De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

KINN 25 November 2004 Vragen voordat je start In welke situatie ga je een ELO gebruiken Welke leer- en doceerfuncties moet de ELO ondersteunen Welke infrastructurele.

Verwante presentaties


Presentatie over: "KINN 25 November 2004 Vragen voordat je start In welke situatie ga je een ELO gebruiken Welke leer- en doceerfuncties moet de ELO ondersteunen Welke infrastructurele."— Transcript van de presentatie:

1 KINN 25 November 2004 Vragen voordat je start In welke situatie ga je een ELO gebruiken Welke leer- en doceerfuncties moet de ELO ondersteunen Welke infrastructurele en technische eisen stelt een ELO Wat zijn de kosten en positie leverancier

2 KINN 25 November 2004 Welke criteria geven in de praktijk de doorslag? technische infrastructurele criteria: het operationeel krijgen en houden van de ELO technische infrastructurele criteria: het operationeel krijgen en houden van de ELO bedrijfszekerheidscriteria: de continuïteit van de leverancier als bedrijf, de continuïteit van haar ondersteuning en van de continuïteit in de upgrading van de ELO. bedrijfszekerheidscriteria: de continuïteit van de leverancier als bedrijf, de continuïteit van haar ondersteuning en van de continuïteit in de upgrading van de ELO. gebruiksvriendelijkheid en gemak: kunnen beoordeeld worden vanuit de perspectieven van de verschillende gebruikersgroepen. De gebruiksvriendelijkheid van de ELO is van doorslaggevend belang voor het succes ervan. gebruiksvriendelijkheid en gemak: kunnen beoordeeld worden vanuit de perspectieven van de verschillende gebruikersgroepen. De gebruiksvriendelijkheid van de ELO is van doorslaggevend belang voor het succes ervan.

3 KINN 25 November 2004 Implementatiefase Pilots (kleine aantallen) Pilots (kleine aantallen) Grootschalige invoering Grootschalige invoering

4 KINN 25 November 2004 Organisatorische knelpunten docenten hebben tijd (uren) nodig:   om goed te leren werken met de ELO (passief en actief)   om zelf te ontwikkelen in de ELO lesrooster en gebouw zijn niet ingesteld op (veel) gebruik van ICT inpassen in het lesprogramma geeft problemen:   tijds- en plaatsaspecten (wie gebruikt wanneer het computerlokaal?)   onbekendheid met didactische mogelijkheden   eindtermen / examenvoorbereiding

5 KINN 25 November 2004 Moodle is open source software Open source software (oss):   Ontbreken van aanschaf-en licentiekosten.   Een snelle doorontwikkeling.   Invloed op de functionaliteit en vormgeving.   Toegankelijke gebruikersgemeenschap   Geen leveranciers afhankelijkheid: de onderliggende techniek –broncode – is openbaar.

6 KINN 25 November 2004 Waarom Moodle Actieve Nederlandse gebruikersgemeenschap Ondersteunt Nederlandse software (e.g. Wintoets) Ondersteunt “open standaarden” (e.g. SCORM):   lesmateriaal ter beschikking stellen   importeren uit andere ELO’s

7 KINN 25 November 2004 Moodle: flexibele vormgeving

8 KINN 25 November 2004 Moodle: flexibele vormgeving


Download ppt "KINN 25 November 2004 Vragen voordat je start In welke situatie ga je een ELO gebruiken Welke leer- en doceerfuncties moet de ELO ondersteunen Welke infrastructurele."

Verwante presentaties


Ads door Google