De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoe overtuig ik het management? historiek klachtenbehandeling klachtenrapportering KLACHTENDIENST FINANCIËN.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoe overtuig ik het management? historiek klachtenbehandeling klachtenrapportering KLACHTENDIENST FINANCIËN."— Transcript van de presentatie:

1 Hoe overtuig ik het management? historiek klachtenbehandeling klachtenrapportering KLACHTENDIENST FINANCIËN

2 Historiek Klachtendienst Financiën 1/1/2002: –Fiscale klachten → Afdeling Financieel Management –Fulltime klachtenbehandelaar –Databank (Access): registratie en rapportering van klachten 2006: –Alle klachten → Departement Financiën en Begroting –Databank (Apex): registratie en rapportering van klachten 2010: –2 klachtenbehandelaars

3 Evolutie aantal ingediende klachten

4 Klachtenbehandeling Welke klachten? Vnl. Vlaamse Belastingdienst Administratieve beroepsprocedure

5 Bezwaarprocedure Aanslagbiljet Bezwaar Beslissing Vlaamse Belastingdienst Verzoekschrift Vonnis rechtbank van eerste aanleg

6 Bezwaarprocedure ↔ Klachtenbehandeling ← Aanslagbiljet ← Bezwaar ← Beslissing Vlaamse Belastingdienst ← Verzoekschrift Vonnis rechtbank van eerste aanleg ←

7 Aanslagbiljet Herinnering ← Laatste herinnering ← Gerechtsdeurwaarder ←

8 Klachtenbehandeling Klacht = antwoord –Eigen opzoekingswerk –Bespreking Hoe overtuig ik het management? –Hen betrekken bij de wisselwerking tussen burger en klachtendienst

9 Rapportering → Maandelijks → Driemaandelijks → Jaarlijks

10 Rapportering Maandelijkse rapportering: over de interne werking van de klachtendienst zelf (cijfermatig) Hoe overtuig ik het management? –Informeren over de werking van de klachtendienst

11 Rapportering Driemaandelijkse rapportering: over de terechte klachten van de voorbije 3 maanden (inhoudelijk) ↓ Tussentijdse aanbevelingen Hoe overtuig ik het management? –Wijzen op mogelijke problemen + remediëren

12 Rapportering Jaarrapportering –Cijfermatig deel –Inhoudelijk deel –Aanbevelingen Hoe overtuig ik het management? –Bespreking van het jaarverslag

13 Dank voor uw aandacht


Download ppt "Hoe overtuig ik het management? historiek klachtenbehandeling klachtenrapportering KLACHTENDIENST FINANCIËN."

Verwante presentaties


Ads door Google