De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Onderzoek vraagpatronen Veldhuizen – Ede Lectoraat Lokale Dienstverlening vanuit Klantperspectief Januari 2010.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Onderzoek vraagpatronen Veldhuizen – Ede Lectoraat Lokale Dienstverlening vanuit Klantperspectief Januari 2010."— Transcript van de presentatie:

1 Onderzoek vraagpatronen Veldhuizen – Ede Lectoraat Lokale Dienstverlening vanuit Klantperspectief Januari 2010

2 Uitgangspunt WMO werkplaats De klant / bewoner centraal

3 September 2009 – Januari groepen studenten (verschillende opleidingen) werken aan algemene onderzoeksvraag: Wat zijn vraagpatronen van senioren in de wijk Veldhuizen in Ede ten aanzien van:  het WONEN,  de ZORG  het WELZIJN?

4 Methode Narratief onderzoek Senioren 55 jaar en ouder 45 interviews (1-1½ uur) Transcriptie (± 500 pagina’s tekst) Analyse met codeerformat van lectoraat

5 Resultaten Zorg Veiligheid Sociale interactie Informatievoorziening vanuit Vilente

6 Leerproces en inzichten Multidisciplinaire samenwerking Over de grenzen van eigen vakgebied denken Denken vanuit het cliëntperspectief Veel kennis over praktijkgericht onderzoek

7 Onderzoek… en dan? Complexiteit van vraagpatroon Van vraag patroon naar actie! Hoe bepaal je actie?  Meerderheidslogica  Minderheidslogica Wat levert het onderzoek op?  Ministerie / Opdrachtgever Vilente  HAN  Lectoraat

8 AAA Verzamel data, analyseer de data en bewerk de data Orden de narratieven tot een betekenisvol patroon Van vraag naar patroon

9

10 Van vraagpatroon naar actie Alleen een vraagpatroon leidt niet tot actie Hoe kunnen partijen verder met een vraagpatroon? In DIALOOG met de bewoners, professionals, beleidsmakers en overige partijen om BELEID, PRODUCTEN en ACTIES verder vorm te geven

11 Welke logica volg je bij advisering? Meerderheidslogica Het is niet veilig Ik hoef niets te doen De overheid moet het oplossen Controle Meer blauw op straat Minderheidslogica Het is niet veilig Ik kan en wil iets doen Ik wacht niet op overheid, zelf actie Elkaar kennen Samen werken aan sociale interactie

12 Opbrengsten Ministerie, Vilente, overige stakeholders – Kennis, inzicht, nieuw beleid, producten HAN – Kennispoortfunctie in regio – Werkplaats voor studenten en docenten Lectoraat – Kennisontwikkeling – Methodiek ontwikkeling – Persoonlijke ontwikkeling voor onderzoek en interactie met praktijk!


Download ppt "Onderzoek vraagpatronen Veldhuizen – Ede Lectoraat Lokale Dienstverlening vanuit Klantperspectief Januari 2010."

Verwante presentaties


Ads door Google