De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Advance Hans de Ligt. Agenda 1. Even voorstellen 2. Onze visie 3. Volgens Mama 4. Volgens Mama en de mama’s 5. Volgens Mama en de partners 6. Learnings.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Advance Hans de Ligt. Agenda 1. Even voorstellen 2. Onze visie 3. Volgens Mama 4. Volgens Mama en de mama’s 5. Volgens Mama en de partners 6. Learnings."— Transcript van de presentatie:

1 Advance Hans de Ligt

2 Agenda 1. Even voorstellen 2. Onze visie 3. Volgens Mama 4. Volgens Mama en de mama’s 5. Volgens Mama en de partners 6. Learnings 7. Case

3 Wie is Advance Opgericht in 1995 Onafhankelijk mediabedrijf Advance Concepts Advance Productions Onze platformen: Je Echte LeeftijdMeer voor Minder Stay or GoBooming Business VerjaardagsalarmVolgens Mama GoNoGoQuality Time Deelnemers aan deze platformen; Postbank, Sara Lee, Unilever, Zorgverzekeraar VGZ, De Nederlandse Hartstichting, Monsterboard, Ministerie van VROM, Celebrations, TNT, etc

4 Advance heeft … …in 2007 een interactieve relatie met 2,5 miljoen mensen, vanuit verschillende invalshoeken.

5 Onze visie op communicatie

6

7 Volgens Mama: Interactief platform gestart in 2005 in opdracht van Zwitsal Een Televisie reeks op SBS6 Een Boek Volgens Mama is een merk; Van, Voor en Door (aanstaande) moeders, die (willen) weten hoe het voelt!

8 Volgens Mama

9

10 hier wonen ze: 2965 1593 2629 2150 4825 2316 3258 2985 2082 3577 2269 1961 1854 2677 2685 3882 3235 2422 2312 2773 xxx = Gebieden en Provincies xx = Steden en Regio's

11 Welke woorden worden gezocht in welke fasen? Keywords algemeen Keywords zwangerschap Keywords baby Top 10 Keywords Zwitsal

12 Volgens Mama en de mama’s Van het potentieel ca. 400.000 moeders is 55.000 deelnemer (13,75%) 93.000 kinderen in Volgens Mama 21.000 zwangere mama’s Mama’s zijn actief: 1.933.575 berichten We zijn in staat gebleken echte interactie te hebben met mama’s moeders helpen moeders daadwerkelijk mama’s initiëren eigen Volgens Mama bijeenkomsten mama’s ingezet als ambassadrice op de 9-maandenbeurs De mama’s vinden concept VM en interactie nuttig blijkt uit inbound

13 Volgens Mama en de partners Zwitsal & Volgens Mama Productintroducties (Goedemorgen) Testpanel (Buikbalsem) Tell a Friend (geurbuiltjes) Mailings: aankondiging beurzen, producten (Rijke Olie) Beurzen: 9 maandenbeurs, Jonge Gezinnenbeurs BolleBuikenFotoboek Slim zonnen (In het zonnetje)

14

15 Learnings, door te voeren optimalisatie: Meer benadrukken van het clubgevoel Bij kennismaking met Volgens Mama mensen tot een grens al laten beleven wat Volgens Mama is en voor hen kan zijn. De actualiteit op volgens mama verbeteren en zichtbaar maken De partnermama’s meer zichtbaar en vindbaar maken Ranking: actieve mama’s belonen met privileges Rating: mama’s kwalificeren berichten waarmee kwalitatievere content ontstaat Zoekmachine optimalisatie

16 Intensiveren dialogen en activiteit van Mama’s op Volgens Mama

17

18 Case: introduceren van nieuw product in Volgens Mama

19 In Volgens Mama is de discussie op gang gebracht over het onderwerp drukke momenten op de dag. Door plaatsing van een poll vraag op de homepage wordt het specifiek onderwerp geadresseerd. “Wat vind jij?” “Wat vind jij?”

20 Poll vraag op de Homepage Kinderen worden steeds later zindelijk. Wanneer is jouw kind zindelijk geworden? Lorem ipsum

21

22 Door de uitslag van de poll vraag wordt het dilemma gedefinieerd als een gemeenschappelijk iets. Reden genoeg om een serieuze enquête te houden onder de moeders van Volgens Mama. Alle moeders worden via een mail op de hoogte gebracht van de uitslag en worden opgeroepen om deel te nemen aan de enquête. “Wat vind jij?”

23 Mailing

24 volgens mama

25

26 Openingsratio van mail aan Volgens Mama bestand: 41% Click op de link naar de enquete pagina: 18% Binnen een tijdsbestek van 2,5 dag inzicht in de mening van duizenden moeders! Resultaat

27

28 Uit de resultaten van de enquête blijkt dat er een behoefte bestaat aan een product dat de ochtendspits verlicht. Binnenkort wordt Zwitsal Goedemorgen op de markt gelanceerd dat hiervoor de oplossing biedt. Wij gaan verder met de moeders: Nu bestaat de kans om dit product gratis te testen bij Volgens Mama door mee te doen aan het volgens mama testpanel. Follow Up: volgens mama testpanel

29 Resultaat meer dan 7000 aanmeldingen!

30 Zwitsal Adtractive 0- and 1-measurement Zwitsal Goedemorgen

31 In October and November there were two television flights for the Zwitsal Goedemorgen campaign: –the flight from week 40 to 42 had a net reach of 79% in the target group shoppers with a child (300 GRP’s) –the second flight (week 46-48 2006) was 289 GRP’s and had a net reach of 82% –the campaign had a total net reach of 92% 0-measurement wk 39 2006 1-measurement wk 49 2006 Television campaign

32 High score of awareness via Volgens mama (before start TVC). Awareness Zwitsal Goedemorgen ii Target group: women with children 0-5 years in household and who saw/heard advertising for Zwitsal Goedemorgen (0-measurement n=60; 1-measurement n=97) Question: Kunt u aangeven hoe u van Zwitsal Goedemorgen heeft gehoord?


Download ppt "Advance Hans de Ligt. Agenda 1. Even voorstellen 2. Onze visie 3. Volgens Mama 4. Volgens Mama en de mama’s 5. Volgens Mama en de partners 6. Learnings."

Verwante presentaties


Ads door Google