De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Programma vandaag 9u-10.45uinfovergadering 10.45ugroepsfoto personeel 11.00uopening kabouterklasje 11-12uontmoetingsmoment 12.15uwandeling naar Vondeling.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Programma vandaag 9u-10.45uinfovergadering 10.45ugroepsfoto personeel 11.00uopening kabouterklasje 11-12uontmoetingsmoment 12.15uwandeling naar Vondeling."— Transcript van de presentatie:

1 Programma vandaag 9u-10.45uinfovergadering 10.45ugroepsfoto personeel 11.00uopening kabouterklasje 11-12uontmoetingsmoment 12.15uwandeling naar Vondeling + brunch NMvrijaf of in klas rommelen?

2 PV 29 augustus Geen echte PV, eerder praktisch en informatief (vragen straks, ev. tijdens/na brunch) -Voorstellen nieuwe collega’s: Ellen Verbist (2KT vervanging Kelly) Inke Buys (klastitularis L2) Nadine Barabas (do in L5, vrij in L3, woe om de 2 weken vrijroosteren zorgoverleg) Kristien Docx: nabewaking op do en vrij -Klussen, bijbestellingen, …: schriftelijk aan Katleen

3 REFTER Prijsstijging (volw.=€3,70) Broodje van de dag ipv maand: –Ma : hotdog –Di: croque monsieur –Do: cheeseburger –Vrij: - Bestellijst: –zelf te kopiëren –kruisjes zetten, zonder boter omcirkelen –totalen invullen –aan- en afw. Meihofkids: Elke zal dit doen –buskids aanduiden

4 Zwemmen Zwemkalender + reglement (nieuw= zwemshort boven knie mag nu ook) Om 9.25u aan de poort staan Eerste zwembeurt = do 4/9 Niet-zwemmers gaan mee en helpen kleintjes omkleden + lezen Inke maakt nu zwemschriftje en coördineert het schoolzwemmen.

5 Gratis schoolmateriaal Best op school laten Meegeven = labelen, oplijsten en opvolgen Kaften moesten de ouders eigenlijk nog zelf kopen. We hebben ze toch besteld.

6 Aanwezigheidsregister Zie onderrichtingen Eerste week nog niet invullen, kladversie maken Niet kaften, altijd zichtbaar op bureau Aanwezige kleuters: streepje zetten Aanwezige lln lagere: niks zetten Reden afwezigheid nog niet gekend = horizontaal streepje (zo vlug mogelijk code van maken!) Klaslijst Z-P-S-B: alleen namen die er gebruik van maken + data invullen Oranjes strookjes en andere briefjes nummeren en bijhouden in map per kind

7 Leerlingendossiers Soms onvolledig Groene flappenmap met alle originele documenten om een llndossier te maken + afspraken Nieuwe kids: opstarten dossier = taak van klastitularis Alle dossiers 1 week in zorgklas voor grondige controle + aanvulling (Geert en Diane), dan naar klassen (discreet opbergen)

8 Werkgroepen en extra taken Lijst wordt aangepast. Wordt nog opgehangen in leraarskamer.Lijst Werkgroepen PR en waterproject/opendeurdag moeten asap samenkomen

9 Nascholing Aanbod: zie leraarskamer (doos onder koffietafel) Werkwijze: –Toestemming vragen aan Katleen –Zelf inschrijven, factuur vragen voor school –Schriftelijk doorgeven aan Katleen wanneer, wat je gaat volgen Thema’s schooljaar : WO natuur + differentiatie

10 Schoolraad April 2009: verkiezingen nieuwe schoolraad: 3 personeelsleden worden verkozen Kandideren voor 31 oktober (meer info volgt) Wie wil?

11 Regels en afspraken Kleuterafdeling: bespreken in de klas (zeker ivm sanitair!) Lagere afdeling: ma 1/9 om 10u in de zaal verzamelen Afhalen kleuters: niet te vroeg stoppen Vorming rijen lagere: tijdig stoppen + alle lkrn mee naar buiten! Toezicht: vlaggen niet vergeten! Speelhuisje voorlopig nog dicht.

12 Nieuwe regels –Rode strepen onder afdak: rij boterhameters L1-2-3/L4-5-6 rij nabewaking/studiebegeleiding –Rode streep aan poort + ingang adm. = niet spelen –Bustoer : lus 1: verzamelen in kleuterzaal (Erna) lus 2: kids wachten op bank onder afdak (test, ev. bijsturen) –Pictogrammen rijen opnieuw schilderen? Afspreken met Erna (eerst proper spuiten + restjes verf gebruiken).

13 WO tijd Vorig jaar helemaal uitgediept (met ped. adviseur) Vanaf 1/9 toepassen!

14 Communicatie ouders Kleuterjuffen hebben contact tijdens onthaal ‘s morgens Lagere afd. –wandel eens mee tot aan de poort (drempelverlaging) –Toetsen en werkjes worden meteen na verbeteren meegegeven ter inzage en ondertekening.

15 BRAVO September + oktober : BELEEFDHEID Dobbelsteen kleuters Iedereen let erop! Toonmoment L6 (ev. samen met L1): wanneer? (zetten we op wilgenblad oktober)

16 Wilgenblad Tekst en kalender worden overlopen. Boekpromotie september staat er niet op. Schoolbib komt er nog bij.

17 Oudercontact Ma 8/9 om 19.30u in grote zaal: ouders van kleuters (+ om 21u verg. OV) Di 9/9 om 19.30u in grote zaal: ouders lagere Programma: 1.voorstelling team 2.uitleg Katleen (max. 15’) 3.woord voorzit(s)ters OV en SR 4.uitleg in de klas (niet alleen praktisch)

18 Uurrooster Week 1, dan evalueren en ev. bijsturen Kristine op woe en doVM: hulp in 2KT en 3KT Lieve geeft LO (NM) en taalbad (1u?), peuters zitten soms bij 1KT Diane en Geert maken taakklas- en zorgrooster Manon en Inke maken rooster L2 (voor taal en rekenen splitsen) Turnen Raf op school, wekelijks 1u Tijdens WC: vrijgeroosterde klastitularis doet “kangoeroe” bij graadcollega (niet voor week 3) Doorschuifsysteem zorgoverleg Anderstaligen elke VM in taalbadklas, NM in reguliere klas, GZ en LO wel met reguliere klas (maandag = huiswerkbegeleiding in Meihof)

19 START Voorlopige toezichtrooster Aanwezigheidsregisters invullen tegen maandag 8/9 + afgeven aan Katleen Ma 1/9: eerste schooldag –Vlaggen, ballonnen: “vroege” vrijwilligers gevraagd –Alle lkrn lagere staan op speelplaats om 8.30u, Geert in kleuterzaal, Elke vangt anderstaligen op –Koek en water: alle kids, asap oplijsten hoeveel deelnemers per klas, eerste dag is gratis voor allen –Formulieren en documenten meegeven, goed opvolgen aub

20 Volgende PV: ma 15/9 om 15.45u Alle klassen zien er super uit! Bedankt voor jullie inzet! Een fijn schooljaar toegewenst!


Download ppt "Programma vandaag 9u-10.45uinfovergadering 10.45ugroepsfoto personeel 11.00uopening kabouterklasje 11-12uontmoetingsmoment 12.15uwandeling naar Vondeling."

Verwante presentaties


Ads door Google