De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel."— Transcript van de presentatie:

1 College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel

2 Agenda Weekindeling Zomerkwartaal Inleveren Opdracht 1 Project emerging media Aan de slag Opdracht 2

3 Weekindeling Zomerkwartaal Lesweek 1: Customer insights + Hoorcollege Vakantie Lesweek 2: Waardecreatie Lesweek 3: Introductie Businessmodellen + Hoorcollege Lesweek 4: Projectles: concepten bespreken Inleveren individuele opdracht Lesweek 5: Nieuwe businessmodellen + Hoorcollege Lesweek 6: Het pitchen van een businesscase Lesweek 7:Nieuwe businessmodellen + Hoorcollege Lesweek 8:Groepspresentaties opdracht Lesweek 9:Optionele feedbackles

4 Inleveren opdracht 1

5 Opdracht 1 Nu inleveren! Heb je je opdracht ook online op je studentenspace staan? Was het makkelijk/moeilijk?

6 Oefening Vertaal de business case van je product / concept van het project naar het 9 blokken model van Alexander Osterwalder Na een korte review van het model: –Ga in je groepje zitten (voor zover mogelijk) –Werk je case uit naar het 9 blokkenmodel met behulp van de vragencyclus en het business model canvas. –Bereidt een korte presentatie voor waarbij je het businessmodel toelicht.

7 Businessmodellen Osterwalder en het 9 blokken model: –Value proposition: Het aanbod van het bedrijf, zowel product als service, vertaald naar waarde voor de klant. –Target customer: Een beschrijving van de klant of klantgroep waar het bedrijf zich met de value proposition op richt. Hier worden karakteristieken beschreven van een (potentiele) klant (doelgroepanalyse dus) –Distribution channels: De manier waarop een bedrijf in contact komt met haar klanten. Hier worden de communicatie- en distributiestrategie beschreven. –Customer relationship: Het managen van de relatie tussen het bedrijf en klanten (of klantsegmenten). –Key resources: Wat is de corebusiness van het bedrijf? –Key activities: Wat moet er gebeuren om het businessmodel te implementeren? –Key partner: Welk partnernetwerk heb ik nodig? –Revenue streams: Ofwel het verdienmodel –Cost structure: Wat kost het allemaal?

8 Eigenlijk doorloop je de volgende vragencyclus

9 Business model canvas Partner network Customer segments Offer Key resources Key activities Distribution channel Customer relationship Costs structureRevenu streams

10 Aan de slag

11 Korte presentaties

12 Vragen? Download college: http://www.prospective.nl


Download ppt "College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel."

Verwante presentaties


Ads door Google