De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdstuk 3 Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen vaststellen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdstuk 3 Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen vaststellen."— Transcript van de presentatie:

1 Hoofdstuk 3 Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen vaststellen

2 Managementprobleem Managementproblemen: cruciale situaties die managers verplichten een keuze te maken uit verschillende opties.

3 Het onderzoeksdoel Onderzoeksdoel: in het onderzoeksdoel wordt specifiek aangegeven welke informatie de onderzoeker moet leveren, opdat het management de juiste optie kan kiezen om het probleem op te lossen.

4 Kenmerken van een goed onderzoeksdoel Precies Gedetailleerd Duidelijk Operationeel

5 Proces om het probleem en de onderzoeksdoelen te definiëren (1/3)

6 Proces om het probleem en de onderzoeksdoelen te definiëren (2/3)

7 Proces om het probleem en de onderzoeksdoelen te definiëren (3/3)

8 Situatieanalyse Bekijken van interne en externe data Ervaringsonderzoeken Case-analyse Pilots Focusgroepen

9 Symptomen van het probleem valideren Onderzoeker moet onderzoek doen naar het proces waarmee symptomen worden geïdentificeerd en gerapporteerd. De onderzoeker moet de symptomen zelf evalueren. Symptomen helder: onderzoeker is klaar om de oorzaken van de symptomen te onderzoeken.

10 Marktonderzoeksvoorstel Een officieel document dat door de onderzoeker wordt opgesteld, 3 belangrijke functies:  Het formuleert het probleem  Het specificeert de onderzoeksdoelen  Het geeft uitvoerig aan welke onderzoeksmethode de onderzoeker voorstelt om de onderzoeksdoelen te realiseren


Download ppt "Hoofdstuk 3 Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen vaststellen."

Verwante presentaties


Ads door Google