De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer Joop Eikelenboom Computer Associates Joop Eikelenboom Computer Associates.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer Joop Eikelenboom Computer Associates Joop Eikelenboom Computer Associates."— Transcript van de presentatie:

1 Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer Joop Eikelenboom Computer Associates Joop Eikelenboom Computer Associates

2 J(an) B(oeren) F(luitjes) Ons kent Ons Geen vastlegging in Helpdesk Dweilen met de kraan open Altijd achter de feiten aan Veel “onderweg” Geen of weinig echte hulpmiddelen Transitie: één locatie naar gedistribueerd Ons kent Ons Geen vastlegging in Helpdesk Dweilen met de kraan open Altijd achter de feiten aan Veel “onderweg” Geen of weinig echte hulpmiddelen Transitie: één locatie naar gedistribueerd

3 De Degelijkheid Aantal Pc’s, Applicaties en netwerk componenten De tijd van de Frameworks Beheer is technisch georiënteerd (SLA) niet business Veel hulpmiddelen; Service Desk; ITIL; Desktop; Monitoring en Managing Rapportages onderschatting implementatie (80% = organisatie) Aantal Pc’s, Applicaties en netwerk componenten De tijd van de Frameworks Beheer is technisch georiënteerd (SLA) niet business Veel hulpmiddelen; Service Desk; ITIL; Desktop; Monitoring en Managing Rapportages onderschatting implementatie (80% = organisatie)

4 Pro-actief Beheer End-to-End beheer Automatische acties op Events Business Proces Views (LOB’s) De belangrijkste software oplossingen Beheerkosten zijn veel te hoog Doorvoeren standaardisatie Rapportages over Business versus IT 80% van de fouten veroorzaakt 20% kosten! Motto: Voorkomen van verstoringen End-to-End beheer Automatische acties op Events Business Proces Views (LOB’s) De belangrijkste software oplossingen Beheerkosten zijn veel te hoog Doorvoeren standaardisatie Rapportages over Business versus IT 80% van de fouten veroorzaakt 20% kosten! Motto: Voorkomen van verstoringen

5

6 The CIO’s View

7 Huidige stand van zaken Veel geld te verdienen met goed beheer Standaardisatie trajecten Service Catalogus; Doorbelasting Business als uitgangspunt Organisatorische aanpassingen SLA’s per Line of Business Nog steeds vallen en opstaan Veel geld te verdienen met goed beheer Standaardisatie trajecten Service Catalogus; Doorbelasting Business als uitgangspunt Organisatorische aanpassingen SLA’s per Line of Business Nog steeds vallen en opstaan

8 Knelpunten ITIL veel gebruikt, maar (te) proces gericht Cliënten willen Business gerichte service De fout is niet belangrijk; hoe snel kan men weer in de lucht zijn is bepalend Geen heldere meetbare SLA’s per BPV Nauwelijks optimalisatie eigen processen ICT diensten sturen op basis van kosten Diversiteit aan applicaties, platformen en IT componenten Te druk met “dingen van de dag”; INNOVEER!! ITIL veel gebruikt, maar (te) proces gericht Cliënten willen Business gerichte service De fout is niet belangrijk; hoe snel kan men weer in de lucht zijn is bepalend Geen heldere meetbare SLA’s per BPV Nauwelijks optimalisatie eigen processen ICT diensten sturen op basis van kosten Diversiteit aan applicaties, platformen en IT componenten Te druk met “dingen van de dag”; INNOVEER!!

9 Computing on Demand (1) IT is een dienst aan de business (service-driven) Dus “Business keten beheer” Business impact bij verstoringen Cruciale processen t.a.v. Continuïteit Welke diensten/services gebruiken welke IT componenten (IT Governance) Self managing Systems (automatisch systeembeheer) Meet en (door)bereken werkelijk gebruik IT is een dienst aan de business (service-driven) Dus “Business keten beheer” Business impact bij verstoringen Cruciale processen t.a.v. Continuïteit Welke diensten/services gebruiken welke IT componenten (IT Governance) Self managing Systems (automatisch systeembeheer) Meet en (door)bereken werkelijk gebruik

10 Computing on Demand (2) Veel betere benutting van IT componenten Tevredenheid van Business IT echte “versneller” van de Business Denkwijze moet om met innovators Communicatie, communicatie Veel betere benutting van IT componenten Tevredenheid van Business IT echte “versneller” van de Business Denkwijze moet om met innovators Communicatie, communicatie

11 The promise of On Demand

12


Download ppt "Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer Joop Eikelenboom Computer Associates Joop Eikelenboom Computer Associates."

Verwante presentaties


Ads door Google