De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het nieuwe werken Effectiever werken in een stimulerende omgeving.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het nieuwe werken Effectiever werken in een stimulerende omgeving."— Transcript van de presentatie:

1 Het nieuwe werken Effectiever werken in een stimulerende omgeving

2 WAT IS WERKEN? 2

3 Dit is werken …

4 En dit ook …

5 Maar dit …?

6 Of dit …?

7 Dit toch zeker niet … ?

8 Of toch… ? Als we onze business unit omvormen in een meer klantgerichte front office en de back office functies outsourcen naar externe specialisten, dan kunnen we….

9 DE EVOLUTIE VAN WERK 9

10 De evolutie van werk

11

12

13

14

15 Waar zijn de arbeiders gebleven?

16 De evolutie van werk Van handwerk naar hoofdwerk: Hoe kun je zien of iemand werkt?

17 DE NIEUWE CONTEXT 17

18 De nieuwe context: technologie “Technologische ontwikkeling lijkt een autonoom proces”

19 De nieuwe context: kenniseconomie McKinsey: in de VS waren 70% van alle nieuw gecreëerde banen in de periode als ‘tacit’ kenniswerk te omschrijven  Op weg naar de kenniseconomie

20 De nieuwe context: Globalisering & duurzaamheid Spitsuur in Bejing

21 De nieuwe context: NextGen & ‘PrevGen’ In 2020: actieven : inactieven = 1: 2  Pensioenleeftijd naar 76?

22 DE VISIE OP HET NIEUWE WERKEN 22

23 Visie op het Huidige Werken Ons lichaam leeft in het informatie/kennis tijdperk, maar ons ‘hoofd’ zit nog in het industriele tijdperk Je gaat naar je werk Fysiek aanwezig zijn: zien en gezien worden Manager stuurt aan; medewerker voert uit Strikte scheiding werk en prive Hard werken belangrijker dan resultaat 23

24 Visie op het Nieuwe Werken Effectiever/productiever werken door beter inspelen op de aard van het werk : ICT: altijd en overal Fysieke werkplek Organisatie ‘Mindset’ van medewerker en manager 24

25 Informatie & communicatie technologie (ICT) 25 Altijd en overal kunnen werken

26 Fysieke werkplek 26 Activiteit gebaseerde werkplek COMmunicatieCONcentratie

27 Organisatie Processen (binnen en buiten) Leiderschap Our Values As A Company, And As Individuals, We Value: Integrity And Honesty Passion For Customers, For Our Partners, And For Technology Openness And Respectfulness Taking On Big Challenges Seeing Them Through Constructive Self-Criticism, Self-Improvement, And Personal Excellence Accountability To Customers, Shareholders, Partners, And Employees For Commitments, Results, And Quality Cultuur

28 Mindset Uitvoergestuurd werken Loslaten en vertrouwen Medewerker wordt ondernemer Manager wordt ondersteuner

29 Samenvattend Altijd en overal kunnen werken ICT maakt dit mogelijk Activiteit gebaseerd werken Communiceren (informeel en formeel) of concentreren Organisatie processen (in- en extern) ipv hierarchie, cultuur: open, vertrouwen, stimulerend, ‘empowerment’ leiderschap: visie uitdragen en overdragen Mentaliteit medewerker = ondernemer Manager = ondersteuner (+ loslaten en vertrouwen) resultaatgericht werken

30 Uitdagingen Mentaliteitsverandering stop het “industrieel denken” Productiviteit kenniswerker slimmer (samen)werken ipv harder en langer Afstemmen, loslaten en vertrouwen ipv ‘command and control’ Duurzaamheid ipv roofbouw mens & omgeving Benutten kwaliteiten NextGen wat kunnen ze? wat willen ze? Benutten kwaliteiten ‘PrevGen’ kennis? wijsheid?

31 Klaar voor het nieuwe werken? Lakmoestest… Vraag 1: “Wie heeft er geen moeite mee om ’s avonds of in het weekend voor uw bedrijf of organisatie aan het werk te zijn?” Vraag 2: “Wie heeft er geen moeite mee om doordeweeks ’s ochtends of ‘s middags te gaan winkelen of sporten?”

32 “Het Nieuwe Werken” komt naar u toe dit najaar! Dagdeel voor leiderschapteams (managers,bestuurders) Vanaf september  Programma 1. Visie op het nieuwe werken 2. Aanpak implementatie van het nieuwe werken 3. Discussie: wat betekent dit voor ons? Met gebruik van nieuwe technologie

33 Meer weten? managementboek.nl bol.com sdu.nl

34 34 DISCUSSIE


Download ppt "Het nieuwe werken Effectiever werken in een stimulerende omgeving."

Verwante presentaties


Ads door Google