De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Welkom Presentatie door Leerroutes op VSO Alphons Laudy Bob Vloedbeld, Adrie van Erp en Dirk Jan Begemann.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Welkom Presentatie door Leerroutes op VSO Alphons Laudy Bob Vloedbeld, Adrie van Erp en Dirk Jan Begemann."— Transcript van de presentatie:

1 Welkom Presentatie door Leerroutes op VSO Alphons Laudy Bob Vloedbeld, Adrie van Erp en Dirk Jan Begemann

2 Programma voor vanavond – Inloop met koffie en thee – Welkom (Francesca Knol) Waar gaan de leerlingen naar toe? (Adrie van Erp) – De leerroutes (Bob Vloedbeld) – 20.30Vragen?

3 Perspectief op werk niet eisend activiteitencentrum, het dagrooster

4 Perspectief op werk weinig eisend dagcentrum eten klaar maken

5 Perspectief op werk weinig eisend dagcentrum kinderboerderij

6 Perspectief op werk Arbeidsmatig, eisend dagcentrum werkoverleg

7 Perspectief op werk sociale werkvoorziening, vrije bedrijf, Praktijkonderwijs werken in de (spoel)keuken (detachering)

8 Perspectief op werk sociale werkvoorziening, vrije bedrijf, Praktijkonderwijs individuele begeleid werken

9

10 Vaardigheid AC Activiteiten Weinig eisend DCVeel begeleiding Dagbesteding AC Activiteiten Niet eisend DCVeel begeleiding Regulier AC ArbeidsmatigEisend DCMinder begeleiding POS Hoog Sociale werkvoorziening, vrije bedrijf, PRO Grotere verantwoordelijkheid zelfstandigheid en verplichtingen Mogelijk betaald Toekomstig werk

11 Kijkwijzer plaatsing leerlingen Leer route IQDidactischRedzaamheidSociaal- emotioneel Leren lerenNiveauWerken AVIMondelinge Taal Reken en POS hoog 55 – 70* 610 Kan zelfstandig reizen, kan zelf afrekenen in de winkel, kookt bekende gerechten zelfstandig Weet wat zijn sterke en zwakke kanten zijn, durft op te komen voor een afwijkende mening Kan zelfstandig werken, reflecteert op zijn werk, helpt anderen, bedenkt zelf hoe een taak moet worden voorbereid en uitgevoerd 10 Stroom: arbeid (vrij bedrijf), WSW, vervolgonderwijs, niveau 1 VMBO Regulier45 – Beperkte praktische redzaamheid, heeft aansturing van een ander nodig, voert veelvoorkomende dagelijkse activiteiten zelfstandig uit (eten, opruimen) Houdt rekening met de voorkeur van anderen, komt voor zichzelf op, vertrouwt de juiste mensen Accepteert ook minder leuk werk, plant met hulp een taak, vraagt ook onbekenden om hulp 7 Stroom: Praktisch (eisend dagcentrum, begeleid werken) Vaardig heid 35 – Beperkte praktische redzaamheid, heeft aansturing van een ander nodig, voert veelvoorkomende dagelijkse activiteiten zelfstandig uit. Beperkte leefwereld individuele aandachtsbehoefte, kan keuze maken stelt zichzelf voor Werkt met eenvoudig stappenplan, maakt korte opdrachten, weet welke spullen nodig zijn voor een taak. 5 Stroom: Activiteit (weinig eisend dagcentrum) Beleving s Gericht ( mg) < 35 02? 2 Stroom: dag besteding (niet eisend, dagcentrum)

12 Leerlijn Zelfstandig werken TAAKAANPAK Werkt 2-3 minuten zelfstandig aan een bekende, terugkerende taak Werkt 5 minuten zelfstandig aan een bekende, terugkerende taak 5678 Werkt 10 minuten zelfstandig aan een bekende, terugkerende taak Doet gedurende 15 minuten zelfstandig een bekende, terugkerende taak Doet gedurende 20 minuten zelfstandig twee bekende, samenhangende taken achter elkaar Doet gedurende 30 minuten zelfstandig meerdere bekende, samenhangende taken achter elkaar Doet gedurende 45 minuten zelfstandig twee op zichzelf staande, bekende taken achter elkaar Doet gedurende 1 uur zelfstandig meerdere op zichzelf staande, bekende taken achter elkaar Voert gedurende een ochtend zelfstandig de taken die op zijn rooster staan achter elkaar uit -

13 Voorbeeld Vaardigheid Leeftijd Leren Regulier Leeftijd Leren Standaard: 75% van de leerlingen scoort voldoende

14 Voorbeeld Leer route IQDidactischRedzaamheidSociaal- emotioneel Leren lerenUitstroom POS hoog Regulier Vaardig- heden Belevings gericht

15 Voorbeeld Leer route IQDidactischRedzaamheidSociaal- emotioneel Leren lerenUitstroom POS hoog Regulier Vaardig heden Belevings gericht

16 Hoog Niveau Leeftijd Rekenen Mondelinge Taal Leren Voorbeeld meerdere vakgebieden Standaard: 75% van de leerlingen scoort voldoende

17

18 Voorbeeld Rekenen Zelfstandig werken

19 Hoe nu verder? Schooljaar 2009 – Ontwikkeling leerroutes Schooljaar 2010 – Aanpassing Plan van Aanpak en rapport -Algemene (ouder) informatie avond 1 februari -Eind februari rapportgesprek en motivering leerroute door mentor

20 Vragen ?


Download ppt "Welkom Presentatie door Leerroutes op VSO Alphons Laudy Bob Vloedbeld, Adrie van Erp en Dirk Jan Begemann."

Verwante presentaties


Ads door Google