De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen Ed. 2007. OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen Ed. 2007. OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen."— Transcript van de presentatie:

1 2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen Ed. 2007

2 OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen tot essentiële vorm en oplossen –implementeren: realiseren van de oplossing in een doelsituatie –veel vrijheid  veel keuze Ontwerpen: gestructureerd en onderbouwd keuzes maken

3 OGO Kenmerken : Professionaliserend Activerend Samenwerkend Scheppend Integrerend Multidisciplinair

4 Vaardigheden: Communicatieve vaardigheden –Rapporteren –Presenteren –Demonstreren –Vergaderen Projectvaardigheden –Time management –Project planning –Kwaliteitsmanagement

5 Opzet OGO 1.2 –gestructureerde opdracht –Zorgvliet Ziekenhuis casus –teamwerk: taak te groot voor 1 persoon –globaal werkplan: zelf taakverdeling uitwerken –veel vrijheid: afspraken maken

6 Opzet OGO 1.2 duidelijke deadlines en op te leveren producten faciliteiten: handleidingen, boeken, tutoren, expert, websites studyweb.tue.nl maar ook: eerst proberen zelf uit te zoeken verplichte aanwezigheid tijdens de OGO-uren

7 Communicatie Groepsvergaderingen (wekelijks) Afspraken met de Access expert en tutoren (zelf regelen!)

8 Producten OGO 1.2 Inleveren bij –tutoren + altijd in de groepsfolder (studyweb) Folders moeten een heldere structuur hebben!

9 Project Evaluatie Deelproducten Kwaliteit van het eindproduct Demonstratie van het systeem aan de hand van use cases Presentatie met een terugblik op het verloop van het project De groep krijgt een cijfer. Individuele cijfers kunnen met een punt afwijken.

10 Trainingen 2 Access trainingen 2 Vergadertrainingen: zie het rooster op de OGO–website Alle trainingen zijn verplicht.

11 OGO 1.1 : Informatiesysteem voor een ziekenhuis –Ondersteunt verschillende user groepen –functies: registratie: personeel, patiënten, roosters, etc. Facturering: financiële informatie beslissingsondersteuning: budgetbewaking …

12 Fasering van het project Fase 1: Analysefase Evaluatie van het bestaande informatiesysteem Opstellen van een plan van verbeteringen Ontwikkeling van een plan van aanpak Fase 2: Implementatiefase Fase 3: Testfase Afsluiting van het project met een demonstratie en eindpresentatie

13 Tot slot Veel plezier!


Download ppt "2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen Ed. 2007. OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen."

Verwante presentaties


Ads door Google