De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Project ‘Rijn IJssel gaat digitaal…! Onderzoek ICLON Nolly Toenders.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Project ‘Rijn IJssel gaat digitaal…! Onderzoek ICLON Nolly Toenders."— Transcript van de presentatie:

1 Project ‘Rijn IJssel gaat digitaal…! Onderzoek ICLON Nolly Toenders

2 2 Project ‘Rijn IJssel gaat digitaal…!?’ ICT integreren binnen competentie gericht leren en opleiden (cgo) als ELO implementeren Afbeelding: van-sms-of-facebook.htm, 13 mei 2011http://www.breda-en-alles-daaromheen.nl/afkicken- van-sms-of-facebook.htm

3 Project 3 jaar projectleiderschap Rijn IJssel breed (extern) Strategielijn Onderwijs -> stuurgroep 1 Sectordirecteur voert de regie over strategielijn (mijn opdrachtgever) 5 sectoren (15 locaties/afdelingen) gebruikers 3

4 Projectgroep Rijn IJssel breed ->Projectleider Rijn IJsselbreed (FAB 3 pers.) Per sector projectmanager ->projectgroep Per afdeling projectteam (organisatieprofielbeheerders en key-users) Implementatie CGO en daarmee implementatie per opleiding in verschillende fase (niet voor de muziek uitlopen!) 4

5 Functionaliteiten Beheer: functiegroepen om gebruikersrechten te regelen Gebruikersbeheer: Koppeling (tool in filemaker) Peoplesoft en Communicatie -> mail, nieuws, informatiebronnen Studiematerialen -> integrale opdrachten met inleveropdrachten (metadatering) Auteurssysteem Silverpoint Koppelingen: Teleblik, Surfmedia, Deviant (taalmodule) Portfolio -> incl POP en backpack Toetsen (metadatering) Competentieprofielen Plagiaatcontrole met Copy Check SPBS -> activiteitenplannen, beoordelingen registreren Upgrade versie 11 van HRM ->Persoonlijk competentiemanagement voor medewerkers incl 360 graden feedback 5

6 Support en trainingen Afdeling Gebruikerstrainingen per team Support 1 ste lijn Rijn IJssel breed Trainingen voor functionaliteiten/didactische vertaling Beheerders trainingen voor functionaliteiten Expertgroepjes (werk/leermiddagen) Ontwikkeling en verdieping Trainingen en materiaal ontwikkelen en uitvoeren Kennisdeling middagen met workshops 6

7 Onderzoek Onderwijs en leertechnologie Representativiteit Uitgevoerd door ICLON, universiteit Leiden Vrijwillig in te vullen Vragenlijst online invullen Niet meer dan een indicatie, resultaten herkenbaar Vragenlijst studenten – 539 respons Vragenlijst docenten – 89 docenten respons 7 Bron: Wiersma, H., Onderzoek naar gebruik van en waardering voor leertechnologie in het onderwijs, ICLON, Universiteit Leiden, maart-april 2010

8 DOCENTEN Onderzoek 8 Bron: 13 mei 2011http://onderwijs.vkbanen.nl/banen/artikel/Docent-heeft-geen-tijd-voor-ontwikkeling/98339.html

9 Waardering nut leertechnologie 9 Docenten vinden…..

10 Waardering gemak leertechnologie 10 Docenten vinden…..

11 Huidig gebruik leertechnologie (fasen) 11 Docenten vinden…..

12 Gewenst gebruik leertechnologie over 2 jaar (fasen) 12 Docenten vinden…..

13 Beeld van de werkomgeving Teamcohesie Zelfbeeld Managementsupport 13 Docenten vinden…..

14 Teamcohesie 14 Docenten vinden dat het docententeam veel invloed heeft op het gebruik van leertechnologie. Docenten vinden…..

15 Teamcohesie naar onderwerp 15 Docenten vinden…..

16 Zelfbeeld 16 Docenten vinden dat zij veel inzicht in de mogelijkheden van leertechnologie hebben. Docenten vinden…..

17 Zelfbeeld componenten 17 Docenten vinden…..

18 Managementsupport 18 Docenten: het opleidings- management heeft weinig invloed op het gebruik van leertechnologie Docenten vinden…..

19 Managementsupport naar onderwerp 19 Docenten vinden…..

20 Docenten Kwalificeren huidig gebruik van leertechnologie als substitutie, als ondersteunend Spreken ambitie uit via transitie (belangrijk onderdeel van het onderwijs) naar transformatie (onmisbaar voor mijn onderwijs) Conclusies 20 Docenten vinden…..

21 Docent waardeert nut als hoog 74% 59% waardeert het gebruikersgemak als hoog -> winst te behalen Gezamenlijke visie ontwikkelen om met z’n allen de juiste richting in te gaan -> richting onderwijs Men kiest voor functionaliteiten om huidige werkprocessen te ondersteunen 21 Docenten vinden….. Docenten Conclusies

22 Managementsupport verhogen om teamcohesie te bevorderen (6% ervaart deze als hoog, 68% als gemiddeld) >creëren randvoorwaarden >communiceren van visie >geven van leiding aan gewenste verandering (training didactische ondersteuning) 22 Docenten vinden….. Docenten Conclusies

23 Welke acties gaan we ondernemen in 2011 Deze uitkomsten bespreken binnen de organisatie Kritisch analyseren en beschrijven waar problemen liggen (visie, functionaliteiten en werkprocessen) Op microniveau onderzoeken welke interventies kunnen worden georganiseerd om de inzet van leertechnologie te bevorderen en ondersteunen 23

24 Informatie Nolly Toenders of 24


Download ppt "Project ‘Rijn IJssel gaat digitaal…! Onderzoek ICLON Nolly Toenders."

Verwante presentaties


Ads door Google