De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Huismerkverpakkingen van bijrol naar hoofdrol Dick Bais Karel-Jan van den Hoven Directeur GetPactHoofd Eigen Merken C1000 13 februari 2013.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Huismerkverpakkingen van bijrol naar hoofdrol Dick Bais Karel-Jan van den Hoven Directeur GetPactHoofd Eigen Merken C1000 13 februari 2013."— Transcript van de presentatie:

1 Huismerkverpakkingen van bijrol naar hoofdrol Dick Bais Karel-Jan van den Hoven Directeur GetPactHoofd Eigen Merken C februari 2013

2 Spannend openingsplaatje Merken plaatje Hollywood hoofdrol/bijrol Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 2

3 Strategisch belang HuismerkenKarel-Jan Innovatie Karel-Jan AGF caseKarel-Jan Van concept naar executieDick Agenda Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 3

4 C1000 toekomstvisie 4 Verpakking wordt een nog belangrijker marketinginstrument omdat ze voor het broodnodige onderscheid kan zorgen Voedsel- verspilling Gezondheid A-merken gaan sterk innoveren Omzetaandeel Eigen merken blijft stijgen Zwakke B/C merken gaan verdwijnen Toenemend belang duurzaamheid Gebruiks- gemak Informatie- behoefte/ transparantie Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

5 Marketing belang Versterken van de formulepositionering Laden van de merkwaarden Volle en trouwe klanten Financieel belang (brand value) Marge bijdrage Strategisch belang C1000 Eigenmerken 5 Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

6 Ik ‘ben slim bezig als ik het Eigen Merk van C1000 koop en ben geen dief van mijn eigen portemonnee. C1000 helpt mij geld te besparen’ ‘Bij de keuze voor het schap let ik niet alleen op de prijs maar ook op de grootte van de verpakking om verspilling te voorkomen en natuurlijk op het gebruiksgemak’ ‘De huismerken van C1000 zijn zonder meer kwalitatief vergelijkbaar met de bekende merken’ ‘Verpakkingen van C1000 zijn slim en handig verpakt. C1000 begrijpt welke eisen ik aan een verpakking stel’ C1000 consument staat centraal 6 Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

7 Marketingkaders bepalen -prijs/kwaliteit/promotie/design/presentatie/MVO - Eigen merken architectuur Assortiment uitbreiden SKU’s -Omzetaandeel 40% Kwaliteitsmanagement -Productintrinsiek -Blinde test Verpakkingsbeleid Organisatie en projectmanagement Van strategie naar tactiek (1) Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 7

8 Marketingkaders bepalen -prijs/kwaliteit/promotie/design/presentatie/MVO - Eigen merken architectuur Assortiment uitbreiden SKU’s -Omzetaandeel 40% Kwaliteitsmanagement -Productintrinsiek -Blinde test Verpakkingsbeleid Organisatie en projectmanagement Van strategie naar tactiek (2) Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 8

9 Marketingkaders bepalen -prijs/kwaliteit/promotie/design/presentatie/MVO - Eigen merken architectuur Assortiment uitbreiden SKU’s -Omzetaandeel 40% Kwaliteitsmanagement -Productintrinsiek -Blinde test Verpakkingsbeleid Organisatie en projectmanagement Van strategie naar tactiek (3) Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 9

10 De 3 vuistregels voor duurzamer verpakken; bepaal bij ieder nieuw ontwerp, selectie of redesign: 10 MINDER Verklein hoeveelheid verpakkingsmateriaal Gebruik enkelvoudig materiaal Gebruik zo veel mogelijk gerecyclede materialenBETER Gebruik grondstoffen die optimaal herbruikbaar zijn Beperk bedrukking en gebruik van kleur- en hulpstoffen Pas materialen van duurzame bron toeMAKKELIJKER Maak het gebruiksgemak zo groot mogelijk Plaats afdank- informatie op elke materiaalsoort Voorkom zwerfafval met een slim ontwerp  

11 Op basis van de consumenten inzichten zijn er drie innovatieplatformen bepaald. Innovatieplatform 11 Slimme combinaties Slim verpakt Slimme voordeel- verpakkingen Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

12 Past bij de C1000 merkwaarden en strategie De beste keuze in variëteit en prijs Slim Waardeverbetering voor de klant (Relatief) eenvoudig te implementeren in de winkel De slimme deals zijn het ultieme bewijs van de pay-off: Slim bezig! Criteria 12 Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

13 Voordeelverpakking De beste prijs/kwaliteit verhouding onder huismerk 13 “Ik heb een potje voor de hele week. Daar moet ik het mee doen. Als ik de ene week € 5,- overhoud, kan ik dat de week erna extra uitgeven voor producten die ik veel gebruik” Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

14 Voordeelverpakking 14 Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

15 15

16 Slim verpakt De slimste verpakking binnen de categorie. 16 “Sommige producten heb ik op voorraad; omdat ze in de aanbieding waren of omdat ik niet mis wil grijpen. Het ompakken ervan in kleinere porties voor de vriezer vind ik een vervelend werkje. Ook heb ik altijd rijst en macaroni op voorraad. Ik vind het erg vervelend als een pak omvalt want dan ligt mijn hele kastje vol. Meestal doe ik het in een voorraadbus, maar dat is ook niet altijd handig. Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

17 Slim verpakt 17 Tube appelmoes Schenkverpakking macaroniKipfilet per stuk verpakt Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

18 Slimme combinaties De slimste variaties binnen de categorie. 18 “Ik vind het zonde om aangebroken product weg te gooien. Toch wil ik niet elke keer hetzelfde eten. ” Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

19 Slimme combinaties 19 Kroketten en frikadellen Duo plaatpizza Duo ham kaas Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

20 Strategisch belang Huismerken Innovatie AGF case Van concept naar executie Agenda Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 20

21 C1000 wil de meest onderscheidende versafdeling van het lokale marktgebied zijn Marktgevoel: Waar voor je geld en goed advies Producten in de hoofdrol Segmentatie middels kleurcodes Fris en wit Willen klant informeren en inspireren Aansluiting bij styling en signing Briefing AGF verpakking Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 21

22 Versassortiment van een supermarkt is voor klanten doorslaggevend voor de keuze waar ze gaan winkelen ‘Wat eten we vandaag’ dagelijks terugkerende vraag Toepassingsmogelijkheden (welke aardappel bij welk gerecht) Tips hoe te bereiden (Huishoudschool les 1) Inspiratie Visualisatie oorspronkelijk product Formaat verpakking Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 22 Consumerinsights

23 winkelafbeelding Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 23

24 Oude verpakking Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 24

25 x Nieuwe verpakking 25 Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

26 x

27 x

28 28

29 Toekomstige innovaties Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 29

30 Spannend openingsplaatje Merken plaatje Hollywood hoofdrol/bijrol Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 30

31 Strategisch belang Huismerken Innovatie AGF case Van concept naar executieDick Agenda Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 31

32 Wat is GetPact Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 32 GetPact adviseert en begeleid bedrijven bij de ontwikkeling van verpakkingen. Strategisch Taktisch Operationeel

33 Opdracht en uitdaging Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 33 Unieke AGF-verpakking welke inspireert en informeert 10 leveranciers Div. verpakkingen Timings & schapmoment 350 producten div. druk- technieken Full-design div. verp. machines Duurzaamheid div. partners div. materialen

34 Van product tot verpakking Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 34

35 Spin in het web functie Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 35 Opdracht- gever DTP Lithograaf Leverancier Drukkers Design- bureau Tekst- schrijver Kwaliteits- dienst Fotograaf

36 Toetsen van de haalbaarheid middels een vooronderzoek: Keuze van de drukker en druktechniek Bezoek aan drukkerij in de UK Keuze voor 1 kleuren systeem Keuze van de juiste materialen Kosten inventarisatie Effect op de organisatie Workflow management systeem Afstemmen pre-media en drukvorm Duurzaamheid Haalbaarheid Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 36 Leverancier Drukker Opdracht- gever Fotograaf

37 Duurzaamheid Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 37 Leverancier Vervangen, verminderen en standaardiseren van verpakkingsmateriaal: Schuimschaaltjes vervangen door recyclebare kartonnen schaaltjes Verminderen van plastic (minder loof aan producten) Verminderen van het aantal verpakkingscomponenten Opdracht- gever Kwaliteits- dienst

38 Projectplan Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 38 Leverancier Drukker Opdracht- gever

39 Pre Production Meeting Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 39 Drukker Design- bureau Leverancier DTP Lithograaf Bespreken conceptdesign en technische haalbaarheid: Presentatie conceptdesigns Druktechnische haalbaarheid en efficiency Machine technische haalbaarheid Assortiment en bijbehorende verpakkingen Fijn afstemming proces en planning Opdracht- gever Kwaliteits- dienst

40 Prepress Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 40 Drukker DTP Lithograaf Technische ondersteuning en beoordeling: Prepress management (100% waarheidsgetrouw) Lithografie en artwork Single file format

41 Executie Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 41 Drukker Leverancier DTP Lithograaf Afstemming en ondersteuning: Kleurproef beoordeling Begeleiding planning en introductiemoment Persafstemming op locatie Implementatie op de productielocatie

42 Evaluatie Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol 42 Beoordeling van het eindproduct en proces evaluatie: Uitvalmonster beoordeling Proces evaluatie Drukker Design- bureau Leverancier DTP Lithograaf Opdracht- gever Kwaliteits- dienst Fotograaf Tekst- schrijver

43 Vragen? Dick Bais Karel-Jan van den Hoven Directeur GetPactHoofd Eigen Merken C1000


Download ppt "Huismerkverpakkingen van bijrol naar hoofdrol Dick Bais Karel-Jan van den Hoven Directeur GetPactHoofd Eigen Merken C1000 13 februari 2013."

Verwante presentaties


Ads door Google