De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het Nederlands Uitburo Een korte introductie. Missie Vergroten cultuurbereik door middel van inzet van geavanceerde methoden informatievoorziening Gebruik.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het Nederlands Uitburo Een korte introductie. Missie Vergroten cultuurbereik door middel van inzet van geavanceerde methoden informatievoorziening Gebruik."— Transcript van de presentatie:

1 Het Nederlands Uitburo Een korte introductie

2 Missie Vergroten cultuurbereik door middel van inzet van geavanceerde methoden informatievoorziening Gebruik van publieksmerk UITBURO voor dienstverlening cultureel uitgaan Optimale communicatie van diensten naar het publiek Stimuleert ontwikkeling van marketinginstrumenten voor cultuurbereik

3 Doelstelling Verzamelen en distribueren van culturele agenda informatie Bevorderen bezoek aan en interesse voor cultuur Streven naar landelijke dekking van de informatie door aangaan van structurele samenwerkingsrelaties in het land

4 NUB levert Gestandaardiseerd informatieplatform voor alle culturele activiteiten in Nederland Een sterk merk voor een breed publiek: UITBURO lokaal te “laden” Diverse kanalen en tools: Uitbase, Uitburo.nl, Uitmail, startcampagne, mediapartners Netwerk met expertise op diverse onderwerpen en overlegstructuur

5 Organisatie NUB Kleine initiërende en coördinerende organisatie NUB bestaat op dit moment uit:  Directeur  Marketeer  IT projectleider  Office ondersteuning Aangevuld met stagiaires, ondersteunende medewerkers en freelancers op projectbasis

6 Financiering NUB  Bijdrage van de 4 initiatiefnemers: AUB, HUB, RUB en BPP  Contributie van de deelnemers  Ministerie van OCW (2004 t/m 2007): prestatiecontract  Stichting DOEN  Eigen inkomsten

7

8

9 Uitburo.nl in 2006  3,2 miljoen bezoekers  Raadplegen 22.5 miljoen pagina’s  Gemiddeld personen per dag bezoekt één van de regiosites  Groei zet door, verdubbeling t.o.v  60% vindt uitburo.nl rechtstreeks, 40% komt via externe sites en zoekmachines

10 Uitmail

11 unieke abonnees

12

13 Uitburo als distributiekanaal van cultuurinformatie  Regionale uitburo’s  Partners BPP, CJP, VVV, Bibliotheek, Atlas der Gemeenten, CBS,…  Mediapartners: Volkskrant, VPRO,...  Commerciële datalevering: Algemeen Dagblad,…

14 NUB en BPP Samenwerking collectieve marketingactiviteiten  Klassieke muziekweek  Jeugdtheaterdagen  Toneelpublieksprijs Specials en aandacht op uitburo.nl en in Uitmail Feed vanuit Uitbase naar themasites

15 NUB en BPP  Promotieactiviteiten Theater en Concertbon  Contentlevering via feed met tips

16 NUB kent vele partners Openbare bibliotheekvereniging Vereniging Schouwburg en Concertgebouwdirecties VVV Nederland, … en hoopt het netwerk nog verder uit te bouwen

17 Denken & DOEN Praktijkvoorbeeld Rotterdams Uitburo  Waarom een RUB (Johan Moerman)  Weet wat er speelt (Rinske Schellekens)  Centrale kaartverkoop en last Minute Tickets (Mariska van Wezel)

18 Denken & DOEN Communicatie, Marketing en Partners  Eén merk, één gezicht (Marijke Darlang/AUB)  Een sterke start (Jeroen van der Schaaf/MUB)  Sponsoring (Anne Oskam/UPC Nederland)  Bibliotheek en Uitburo (Rob Visser/OBA)  Mediapartners (Marijn van der Laan/NUB)


Download ppt "Het Nederlands Uitburo Een korte introductie. Missie Vergroten cultuurbereik door middel van inzet van geavanceerde methoden informatievoorziening Gebruik."

Verwante presentaties


Ads door Google