De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het Nieuwe Werken Jeroen Jansen Partner Technology Advisor Microsoft SMS&P.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het Nieuwe Werken Jeroen Jansen Partner Technology Advisor Microsoft SMS&P."— Transcript van de presentatie:

1 Het Nieuwe Werken Jeroen Jansen Partner Technology Advisor Microsoft SMS&P

2

3 WAT IS WERKEN?

4 Dit is werken …

5 En dit ook …

6 Maar dit …?

7 Of dit …?

8 Dit toch zeker niet … ?

9 Of toch… ? Als we onze business unit omvormen in een meer klantgerichte front office en de back office functies outsourcen naar externe specialisten, dan kunnen we….

10 DE EVOLUTIE VAN WERK

11 De evolutie van werk

12

13

14

15

16 Waar zijn de arbeiders gebleven?

17 De evolutie van werk Van handwerk naar hoofdwerk: Hoe kun je zien of iemand werkt?

18 DE NIEUWE CONTEXT

19 De nieuwe context: technologie “Technologische ontwikkeling lijkt een autonoom proces”

20 De nieuwe context: kenniseconomie McKinsey: in de VS waren 70% van alle nieuw gecreëerde banen in de periode als ‘stilzwijgend’ kenniswerk te omschrijven  Op weg naar de kenniseconomie

21 De nieuwe context: Globalisering & duurzaamheid Spitsuur in Bejing

22 De nieuwe context: NextGen & ‘PrevGen’ In 2020: actieven : inactieven = 1: 2  Pensioenleeftijd naar 67 of hoger?

23 Trend: Changing Workforce Financial success Strongly independent Personalized work Company loyalty Veterans (b to 1945) Generation X (b to 1979) Baby Boomers (b to 1964) Millennials (b to 2000) Source: “ Get Ready: The Millennials Are Coming!”, Forrester Research, Inc., September 2005

24 DE VISIE OP HET NIEUWE WERKEN

25 Visie op het Huidige Werken Ons lichaam leeft in het informatie/kennis tijdperk, maar ons ‘hoofd’ zit nog in het industriele tijdperk Je gaat naar je werk Fysiek aanwezig zijn: zien en gezien worden Manager stuurt aan; medewerker voert uit Strikte scheiding werk en prive Hard werken belangrijker dan resultaat

26 Visie op het Nieuwe Werken Effectiever/productiever werken door beter inspelen op de aard van het werk : Altijd en overal Fysieke werkplek Organisatie ‘Mindset’ van medewerker en manager

27 Informatie & communicatie technologie (ICT) Altijd en overal kunnen werken

28 Fysieke werkplek Activiteit gebaseerde werkplek COMmunicatieCONcentratie

29 Organisatie Processen (binnen en buiten) Leiderschap Our Values As A Company, And As Individuals, We Value: Integrity And Honesty Passion For Customers, For Our Partners, And For Technology Openness And Respectfulness Taking On Big Challenges Seeing Them Through Constructive Self-Criticism, Self-Improvement, And Personal Excellence Accountability To Customers, Shareholders, Partners, And Employees For Commitments, Results, And Quality Cultuur

30 Mindset • Uitvoergestuurd werken • Loslaten en vertrouwen Medewerker wordt ondernemer Manager wordt ondersteuner

31 Samenvattend • Altijd en overal kunnen werken • ICT maakt dit mogelijk • Activiteit gebaseerd werken • Communiceren (informeel en formeel) of concentreren • Organisatie • processen (in- en extern) ipv hierarchie, • cultuur: open, vertrouwen, stimulerend, ‘empowerment’ • leiderschap: visie uitdragen en overdragen • Mentaliteit • medewerker = ondernemer • Manager = ondersteuner (+ loslaten en vertrouwen) • resultaatgericht werken

32 Uitdagingen • Mentaliteitsverandering • stop het “industrieel denken” • Productiviteit kenniswerker • slimmer (samen)werken ipv harder en langer • Afstemmen, loslaten en vertrouwen • ipv ‘command and control’ • Benutten kwaliteiten NextGen • wat kunnen ze? wat willen ze? • Benutten kwaliteiten ‘PrevGen’ • kennis? wijsheid?

33 Klaar voor het nieuwe werken? Lakmoestest… Vraag 1: “Wie heeft er geen moeite mee om ’s avonds of in het weekend voor uw bedrijf of organisatie aan het werk te zijn?” Vraag 2: “Wie heeft er geen moeite mee om doordeweeks ’s ochtends of ‘s middags te gaan winkelen of sporten?”

34 MICROSOFT NEDERLAND 2BPR 2BPR - To Be People Ready Onze interne reis

35 “een intern veranderingstraject gericht op het implementeren van het “het nieuwe werken” en daarmee zelf een “People Ready’ organisatie te zijn Wat is 2bPR?

36 Mentaal Mensen Fysiek Werkplek Virtueel Technologie Drie Dimensies

37 Mentaal - Mensen Vitaliteit Productiviteit Groei

38 Fysiek - Werkomgeving De feiten achter ons nieuwe huis

39 Virtueel - Technologie Slimmer ontmoeten Slimmer vergaderen Slimmer communiceren

40 & Calendar Team Workspaces Instant Messaging Telephony Conferencing Application Integration Across Networks Across Devices

41 DEMO Tijd

42 Vragen?!


Download ppt "Het Nieuwe Werken Jeroen Jansen Partner Technology Advisor Microsoft SMS&P."

Verwante presentaties


Ads door Google