De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SLC – invoeren hogeschoolbrede 0-meting Competentie: leervaardigheid, ‘eigen leerproces vormgeven’ (ondernemend: ….hij beschikt over een initiatiefrijke.

Verwante presentaties


Presentatie over: "SLC – invoeren hogeschoolbrede 0-meting Competentie: leervaardigheid, ‘eigen leerproces vormgeven’ (ondernemend: ….hij beschikt over een initiatiefrijke."— Transcript van de presentatie:

1 SLC – invoeren hogeschoolbrede 0-meting Competentie: leervaardigheid, ‘eigen leerproces vormgeven’ (ondernemend: ….hij beschikt over een initiatiefrijke en proactieve houding….) doel SLC: studie succesvol en in gewenste tempo doorlopen. 0-meting: op onderdelen die studiesucces bepalen

2 Doelen SLC per jaar Jaar 1  werken naar opleiding geschikt Jaar 2  werken naar stage geschikt Jaar 3  werken naar afstudeer geschikt Jaar 4  werken naar beginnend beroepsbeoefenaar Toetsing op portfolio waaruit blijkt dat student opleidings-stage-afstudeer geschikt is.

3 0-meting jaar 1 – Reflector onderdelen Week 4 of 5 Q1 Motivatie Multiculturele Persoonlijkheid Test Big Six Persoonlijke competenties Q3 – leerstijlen Kolb (Reflector of anders) Q6/7 - 2e jaars SLC Reflector (2009-2010) leidinggevende competenties professionele competenties (onderdeel voorbereiding stage)

4 Programma 1e jaars SLC ‘opleidingsgeschikt’ Q1kennismaken, wat is SLC, plaats in het programma, Reflector test, samenvatting tbv gesprek met SLC Q2 (volgens format) Q2gesprek met SLC over Reflector en eerste indrukken – start POP/PAP peercoach / bijspijker / ABV / ? conclusies uit gesprek (volgens format) aanzet POP/PAP (volgens format)

5 Programma 1e jaars SLC ‘opleidingsgeschikt’ Q3Op koers? Hoe is de stand? - / 0 / + scenario BSA gesprek, formeel verslaglegging in Osiris (SLC) met kopie naar student reflectieverslag student in portfolio

6 Programma 1e jaars SLC ‘opleidingsgeschikt’ Q4student is in staat om: Beargumenteerde uitspraken te doen over opleidingskeuze, opleidingsgeschiktheid Is in staat te reflecteren over eigen ontwikkeling is in staat om POP/PAP op te stellen, hieraan te werken, leerdoelen bij te stellen / nieuwe doelen te formuleren. Portfolio: eindwerk (film, tekst, strip whatever it takes) over 1e jaar waaruit bovenstaande blijkt. Vorm: vrij. Presentatie tijdens een eindejaars happening.

7 ABV Communiceren, gedeeltelijk organiseren, samenwerken, gedeeltelijk onderzoeken. Huidige modules: Q1 ABV00 projectmgtQ5 schrift. rapp Q2 schrift.rapporterenQ6 solliciteren Q3 presenterenQ7 conflicth Q4 samenwerkenQ 9 interviewen Q10 argumenteren Q15 onderzoek/scriptie schrijven

8 ABV Evenwichtiger over competenties Vraaggericht Flexibel Aansluiten bij curriculum

9 ABV - communiceren Schrijfvaardigheden – schrijfportfolio Presenteren – aansluiten bij project / pitch Vergaderen – ABVoo startmodule Solliciteren, interview – stage oriëntatie (Q5/6 jaar 2) Conflicthantering / argumenteren – onderbrengen bij samenwerken

10 ABV - organiseren Planning studie – planning project Onderdeel bij projecten? Vraaggericht aanbieden? Timemanagement? Overleg decanaat / HRO breed HINT ?

11 ABV - samenwerken Naar voren halen, Q2 ‘algemene’ module Vraaggericht ‘consultancyrol’ ABV docent in projecten? individueel via peercoaching / SLC

12 ABV studiegids ‘rijp’ Taalportfolio alle jaren Naar voren halen, Q2 ‘algemene’ module Algemene startmodule ABV/SLC incl basis vergaderen, kennismaken met competenties opleiding, competenties ABV, SLC ‘zo werkt het bij MadM’


Download ppt "SLC – invoeren hogeschoolbrede 0-meting Competentie: leervaardigheid, ‘eigen leerproces vormgeven’ (ondernemend: ….hij beschikt over een initiatiefrijke."

Verwante presentaties


Ads door Google