De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Crowdsourcing Tim Versluijs. Inhoud Motivatie Wat is crowdsourcing? De acht stappen De vormen van crowdsourcing Voorbeelden Voordelen en gevaren Rol van.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Crowdsourcing Tim Versluijs. Inhoud Motivatie Wat is crowdsourcing? De acht stappen De vormen van crowdsourcing Voorbeelden Voordelen en gevaren Rol van."— Transcript van de presentatie:

1 Crowdsourcing Tim Versluijs

2 Inhoud Motivatie Wat is crowdsourcing? De acht stappen De vormen van crowdsourcing Voorbeelden Voordelen en gevaren Rol van social media Zelf aan de slag Interactief gedeelte

3 Wat is crowdsourcing? Samengevoegd uit de woorden ‘crowd’ en ‘outsourcing’ Crowdsourcing is het uitbesteden van werkzaamheden aan een internetmenigte. Dit gaat uit van de macht van het getal. De menigte levert vrijwillig en belangeloos een bijdrage in de losse uurtjes aan een dienst of product.

4 Filmpje Jeff Howe

5 Wat zei die nou eigenlijk? - Door digitalisering publiek makkelijk bij elkaar te brengen -Crowdsourcing is het uitbesteden van een taak aan een (vaak) grote groep mensen, meestal gebruikmakend van internet -Simpele uitleg -Klanten veranderen in partners

6 Acht stappen 1 organsiatie of bedrijf heeft een vraag 2 vertel de wereld je vraag 3 de online gemeenschap (crowd) wordt gevraagd om antwoorden 4 de online gemeenschap geeft oplossingen

7 Vervolg acht stappen 5 de online gemeenschap screent en bespreekt alle oplossingen 6 organisatie of bedrijf beloont winnende ontwerpen 7 organisatie of bedrijf heeft winnende oplossing 8 organisatie of bedrijf en de gemeenschap profiteert

8 Vormen van crowdsourcing 1.Data mining Geautomatiseerd zoeken naar patronen in data sets Voorbeeld

9 2. Kennisbank Doorzoekbare databank Voorbeeld

10 3. Rating Waardering geven aan producten of diensten Voorbeeld

11 4. Co-creatie Co-creatie is een situatie waarbij een organisatie waardecreatie laat plaatsvinden door een samenwerking aan te gaan met een groep consumenten... Voorbeeld

12 Rol van social media Mensen actief houden bij project Mensen enthousiasmeren voor project Gebruiken als platform voor crowdsourcing Als toevoeging gebruiken voor platform

13 Voordelen  Grote menigte bereiken  Alle lagen van de bevolking  Alleen liefhebbers (gemotiveerd)  Product al verbeteren voordat het is geproduceerd  Lage kosten

14 Gevaar  Te veel crowdsourcing  Waar maken wat je beloofd  Veel troep  Niet TE afhankelijk van worden  ‘Crowd’ actief houden  Ideeën worden gestolen

15 Zelf aan de slag! Ning Literatuur: - Crowdsourcing, Jeff Howe - The wishdom of the crowd, James Surowiecki

16 Samenvatting -Uitbesteden van een taak aan menigte -Acht stappen -Vier vormen, namelijk: Data mining, kennisbank, rating en co-creatie -Social media kunnen ingezet worden ter versterking van crowdsourcing -Voordelen: kosten, liefhebbers, veel kennis -Gevaar: afhankelijk, maak je beloftes waar -Zelf aan de slag, Bing!

17 Bronnen cing-crowdsourcing-en-social-media cing-crowdsourcing-en-social-media urcing-social-media-wtf/ urcing-social-media-wtf/ tips-for-successful-crowdsourcing tips-for-successful-crowdsourcing

18 Vragen

19 Stellingen Door crowdsourcing gaan vele banen verloren

20 Bedrijven maken nog (veel) te weinig gebruik van crowdsourcing

21 Crowdsourcing heeft de toekomst


Download ppt "Crowdsourcing Tim Versluijs. Inhoud Motivatie Wat is crowdsourcing? De acht stappen De vormen van crowdsourcing Voorbeelden Voordelen en gevaren Rol van."

Verwante presentaties


Ads door Google