De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Track de conversaties. Kracht 4: het remixbaar internet Embedded video  sociale.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Track de conversaties. Kracht 4: het remixbaar internet Embedded video  sociale."— Transcript van de presentatie:

1 Track de conversaties

2 Kracht 4: het remixbaar internet Embedded video  sociale pasmunt

3 Voeder zelf het beest query=stubru%20stickeractie&search_sort=video_view_count

4 Google Idols video contest Kelly and Pomme, 14 years out winnen Google Idols Video Professionele spoof: hier hier ellyhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Pomme_en_K elly Frontpagina Telegraaf: hierhier

5 Kracht 5: De disruptieve kracht van conversaties

6 Kracht 6: de predictieve kracht van conversaties

7 Kracht 7: Transparantie  nieuwe intermediairen Savvy financial consumers love Internet price comparison engines. In the UK, 15% of consumers used a price comparison engine to research their most recent financial purchase — up from 6% three years earlier. Financial firms will avoid price-driven commoditization by differentiating through service, not trying to prevent comparisons. Leading firms will embrace comparisons to regain customers' trust and loyalty. h/Document/Excerpt/0,7211,3816 4,00.htmlhttp://www.forrester.com/Researc h/Document/Excerpt/0,7211,3816 4,00.html

8 Kracht 8: Direct verband tussen advocacy en winst 7 % stijging in positieve WOM resulteert in 1% groei 2% vermindering in negatieve WOM resulteert in 1% groei

9 Kracht 9: Economie van de Long Tail Hoeveel van de meer dan 1 miljoen liedjes in itunes is al ooit verkocht?

10 Collaborative filtering Sociaal gestructureerde informatie Helpt mensen dieper te verkennen in de long tail Van 80/20 naar 50/50 naar

11 Kracht 10: Creatief & intellectueel capitaal NZ Girls – Don’t mess with NZ girlsClip

12 P&G’s Tremor Crew of Teen trendwatchers

13 Intellectueel kapitaal van het netwerk

14 Marketing 2.0: de ironie Cultuurcommunicatie 1.0 Bedient zich van de traditionele reclametechnieken De dure strijd om de aandacht Gigantische concurrentie op het terrein van merken (massacommunicatie) Cultuurcommunicatie 2.0 Gebruikt de kracht van conversaties De inhoudelijke strijd om de inhoud van conversaties Merken ontdekken terug het terrein van de cultuurcommunicatie (entertainment, controverse, ervaringen)

15 Axe: het Axe effect Elke campagne biedt een straffe merkervaring over het Axe effect Axe biedt een verhaal om in te participeren Alles start met een klein idee, dat doorgetrokken wordt doorheen verschillende platformen Axe positioneert zich in een sociale context (= aard van het internet) Axe participeert in hot conversaties Axe omarmt creatief talent en amplifieert hun creaties Deze content verspreidt verder doorheen conversatienetwerken (youtube, myspace, google video, flickr.com,…)

16 Onderwerpen 1.Hoe web 2.0 omschrijven zonder jezelf belachelijk te maken? 2.De impact van conversaties 3.Cultuurcommunicatie 2.0: vijf strategieën 4.Wat moet u van uw bureau verwachten

17 5 Cultuurcommunicatie 2.0 strategieën 1.Werk met blogs en bloggers 2.Creëer entertainende merkervaringen. Vergeet reclame 3.Werk samen met “hubs” and “platformen” 4.Participeer in conversaties 5.Synergie tussen online en offline

18 5 Cultuurcommunicatie 2.0 strategieën 1.Werk met blogs en bloggers 2.Creëer entertainende merkervaringen. Vergeet reclame 3.Werk samen met “hubs” and “platformen” 4.Participeer in conversaties 5.Synergie tussen online en offline

19 Tracken leert je veel

20 Betrek bloggers en daag ze uit Pitchen van bloggers is tricky Werk samen met expert bloggers Geef ze scoops Tryvertising programma voor henzelf EN hun lezeres Bloggers zijn zeer dankbaar naar sponsors Zorg dat ze zelf hun netwerk binnen trekken (Ambrassadeurs)

21 5 Cultuurcommunicatie 2.0 strategieën 1.Werk met blogs en bloggers 2.Creëer entertainende merkervaringen. Vergeet reclame 3.Werk samen met “hubs” and “platformen” 4.Participeer in conversaties 5.Synergie tussen online en offline

22 Opmerkelijkheid  conversaties

23 ‘t moeten niet altijd filmpjes zijn

24 Interactive + PR = Killer 2.0 combinatie

25 5 Cultuurcommunicatie 2.0 strategieën 1.Werk met blogs en bloggers 2.Creëer entertainende merkervaringen. Vergeet reclame 3.Werk samen met “hubs” and “platformen” 4.Participeer in conversaties 5.Synergie tussen online en offline

26 Het web is een platform van platformen

27 5 Cultuurcommunicatie 2.0 strategieën 1.Werk met blogs en bloggers 2.Creëer entertainende merkervaringen. Vergeet reclame 3.Werk samen met “hubs” and “platformen” 4.Participeer in conversaties 5.Synergie tussen online en offline

28 Actieve participatie in conversaties

29 Piggyback op conversaties

30 5 Cultuurcommunicatie 2.0 strategieën 1.Werk met blogs en bloggers 2.Creëer entertainende merkervaringen. Vergeet reclame 3.Werk samen met “hubs” and “platformen” 4.Participeer in conversaties 5.Synergie tussen online en offline

31 Als Volvo het al kan

32 Grotetut.be

33 Cultuurhuizen hebben al een ijzersterke offline merkbeleving

34 Besluit

35 1.Van publicatie naar conversatie 2.Van aandacht naar verhaalwaarde 3.Cultuurhuizen willen zoals merken communiceren, terwijl merken wouden dat ze meer van cultuurhuizen hadden 4.Onverschilligheid of Controverse?

36 Et voila! Tom De Bruyne Senior Strategic Planner i-merge Mobile: Mail: merge.net Site: Blog: wisdom.typepad.comhttp://i- wisdom.typepad.com MSN Messenger:


Download ppt "Track de conversaties. Kracht 4: het remixbaar internet Embedded video  sociale."

Verwante presentaties


Ads door Google