De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

UiTcampagne Sint-Truiden 2011. Uitwerking van een lokale campagne: deel 1 – de start 2009: Begin UiTpartnerschap Sint-Truiden: doelstellingen 1. Beter.

Verwante presentaties


Presentatie over: "UiTcampagne Sint-Truiden 2011. Uitwerking van een lokale campagne: deel 1 – de start 2009: Begin UiTpartnerschap Sint-Truiden: doelstellingen 1. Beter."— Transcript van de presentatie:

1 UiTcampagne Sint-Truiden 2011

2 Uitwerking van een lokale campagne: deel 1 – de start 2009: Begin UiTpartnerschap Sint-Truiden: doelstellingen 1. Beter en rationeler omgaan met vrijetijdscommunicatie 2. Naar één soort van activiteitenkalender/agenda voor gans de gemeente 3. Zichtbaarheid en gebruik van de agenda verhogen 4. Publiek en organisatoren laten kennis maken met het UiTnetwerk

3 Uitwerking van een lokale campagne: de campagne zelf 2009: UiTcampagne en promotie van het UiTnetwerk: vertrekpunt = UiTagenda: www.uitinsint-truiden.be (widget)www.uitinsint-truiden.be Magazine UiT in Sint-Truiden A2 Affiches met de 3 campagnebeelden Banners op websites beschreven in het hoofdstuk ‘Doelgroepen’. Advertenties in lokale media (Primeur, De Weekkrant) Artikel UiT in Sint-Truiden september + cover Persbericht Bericht in stedelijk informatieblad Stand UiTbalie met ludieke fotoactie op Fruit- en cultuurmarkt

4

5 Uitwerking van een lokale campagne: hoofdcampagne 2009 Fotoactie op Fruit- en Cultuurmarkt (laatste weekend september)

6

7 Uitwerking van een lokale campagne: deel II – UiTnetwerk verder uitdiepen Belangrijkste vernieuwingen in 2010 1. Vernieuwde website met UiTagenda 2.Organisatoren verder aansporen om in te voeren 3.UiTlabel verder promoten

8

9 De communicatiemix met de campagnefiguren 1.Inhoudelijke artikels in UiTmagazine, websites, stedelijk informatieblad 2.Affichecampagne: verenigingen, sportclubs, horeca, handel, openbare gebouwen 3.Advertenties in lokale media (Primeur magazine, Truineer.be) 4.Hoofdcampagne tijdens Fruit- en Cultuurmarkt Uitwerking van een lokale campagne: campagne 2010

10 Hoofdcampagne tijdens Fruit- en Cultuurmarkt 2010 1.Stuur je UiTpostkaart naar je vrienden of familie 2.Doe de UiTtest online van op de Fruit- en Cultuurmarkt en ontdek welke campagnefiguur het best bij je eigen UiTprofiel aansluit 3.Laat je fotograferen als de campagnefiguur van jouw UiTprofiel, download/bestel je foto op Truineer.be en ga naar de online UiTagenda = Kennis maken met het UiTlabel = leer je eigen profiel kennen = verkeer opwekken naar online UiTagenda (voorb op volgende slide: Truineer.be; foto’s; foto’s postkaart; foto’s UiTtest.)

11 Uitwerking van een lokale campagne: deel III: toekomstperspectieven Doelstellingen in 2011: inhoudelijke versterking 1.UiTlabel gebruiken in elk promotiemiddel voor lokale activiteiten 2.Input in de UiTdatabank beter verzorgen: nieuwe opleidingen voorzien, invoer UiTdatabank verbinden aan subsidiereglementen, deadlines respecteren… 3.Nieuwe UiTagenda (Search API): lancering samen met UiTcampagne 2011 4.Meer aandacht voor meting resultaten (cijfers online, deelnemers acties…)

12 Uitwerking van een lokale campagne: deel III: toekomstperspectieven – UiTcampagne 2011 1. Basisprincipe: lokaal aanbod op een ludieke manier, met een zo laag mogelijke kostprijs, zo goed mogelijk verspreiden 2. Uitgangspunt van de campagne: leefstijlprofielen actiezoeker en ontspanningszoeker: smaakprofiel is handig startmiddel om je communicatie te segmenteren 3.hoe kunnen we de leefstijlprofielen combineren met het eigen aanbod en de campagnefiguren ontwikkeld door cultuurnet? Hoe kunnen het huidige uitgangspunt verbinden aan de campagne van vorige jaren? (nieuw vs. herkenbaarheid)

13 Uitwerking van een lokale campagne: deel III: toekomstperspectieven – UiTcampagne 2011 Laat je eigen aanbod promoten door een lokale held in de lokale horeca als campagnefiguur die aansluiting vindt bij diverse smaakprofielen UiT met Ann Peeters (Mijn Restaurant 2010) Bekend figuur in Sint-Truiden UiTtips die kunnen aansluiten met diverse profielen Mix van acitiviteiten Onderleggers in brasseries, eetcafés, restaurants UiT met Rudi Festraerts Combineren met fotoactie op FrUiTmarkt

14 Campagne met placemats UiT met Ann Peeters van de Bigarreaux. ‘Dit voorjaar ga ik…’ -met de hele familie naar het carnaval in Sint-Truiden 7-3-2011, stadscentrum Sint-Truiden -met de vriendinnen naar ‘Zus’ van An Nelissen 5-4-2011, cc de Bogaard Sint-Truiden -op woensdag naar de film in de Bogaard Zebracinema, iedere woensdag in cc de Bogaard -met Tom naar het internationale Boksgala 19-3-2011, sportcomplex Sint-Pieter Meer UiTtips op UiTinsint-truiden.be

15 Campagne met bierviltjes in Sint-Truidense cafés UiT met Rudi Festraerts Deze maand ga ik naar Fiesta Tropical Vlaanderen Zingt STVV – Genk Meer UiTtips op UiTinsint-truiden.be


Download ppt "UiTcampagne Sint-Truiden 2011. Uitwerking van een lokale campagne: deel 1 – de start 2009: Begin UiTpartnerschap Sint-Truiden: doelstellingen 1. Beter."

Verwante presentaties


Ads door Google