De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De kracht van de ervaring Mevrouw drs. D.M.J.J. Monissen Raad van Bestuur Agis Zorgverzekeringen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De kracht van de ervaring Mevrouw drs. D.M.J.J. Monissen Raad van Bestuur Agis Zorgverzekeringen."— Transcript van de presentatie:

1 De kracht van de ervaring Mevrouw drs. D.M.J.J. Monissen Raad van Bestuur Agis Zorgverzekeringen

2 klantervaringen in de zorg pagina 2 Waarom klantervaringen Agis vertegenwoordigt haar klanten Agis wil haar klanten inzicht geven in kwaliteit Klantervaringen, mits objectief gemeten, geven inzicht in kwaliteit Toont verschillen tussen zorgverleners en –aanbieders en Brengt gesprek op gang

3 klantervaringen in de zorg pagina 3 Historie In 2003 op zoek naar valide instrument om ervaringen te meten CAHPS in Amerika bleek aan die eis te voldoen Vertaling naar Nederlandse markt noodzakelijk 2003 – 2007 ontwikkeling vragenlijsten en organisatie  Instrument geeft inzicht in kwaliteit van zorg en biedt informatie voor de klant

4 klantervaringen in de zorg pagina 4 NZa inspectie ziekenhuis NPCF huisarts ZN AGIS ZBC’s verpleeghuis Het veld, de rollen en verantwoordelijkheden koepels Klant overheid

5 klantervaringen in de zorg pagina 5 Groepsbehandeling na nieuwe heup Zat u in een programma waardoor u met een groep patiënten werd opgenomen/ geopereerd en behandeld?

6 klantervaringen in de zorg pagina 6

7 klantervaringen in de zorg pagina 7 Afstemming tussen zorgverleners over diabetes Hoe vaak in de afgelopen 12 maanden heeft uw huisarts de zorg die aan u is verleend afgestemd op de zorg die u van andere zorgverleners kreeg?

8 klantervaringen in de zorg pagina 8

9 klantervaringen in de zorg pagina 9 Randvoorwaarden en resultaat bij inkoop van zorg Afspreken verbeterpotentieel op CQ uitkomsten per aanbieder Afspreken percentage van het tarief dat gekoppeld is aan CQ uitkomsten Toepassen op uitbetaling prijs per patiënt per jaar aan zorgverlener  We willen onze klanten laten zien wat wij belangrijk vinden bij de inkoop van zorg

10 klantervaringen in de zorg pagina 10 CQ uitkomsten gebruiken bij diabetes Agis sluit Diagis kwaliteitscontracten sinds 2005 (diabetes) Prijs per patiënt per jaar Klantervaringen CQ diabetes Thema: afstemming in de keten Diagis zorgverleners laten betere klantervaringen zien op het thema ‘afstemming in de keten’, dan niet Diagis zorgverleners  Hoger tarief per patiënt

11 klantervaringen in de zorg pagina 11 Hoe te gebruiken bij ziekenhuizen Eerste meting 16 Agis ziekenhuizen Terugkoppeling aan bestuur Terugkoppeling aan medisch specialisten Extra analyses op subdoelgroepen Verbetertrajecten gestart (eventueel zorgvernieuwingsgelden) Tweede meting Aangevuld met openbaarmaking op website voor onze klanten

12 klantervaringen in de zorg pagina 12 Informatie aan verzekerden op 24 april 2007 met namen van ziekenhuizen op website Agis thema ziekenhuisnummer communicatie met verpleegkundige ** * * communicatie met arts ** * * informatie bij ontslag ** * * ****** informatie over nieuw geneesmiddel ** pijnbeheersing ** fysieke omgeving ** * ********** *** verpleegkundige diensten ** * * ***** *****

13 klantervaringen in de zorg pagina 13 Communicatie op website Agis Ziekenhuizen algemeen:24 april 2007 Meer informatie CQ-algemeen communiceerbaar maken Vervangende heupen en knieën Staaroperaties Diabetes eerste lijn Fysiotherapie Farmacie Farmaceutische diensten  Planning binnenkort op de website:

14 klantervaringen in de zorg pagina 14 Missie Agis Agis is een ondernemende zorgverzekeraar. Wij zijn een vertegenwoordiger en gids voor onze klanten. Hun belang is onze drijfveer. Voor onze zorgaanbieders zijn we een betrouwbare partner. Samen met hen verzekeren we onze klanten de toegang tot op maat gesneden zorg van een goede kwaliteit.


Download ppt "De kracht van de ervaring Mevrouw drs. D.M.J.J. Monissen Raad van Bestuur Agis Zorgverzekeringen."

Verwante presentaties


Ads door Google