De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

telezorg in praktijk Andrea Nijhuis.

Verwante presentaties


Presentatie over: "telezorg in praktijk Andrea Nijhuis."— Transcript van de presentatie:

1 telezorg in praktijk Andrea Nijhuis

2 2 Onderwerpen •Telezorg •Meerwaarde voor patiënt •Relatie met EPD •Teleconsult •Hoe verder?

3 3 Telezorg is het op afstand toepassen van zorgdiensten met behulp van ICT, gericht op het primaire zorgproces, zodat de kwaliteit van leven van de patiënt verbetert

4 4 Meerwaarde voor patiënt (1) Autonomie  bewustwording  invloed op eigen zorg  partnerschap met zorgverlener in samenspraak tussen arts en patiënt

5 5 Meerwaarde voor patiënt (2) Kwaliteit  zorg dichter bij huis  snellere, betere en eerdere diagnose  meer effectieve tijd en aandacht  behandeling sluit beter aan op patiënt integrale keten als uitgangspunt

6 6 Relatie EPD Patiëntendeel  zelfzorgmedicatie  daadwerkelijk medicijngebruik  meetwaarden  ervaringen, etc. spil in communicatie met zorgverleners

7 7 Teleconsult (1) Onderzoek eerste lijn  40% wil contact  herinneringen, herhaalrecepten, uitslagen de zorggebruiker is er klaar voor

8 8 Teleconsult (2) Voordelen  los van tijd en plaats  spaart tijd  kans om snel te informeren  betrokkenheid tweede lijn bij ha-consult  betere kwaliteit van zorg? teleconsult kent ook risico’s

9 9 Teleconsult (3) Randvoorwaarden •aanvulling op persoonlijk contact •voorlichting en afspraken over gebruik •als onderdeel van totaal pakket zorg •keuzevrijheid •waarborgen voor de kwaliteit

10 10 Hoe verder? Samen werken aan •veilige communicatie: een patiënten-pas (vgl. UZI)  waarborgen voor de kwaliteit  vergoeding van teleconsult NPCF onderzoek  ervaringen van patiënten met teleconsult

11 11 NEDERLANDSE PATIËNTEN CONSUMENTEN FEDERATIE Postbus BM Utrecht Churchilllaan GV Utrecht Telefoon Fax Website


Download ppt "telezorg in praktijk Andrea Nijhuis."

Verwante presentaties


Ads door Google