De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Digitale vrachtwagensluizen Erik De Wispelaere Problematiek Dagelijks doorkruist zwaar vrachtwagen- verkeer de dorpskernen van de Gentse Kanaalzone (kortste.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Digitale vrachtwagensluizen Erik De Wispelaere Problematiek Dagelijks doorkruist zwaar vrachtwagen- verkeer de dorpskernen van de Gentse Kanaalzone (kortste."— Transcript van de presentatie:

1

2 Digitale vrachtwagensluizen Erik De Wispelaere

3 Problematiek Dagelijks doorkruist zwaar vrachtwagen- verkeer de dorpskernen van de Gentse Kanaalzone (kortste en snelste weg). Rieme: meer dan 700 vrachtwagens per dag Gevolg: zwaar doorgaand vrachtverkeer zorgt voor heel wat verkeersoverlast leefbaarheid dorpen ernstig aangetast

4 Concrete oplossing Zoneborden + digitale dubbelpolige sluis (Belgische primeur!) In werking op 22 november 2010 Testperiode van 6 maanden: automatische controle om doorgaand vrachtverkeer hoger dan 3 meter te weren Na definitieve goedkeuring door parket: automatische registratie & verbalisering

5 Werking digitale vrachtwagensluis

6 Samenstelling: Lussen in de weg → detectie voertuig Lasers in de hoogte → detectie in de hoogte Onbemande digitale camera

7 Werking digitale vrachtwagensluis Indicatieve lussen

8 Werking digitale vrachtwagensluis ANPR camera (Automatische nummerplaatherkenning)

9 Werking digitale vrachtwagensluis CCTV camera

10 Werking digitale vrachtwagensluis Gegevensoverdracht Data pool 1 Data pool 2 Centrale data server: -Matching nummerplaten -Berekening doorreistijd -Database -Statistieken Gebruiker  lokale politie

11 Evaluatie Afspraken: Sluizen werken 24u/24u Doorrijtijd 4 minuten Boete 50 euro Resultaten: Van meer dan 700 vrachtwagenbewegingen per dag naar minder dan 150 tussen de 8 en 15 overtreders per dag

12 Toekomst Positieve evolutie: Interesse bij vele besturen Enthousiasme bij bewoners Geen hinder voor niet geviseerde groep weggebruikers Zinvol indien er uitgewerkte vrachtwagen- routeplannen zijn Toestellen worden goedkoper en kleiner

13 Toekomst Sluizen kunnen meer dan doorgaand vrachtverkeer tegenhouden: data verzamelen (intensiteit, herkomst- bestemming, gemiddelde snelheid, …) trajectcontrole weren doorgaand autoverkeer


Download ppt "Digitale vrachtwagensluizen Erik De Wispelaere Problematiek Dagelijks doorkruist zwaar vrachtwagen- verkeer de dorpskernen van de Gentse Kanaalzone (kortste."

Verwante presentaties


Ads door Google