De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Milieufederatie Zuid-Holland Maart 2009. Terugblik 2008 ➔ INVESTEREN IN DE TOEKOMST Service aan een ieder in Zuid Holland die in zijn omgeving actief.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Milieufederatie Zuid-Holland Maart 2009. Terugblik 2008 ➔ INVESTEREN IN DE TOEKOMST Service aan een ieder in Zuid Holland die in zijn omgeving actief."— Transcript van de presentatie:

1 Milieufederatie Zuid-Holland Maart 2009

2

3 Terugblik 2008 ➔ INVESTEREN IN DE TOEKOMST Service aan een ieder in Zuid Holland die in zijn omgeving actief het milieubelang wil bevorderen Van projectengedreven organisatie naar strategische lobbyist ➔ EEN START MET PUNT IS GEMAAKT Onder het motto kennis kracht gedeelde kennis is dubbele kracht ➔ EEN HAARSCHERPE KOERS IS GEVAREN OP DE THEMA’S UIT HET WERKPLAN

4 Het concept ➔ Punt is een concept –Participatie –Gezamenlijk werken aan de kwaliteit van de leefomgeving –Punt heeft een werklimaat dat samenwerking ondersteunt -Samen (expertise) delen maakt sterker -Twee weten meer dan een ➔ Punt is een servicepunt –Punt is de huiskamer van jou! –In eerste instantie gefaciliteerd door de Milieufederatie Zuid-Holland (start in 2009)

5 Service ➔ Punt ondersteunt door uit te leggen hoe de gewenste actie kan worden ondernomen ➔ Dit door het ‘zijn’ van de huiskamer met basisbibliotheek en collega’s, samen uit te bouwen ➔ Versnellen van het proces door facilitaire ondersteuning ➔ Samen natuur & milieu op thema’s –Nacht van de Nacht –Waterestafette –Klimaatstraatfeest

6 Service ➔ Efficiëntie doordat expertise wordt gedeeld –Gebiedsontwikkeling - Ruimtelijke ordeningsvraagstukken Actiegericht Oplossingsgericht –Informatie verzamelen en genereren om basis te kunnen leggen voor een visieontwikkeling

7 Betrokkenheid van individuele burger vergroten ➔ Naast de bestaande achterban ook de jongere generatie betrekken ➔ Samen streven naar een blijvende verankering van betrokkenheid in natuur & milieu vraagstukken ➔ Vanuit plezier en logica bewustwording teweeg willen brengen –Dit door de doelgroepen gericht te enthousiasmeren –Op een stoere, intelligente, uitdagende wijze

8 Yin Yang ➔ De som der delen maakt de huiskamer –Virtuele Punt –Fysieke Punt ➔ Laagdrempelig ➔ Gedeeld met lokale groepen en burgers ➔ Duidelijk imago

9 Het imago ➔ Kernboodschap –Wat is jouw Punt? Je hebt een Punt Een verzamelpunt van informatie –Jij bent het iedere burger kan er terecht –Drie ingangen Je bent op zoek Je zoekt contact Je wilt iets zeggen

10 Fysiek Punt ➔ Aantal op representatieve plekken –Stad – Stadsrand –Platteland –Knipoog naar Randstedelijk ➔ Hoog bezoekersaantal ➔ Laagdrempelig en aantrekkelijk voor nog niet betrokken burger en bestaande achterban –Aantrekkelijk zijn om zo even binnen te lopen –Passend binnen de huidige tijdsgeest

11 Punt digitaal ➔ Een introductie (demo) ➔ We zijn benieuwd naar uw mening –Imago –Structuur –Doet u mee ?

12

13 Vragenlijst

14 Contact ➔ Wanneer u nog vragen heeft ➔ Wanneer u ideeën heeft ➔ Wanneer u wilt participeren ➔ Graag praten wij met u verder! ➔ Neem contact met ons op: –Jose Uitenbroek, tel – –Frank ter Beek,

15

16 Het concept Milieufederatie Zuid-Holland Punt Strategische projecten op rijks- en randstad niveau Burger(s) Achterbangroepen Gedrag - actie Gedrag - leren Resultaat Gerichte dataverzameling als alertfunctie - themagericht Vraagbaak en advies ten behoeve van natuur & milieuthema’s openbaar geen ontwikkeling verbinden Faciliteren (organisatorisch) Meldpunt (meldkamer die de goede hulpverlener activeert) Analy seren Bewij zen Oplo ssen Monit oren Afron den Faciliteren (kennis en begeleiding locale RO vraagstukken-interactieve planvorming) Lokale groepen Natuurorg anisaties....

17 Het werkproces werkt


Download ppt "Milieufederatie Zuid-Holland Maart 2009. Terugblik 2008 ➔ INVESTEREN IN DE TOEKOMST Service aan een ieder in Zuid Holland die in zijn omgeving actief."

Verwante presentaties


Ads door Google