De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CoDrive en Competentie- & Beroepstaakgestuurd Leren voorMechatronica in de regio Op basis van nauwe samenwerking tussen ROC, Regionaal bedrijfsleven, en.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CoDrive en Competentie- & Beroepstaakgestuurd Leren voorMechatronica in de regio Op basis van nauwe samenwerking tussen ROC, Regionaal bedrijfsleven, en."— Transcript van de presentatie:

1 CoDrive en Competentie- & Beroepstaakgestuurd Leren voorMechatronica in de regio Op basis van nauwe samenwerking tussen ROC, Regionaal bedrijfsleven, en CWI SC PGO – Mechatronica-3 december 2004

2 Competentiegestuurd Leerplatform 3 Functies van het Technologie Platform Competentie management –Online assesment/testing in combinatie met andere intakeinstrumenten/activiteiten –Bepalen competentie ‘GAP’ –Omzetten in POP Content management –Automatische selectie van leerobjecten/modules –Leerobjecten verpakken tot beroepstaken –Tuning mogelijk door online coach Leerproces management –Beroepstaken als Scorm 2004 pakketten –Leersturing via scorm sequencing –Verwerven competenties –EVC traject –IMS compliant ePortfolio

3 Competentiegestuurd Leerplatform 3 Functies van het Technologie Platform Dit alles volledig volgens IMS/Scorm standaarden: –Hergebuik content –Uitwisselbare competenties –Uitwisselbaar ePortfolio

4 Van Competentie tot beroepstaak op maat COMPETENTIE ONTWIKKELING MAPPING Competentie Definitie Beroepstaak Definitie Competentie Manager Competentie Coach Deelnemer Vullen en afleveren van SCORM compliant Beroepstaken ‘op maat’ in een ELO in combinatie met papieren lesmaterialen MONITORING DIAGNOSE Deelnemer / Beroepstaak Matching Competentie Assessment Gap Analyse

5 CompetentieOntwikkelCyclus Competentiemanagement: Competenties-Gapanalyse- POP POP: flexibel samen te stellen: ROC complementair aan regionaal bedrijfsleven: planning: wat waar? : in bedrijf-op ROC en Thuis POP gekoppeld aan ContentManagement- en LearningManagementSysteem: Database gevuld met competenties, leerobjecten, didactische formats, papier en electronisch (blended learning) Selectie van leerobjecten en didactische formats, die flexibel worden samengesteld tot Beroepstaken (in SCORMpackages Leerproces via papier en LearningManagementSysteem Leerproces teruggekoppeld naar Competentiemanagementsysteem, cyclus opnieuw

6 Competentiegestuurd LCMS : interactie tussen de modules = taxonomieën leerobject metadata als standaard Leerobjecten Leerpakketten 1 CMS DeelKwalificaties Eindtermen Beroepstaken BeroepsCompetenties … IMS Standaard ePortfolio 1 2 3 5 7 POP GOP PAP 4 5 Competentie Management Systeem LMS’s ELO’s + Folio/papier = blended learning 6 II: Management Proces III: Afspeelomgeving Multichannel Delivery I: Content Leerobjecten Leerpakketten 1 CMS Leerobjecten Leerpakketten Beroepstaken 1 CMS

7 CoDrive maakt echt grenzeloos leren mogelijk CoDrive: voor het eerst in de geschiedenis: Regionale samenwerking en uitwisseling tussen Onderwijs, Bedrijfsleven en CWI door: Ontology en technologisch platform Competentiebeschrijvingen communiceerbaar resp. Competentiemanagement mogelijk tussen Onderwijs, Bedrijfsleven en CWI Flexibele samenstelling van beroepstaken, regiospecifiek ingevuld Partners: SC PGO, A&O, OTIB, OOM, Kenteq, CWI, MicrowebEdu/Synergetics, ………. Internationale samenwerking…..wordt aan gewerkt


Download ppt "CoDrive en Competentie- & Beroepstaakgestuurd Leren voorMechatronica in de regio Op basis van nauwe samenwerking tussen ROC, Regionaal bedrijfsleven, en."

Verwante presentaties


Ads door Google