De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ik eet het beter ABC, maart 2010. Inhoud -Gezondheidsbeleid Albert Heijn -Ik eet het beter 2010 -Algemeen -Groep 8 -Groep 7 -Groep 6 -Gezondheid op lokaal.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ik eet het beter ABC, maart 2010. Inhoud -Gezondheidsbeleid Albert Heijn -Ik eet het beter 2010 -Algemeen -Groep 8 -Groep 7 -Groep 6 -Gezondheid op lokaal."— Transcript van de presentatie:

1 Ik eet het beter ABC, maart 2010

2 Inhoud -Gezondheidsbeleid Albert Heijn -Ik eet het beter Algemeen -Groep 8 -Groep 7 -Groep 6 -Gezondheid op lokaal niveau

3 Albert Heijn Gezondheidsbeleid

4 44 MVO beleid Albert Heijn

5 5 AH dringt overgewicht terug bij zijn klanten door het AH klanten makkelijk te maken om gezond te eten & drinken. Doelstelling AH gezondheid 2010 >

6 6 Strategieën AH gezondheid 2010 > 1. AH stimuleert zijn klanten meer groente, fruit en brood te eten. 2. Reduceren calorie-inname bij AH klanten door ze te stimuleren om minder en calorie-armer te eten & drinken. 3. AH klanten genieten meer van de alledaagse avondmaaltijd door AH’s hulp gevarieerder met vers te koken. 4. AH stelt overgewicht aan de orde bij schoolgaande kinderen (4-12 jaar) door het aanbieden van informatie over gezonde voeding.

7 7 Ik eet het beter 2010

8 Ik eet het beter is een educatief platform van Albert Heijn. Binnen dit platform ontwikkelt Albert Heijn verschillende initiatieven die leerlingen (4-12 jaar) actief aanzetten tot een gezond voedingspatroon. Ik eet het beter

9 Meer deelnemers dan vorig jaar (vnl uit groep 6 en 7) door uitbouwen bestaande activiteiten. Lokale invulling geven aan Ik eet het beter activiteiten: Actievere rol voor supermarktmanagers Winkel activiteiten ontwikkelen vanuit ‘Ik eet het beter’ zoals bv. ‘Gezonde boterhammen versieren op woensdag in XL’ (pilot week 1-12) Eigen medewerkers en klanten beter informeren over Ik eet het beter programma. Uitdagingen Ik eet het beter 2010

10 Programma scholen Ik eet het beter 2010

11 -Zelf ervaren dat gezond eten kan ook leuk en lekker zijn! -Lesmateriaal: KlasseLunch Toets (DVD & lesboekje & online lesmodules) -KlasseLunch ‘als beloning’. - Evt. rondleiding met supermarktmanager Groep 8 - KlasseLunch

12 -Door zelf te experimenten, leren over de belangrijkste voedingsstoffen! -Lesmateriaal: -Boodschappenpakket -DVD -Lesboekjes -Online lesmodules Groep 7 - Testlab

13 Groep 6 – Over de tong! -Door leuke proefjes zelf ondervinden hoe smaakt werkt! -Lesmateriaal: -Boodschappenpakket -DVD -Lesboekjes -Online lesmodules

14 -Inschrijving online voor lespakketten. -Lesmaterialen worden toegestuurd of online gezet. -Scholen halen de bij behorende boodschappenpakketten op bij de filialen. (‘Testlab’ en ‘Over de tong’: 25 maart as en ‘KlasseLunch’ 22 april) Werkwijze scholen

15 Website -Nieuw: inschrijvingen live te volgen! -Na 8 maart (sluiting inschrijvingen) primaire functie: lesmodules en lerarenhandleidingen.

16 Stand inschrijvingen (3 maart 2010) -Totaal: leerlingen, 4200 scholen, groepen ingeschreven. -Groep 6/7: kinderen, 4600 groepen 6/7 Inschrijving gesloten. -Groep 8: kinderen, 5400 groepen 8 Inschrijving open tot vrijdag a.s.

17 Gezondheid op lokaal niveau

18 Gezondheid & lokale betrokkenheid -Nieuwe kijk in NL op het gebied van gezondheid: bevorderen van gezond gewicht op lokaal niveau. -Albert Heijn wil, naast het terugdringen van overgewicht bij jongeren ook ‘goede buur’ zijn! -Kans: samenwerkingen aangaan met lokale overheden om gezamenlijk op lokaal niveau overgewicht bij jongeren terug te dringen.

19 En we zien dat het werkt in aandachtswijken … -Samen met VROM inschrijvingen Ik eet het beter aangejaagd in aandachtswijken. -Resultaat : -2009: in aandachtswijken was de inschrijving voor de KlasseLunch 33% lager tov het landelijk gemiddelde -2010: inschrijving in aandachtswijken voor de KlasseLunch wijkt nog maar 4% af van landelijk gemiddelde.

20 Rol Albert Heijn: lokaal terugdringen van overgewicht bij jongeren -Mogelijke samenwerking met landelijke platform (JOGG) -Lokale invulling door: -In maart en april supermarktmanagers actief betrekken bij Ik eet het beter lesprogramma. (evt. samenwerking met Supershopper van het Voedingscentrum) - Door het jaar heen: andere manieren om voedingspatroon te beïnvloeden door naar specifieke koopgedrag in de wijk te kijken.


Download ppt "Ik eet het beter ABC, maart 2010. Inhoud -Gezondheidsbeleid Albert Heijn -Ik eet het beter 2010 -Algemeen -Groep 8 -Groep 7 -Groep 6 -Gezondheid op lokaal."

Verwante presentaties


Ads door Google