De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De 13 gouden wetten van.  Voorstel ronde  Uitleg van het boek  De 13 gouden wetten  Vragen en afsluiting.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De 13 gouden wetten van.  Voorstel ronde  Uitleg van het boek  De 13 gouden wetten  Vragen en afsluiting."— Transcript van de presentatie:

1 De 13 gouden wetten van

2  Voorstel ronde  Uitleg van het boek  De 13 gouden wetten  Vragen en afsluiting

3 Roland van Kralingen  Lid, international Board of Directors van TBWA  Oprichter van INNOA  Marketing – en merkstrateeg/innovator  Auteur van o.a. Superbrands, naar 2020, Brandworld, Make Dust or Eat Dust en De groeimotor.

4 Rogier van Kralingen  Communicatiewetenschapper  Autodidact  Tekstschrijver  Medeauteur van De Groeimotor

5 “Only dead fish swim with the flow” credo Doom& Dicksen

6  http://www.youtube.com/watch?v=zNSEjKZ_zn A&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=zNSEjKZ_zn A&feature=related

7 Black Monday, 6 Oktober 2008 de gevolgen:  Autofabrikanten verlagen hun productie of leggen het zelfs stil  Lehman Brothers is failliet  Gigantische afschrijvingen op hypotheken  Zelfs een Land als IJsland werd een slachtoffer

8 1. De wet van de verbondenheid 2. De wet van de slimme innovaties 3. De wet van de nabijheid 4. De wet van het investeren 5. De wet van het contact 6. De wet van de dwarsliggers 7. De wet van de tijdsgeest 8. De wet van het positioneren 9. De wet van de beloning 10. De wet van de keuze 11. De wet van partnerschap 12. De wet van verantwoord ondernemen 13. De wet van het leiderschap

9

10  Reconnect met uw klanten  Herpositoneer uw merkwaarden  Blijf positief  Reconnect met uw mensen

11 Kevin Roberts, Saatchi& Saatchi

12

13 De vier soorten innovaties: 1. De radicale innovaties 2. De grote innovaties 3. De slimme innovaties 4. De strategische innovatie

14 1.De radicale innovaties Bijvoorbeeld: - Auto’s - TV - MRI-scan

15 2. De Grote innovaties Bijvoorbeeld: - Red Bull - Hybride auto

16 3. De slimme innovaties Bijvoorbeeld: - Gepersonifieerde betaalpas van de ING

17 4. De strategische innovaties Bijvoorbeeld: - RouteMobiel - Lowcost airlines

18

19 All business is local

20  Zorg voor directe lijnen met “het veld. Ondernemers moeten: - Wel investeren - Wel risico’s nemen

21

22 Don’t go silent

23 “ A series of six studies conducted by the research firm of Meldrum& Fewsmith showed conclusively that advertising aggressively during recessions not only incrceases sales but increases profits. This fact held true for all post-World War II recessions studied by American Business Press starting in 1949. One major business-to-business summed it up best. ‘when times are good. You should advertise. When times are bad, you must advertise”

24 Na regen komt zonnenschijn!

25

26 Actualiseer uw mediastrategie

27  Wees bescheiden met met modieuze media  Gebruik de traditionele kanalen voor uw merkbelofte  Laat uw gezicht zien Vorm een drie-eenheid met:  sterke boodschap,  sterke positionering  sterk medium

28 Kortom: Gedraag u alsof u tot de winnaars in de markt behoort!

29 Marshall MacLuhan

30 Geef creativiteit de ruimte

31 Omgaan met creatief talent:  De focus op de beste creative oplossing niet op geld  Houd uw oren gespitst, ze kunnen zich non- conformistisch opstellen  Laat ze hun eigen gang gaan

32 Steve Jobs

33 Wees niet out of sync

34  Voorkom dat uw belofte verkeerd geïnterpreteerd wordt  Flexibiliteit is belangrijker dan kostenbesparing  Enige bescheidenheid is altijd op zijn plaats “It takes twenty years to build a reputation and five minutes to ruin it” Warren Buffet

35

36 Zet juist nu een nieuwe koers uit

37 Dit is het juiste moment voor herpositioneren Bent u een:  Echte (mentale) marktleider  Een Uitdager, de challenger van de marktleider Blijf niet in het midden hangen.  Streef naar een sterke duidelijke positionering  Houd rekening met waarden en emoties van mensen

38

39 Honoreer trouw

40  Richt u op uw huidige klanten  Geef ze extra aandacht  Voeg tijdelijke waarde toe in uw prijs  Bied extra service  Kies trouwe medewerkers en businesspartners Uw klanten zullen dit waarderen!

41 George T. Hewitt

42 De portfolio is te groot en te inefficiënt

43  Maak u portfolio onderscheidend, bestrijd overlapping  Kijk objectief naar uw portfolio  Durf onderdelen te schrappen  Gebruik uw gezonde verstand en onderbuikgevoel

44

45 Samenwerken en delen vergroot de kansen

46  Bestudeer goed u “keten” : - Adviseurs - Toeleveranciers - Werknemers - De vakbond In crisissituatie staan er soms onverwachte vrienden op!

47

48 Naast slim bestuur vooral ook smart business

49 Maatschappelijk Verantwoord ondernemen (MVO) Positieve effecten volgens het Sustainability Yearbook 2008: 1. Lagere kosten externe financiering 2. Positieve return on investment 3. Toename verkoopresultaten 4. Langer effect van concurrentie voordeel

50 Wie gingen u voor:  Bestplacetomeet.com; geeft bedrijven inzicht waar je het beste verantwoord kan vergaderen  E-billing; Netto spaareffect per huishouden is 3 kilo papier, 171 pond CO2- uitstoot en redt voor circa 6 miljoen huishoudens in NL een half miljoen bommen per jaar.  Apple, produceert MACBooks zonder PVC, arsenicum en mercury. Ze verminderen ook het verpakkingsmateriaal.  First Solar Inc., ontwikkeld powermodules op basis van het nieuwe “Thin film”-technologie.

51

52 De mannen onderscheiden zich van de jongens.

53 Wat te doen met leiderschap:  Stel een “War Team”samen  Vraag om onverwoestbare optimisme  Stimuleer creativiteit en creëer een sfeer waar mensen zich kunnen uitspreken Durf risico’s te nemen!

54 Napoleon Bonaparte

55 Handige link:  www.innoa.eu www.innoa.eu

56 Nog vragen?


Download ppt "De 13 gouden wetten van.  Voorstel ronde  Uitleg van het boek  De 13 gouden wetten  Vragen en afsluiting."

Verwante presentaties


Ads door Google