De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MULTICHANNELING CE / SPM week 5. De DIGITALE wereld in 60sec.

Verwante presentaties


Presentatie over: "MULTICHANNELING CE / SPM week 5. De DIGITALE wereld in 60sec."— Transcript van de presentatie:

1 MULTICHANNELING CE / SPM week 5

2 De DIGITALE wereld in 60sec

3 Wat is E-Marketing? E-Marketing omvat ieder gebruik van technologie voor het bereiken van marketingdoelstellingen en heeft zowel een extern als een intern gezichtspunt.

4 Voor het bereiken van de marketingdoelstellingen moeten: Marketingactiviteiten worden ondersteund gericht op het bereiken van profijtelijke acquisitie en behoud van klanten binnen een multi-channelkoopproces en klantlevenscyclus

5 Door het gebruik van deze marketingtactieken moet: Het strategisch belang worden onderkend van digitale technologieën Een geplande aanpak ontwikkeld worden voor het bereiken en migreren van klanten naar online diensten door middel van e- communicatie alswel door traditionele communicatie.

6 Het E-Marketing plan in 6 stappen 1. Situatie: waar zijn wij nu 2. Doelstellingen: Waar willen wij heen 3. Strategie: Hoe komen wij daar 4. Tactiek: Met welke middelen komen we daar 5. Actie: Wat is het plan 6. Beheer: Zijn we er gekomen

7 4. Tactiek Implementatie van de strategie m.b.v. ‘de 9-P’s’ E-commerce varianten: Wensen en behoeften van de klant (wat het product betreft) of Consumer needs Kosten voor de klant (online klanten zijn zeer prijsbewust) Gemak (gerelateerd aan locatie) of convenience. De kwaliteit van de klantervaring wat betreft bestelproces Communicatie (promotie). Het website ontwerp.

8 8 E-marketing - mix Product Prijs Plaats Personeel Promotie Presentatie Physieke distributie Plezier Premium Bron: zbc consultancy

9 Gevolgen van marketingcommunicatie via nieuwe media

10

11 DUS…..

12 ?????? https://foursquare.com/

13 …. TER INFO

14 GLOBAAL VERHAAL Social Media in 1994 al bestaand Nu niet meer uit welk ‘ systeem’ te denken Geen apart verhaal meer.. HET communicatiekanaal… ga maar na.

15 WAT IS SOCIAL MEDIA Social media is de verzamelnaam voor hetgeen nu op en via E- wegen plaatsvindt. “It’s nearly every site on the web” Sites die :delen van informatie en interactie stimuleren, Sites met netwerken, Sites die invloed uitoefenen op oa. Het nieuws via middelen zoals blogs. Sites die ‘dingen’ delen. GEEN TREND. Kom van het eiland af en besef…het hoort bij de marketingmix.

16 Wat je zegt en vindtblogs, microblogs Wie je bent en kentsociale netwerken Wat je passies en interesses zijncommunities en fora Wat je wil laten zien en horenplatformen voor delen Wat je van producten en diensten vindtrating en review sites Wat je wil delen en bewarensocial bookmarking

17 CIJFERS NEDERLAND (JANUARI) GEM unieke bezoek ers Pagina’ s Minute n Internet doelgroep (15+) , Totaal gebruik social media ,1619 1Facebook ,9486 2Hyves ,8292 3Twitter ,626 4LinkedIn ,345 5Windows Live Profile2.1313,511

18 GEBRUIK per dag (WWW)

19

20 STERKE KANTEN Social media sites zijn vaak erg actueel, omdat een grote groep consumenten actief is en er altijd wel een als eerste bij een gebeurtenis aanwezig is. De inhoud van social media websites is vrijwel altijd deelbaar en eenvoudig te verspreiden binnen een netwerk. Dit houdt in dat zeer snel een viral effect ofwel buzz kan plaatsvinden. Social media en niche communities zijn zeer geschikt voor het benaderen van marketingniches. 'the wisdom of the crowd' genoemd. Social media laat consumenten op een eenvoudigere manier voldoen aan de basisbehoeftes van Maslow, scoren zeer goed in zoekmachines als Google, vanwege het relatief objectieve en betrouwbare karakter.

21 De zwakke kanten van social media: Hoewel social media zeer geschikt is voor personalisatie, worden resultaten vaak vertoond op basis van gemiddelden door de werking van democratie. Dit kan er voor zorgen dat goede initiatieven toch niet naar boven komen. Consumenten en medewerkers kunnen alles zeggen over je bedrijf op sociale media websites. Dit kan zorgen voor veel positieve publiciteit, maar ook voor slechte publiciteit, ook als dat niet terecht is. Om deze problemen tegen te gaan stellen steeds meer bedrijven social media richtlijnen op voor hun medewerkers.social media richtlijnen Social media zijn niet altijd zo betrouwbaar als gezegd wordt. Veel berichten op Twitter betreffen bijvoorbeeld geruchten die door de massa worden versterkt en vervolgens niet waar blijken te zijn

22 SOCIAL MEDIA / COMMUNITY sociaal netwerk een verzameling van mensen of groepen mensen die elkaar kennen of organisaties die vaak samenwerken. sociaal netwerk Mensen zijn altijd al verbonden geweest door bijvoorbeeld familiebanden, vriendschappen of gezamenlijke interesses. Volgens mediahistoricus Huub Wijffjes kan een mens zonder sociale netwerken zelfs eigenlijk geen mens zijn.mediahistoricus Huub Wijffjes

23 COMMUNITY Hyves is een community, maar niet iedereen valt onder JOUW Sociale Netwerk.

24

25 KRACHT?

26 ENORM….

27 JA! Grotere Communicatiefunctie dan Nieuwsfeiten Meningen Content Online vriendschappen MAAR OOK …LUISTEREN & CONVERSEREN

28 GREETZ

29 TWITTER EN NICKY Woensdag 18 augustus jl. Stichting Kinderwens zette Twitter in voor een wens van Nicky, ernstig ziek volgers Greetz pakte het op, monitoring (Tweetdeck) Deelde dit via Hyves & FB Code TWINICKY

30 NICKY 100 x Retweet Timeline Blogs pikte het op 20 augustus 1594 kaarten Elke 26 sec 1 Ouders wilde het stoppen RESULTAAT: Oproep geslaagd, goede naam Greetz, Goede naam ST Kinderwens, …. JUST DO IT.

31 NETWERKEN

32 OOH DIE!!??! NOSTALGIE BABYBOOMERS Wwww.Cafemom.com Zwanger, geen mannen, 8 miljoen unieke bezoekers Rugzaktoeristen

33 SNABBO

34 CAFEMOM

35 43Things

36 EN JOINDIASPORA.com Eigendom, eigenzinnig anti facebook Xt3.com Katholiek Facebook mét bidmuur Soort IENS (groot in da USA) Onderzoekers united

37 Xt3 ….

38 EN 43Things.com Soort Bucketlist en doelstellingen die gedeeld kunnen worden ipv gebruikers. Exclusief mét een commissie & beoordeling…..

39

40 IK DEEL, DUS IK BESTA In sociale netwerken kunnen personen: zichzelf laten zien (profileren) hun netwerk opbouwen en uitbreiden (connecten) hun bestaande netwerk onderhouden (networking) informatie en kennis delen (sharen)

41 LID?

42 VANUIT …. Persoonlijke titel Persoonlijke titel maar wel duidelijk aangegeven bij welke organisatie hij of zij hoort Organisatie wordt door een persoon vertegenwoordigd Organisatie als organisatie

43 TWITTER WIE ZIT ER NIET OP? POLITIE, POLITIEK, BNN, ….. WAT IS HET? Microbloggg Twitteren, Tweets…

44 TWITTER

45 TWEET- Follow-Follower

46 WIE WHY WAAROM?

47 Niet alleen ‘koffie’….

48 Hoe ziet het er uit?

49 TEKENS …de Hashtag / richten aan

50 …. T-Mobile –

51 WAT IS BELANGRIJK!??!?! AUTHENCITEIT EERLIJKHEID DELEN BEANTWOORDEN (NIET REAGEREN) Social media maken nog geen sociale samenleving

52 Uitgekotst.nl Hoe doet mijn merk het!?!??! Huldehulde.nl

53 LINKEDIN Zakelijk Online CV en profiel Groot bereik Bedrijven, werknemers, netwerken…

54

55


Download ppt "MULTICHANNELING CE / SPM week 5. De DIGITALE wereld in 60sec."

Verwante presentaties


Ads door Google