiteit, Jobsearch, Banenmarkt, Netwerken (linkedin) 5 W’s

11 Welk Personal Brand past daarbij? Waar kies je voor? Hoe ga je daaraan werken? Op welke doelgroep richt je je? Welke presentatie hoort daarbij? Je zintuigen: zien, horen voelen, ruiken Tool: Presentatie, Houding, Kleding en stijladvies, (Video)CV,Portfolio CV 5 W’s

12 Wanneer ben je succesvol? Wat kan succes in de weg staan? Welke werkomgeving heb je nodig? Hoe weet je dat je op de goede weg bent? Tool: Google coëfficiënt, kwantiteit van LinkedIn contacten, tevredenheid, Insights Discovery Full Circle, Persoonijke coaching 5 W’s

13 Een oefening: De eerste indruk Elevator Pitch

14

15 Een elevator pitch is een uitgebalanceerde, duidelijke en geoefende beschrijving van uzelf of uw bedrijf / bedrijfsactiviteiten

16 Als ik u vraag wie u bent en wat u doet…….wat zegt u dan?

17 De beste ‘Elevator Pitch’: heeft een prikkelende opening duurt maximaal 40 seconden wordt met passie gebracht eindigt met een vraag of nodigt de ander uit (door nieuwsgierigheid) een gesprek met u te beginnen

18 Ooit een econoom ontmoet die kan schrijven? (Ik heb een combiprofiel.) Ik werk als tekstschrijver en taaltrainer in de zakelijke dienstverlening. Voor mijn klanten is het prettig dat ik weet waar zij het over hebben, na al hun ervaringen met trainers en schrijvers die weinig van economische en financiële zaken begrijpen. Voor mij is het een sport om iets ingewikkelds in begrijpelijk Nederlands uit te leggen. En u, wat doet u? Een voorbeeld gerelateerd aan het werk:

19 Ik ben een vrolijke, ondernemende man die houdt van dynamiek in zijn leven en in zijn omgeving. Mijn openheid, enthousiasme en overtuigingskracht maken dat ik makkelijk contacten leg op verschillende niveaus. Ik ben zeer geïnteresseerd in wat mensen beweegt en houdt ervan anderen te inspireren. Een voorbeeld gerelateerd aan de persoon:

20 Dé elevator pitch bestaat niet Stem uw pitch altijd af op uw toehoorder

21 De elevator pitch moet authentiek zijn Er is een groot verschil tussen ‘pitch’ en ‘bluf’

22 Stel u bij het maken van een pitch de volgende vragen: Hoe wil ik overkomen op de ander? Welke sfeer wil ik neerzetten? Wat is het doel van mijn pitch? afspraak opdracht baan …….

23 Hoe vind ik de juiste woorden ?

24 Waarmee kan men u het best vergelijken? soort auto (merk eventueel) dier sterk merk beroemdheid

25

26

27

28

29 Actie: Schrijf nu uw eigen pitch volledig uit Doe dat in tweetallen Bespreek uw pitch samen

30 Woorden die u zou kunnen gebruiken zijn: aanmoedigen initiatief nemen beleid opzetten onbevooroordeeld vastberaden gestructureerd realistisch attent visionair onderzoekend

31 Wie wil zijn of haar elevator pitch presenteren?

32 Samenvattend: Sfeer Doel Juiste woorden Oefenen Doen!

33 De eerste indrukVoic

34 Doel: Bericht achterlaten Melding van afwezigheid Doorverwijzen Visitekaartje

35 Stijl: Zakelijk Informeel / hartelijk Humoristisch Onpersoonlijk (door provider)

36 Luister nu de voic van uw buurvrouw / buurman Wat valt u op?

37 Top 5: Wat vindt u belangrijk in een voic ? Waar ergert u zich aan in een voic ?

38 Uw eigen voic Schrijf uw voic eerst uit Spreek helder en vermijd dialectfoutjes Glimlach bij het inspreken Bied een mogelijkheid om een bericht achter te laten Let op achtergrondgeluiden bij het inspreken van uw voic Spreek uw voic persoonlijk in

39 Is er nu aanleiding voor u om uw voic opnieuw in te spreken? Gebruik dan dit moment en doe het nu…..

40 Dank voor uw aandacht


Download ppt "Personal Branding. Iedereen wordt als origineel geboren Maar de meeste mensen sterven als kopie Kirkegaard."

Verwante presentaties


Ads door Google