De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

JURA Projectopdracht Vergroot de zichtbaarheid van het merk. Ontwikkel een complete ‘coffee-experience-module’ die als coffee-corner én marketinginstrument.

Verwante presentaties


Presentatie over: "JURA Projectopdracht Vergroot de zichtbaarheid van het merk. Ontwikkel een complete ‘coffee-experience-module’ die als coffee-corner én marketinginstrument."— Transcript van de presentatie:

1

2

3 JURA

4 Projectopdracht Vergroot de zichtbaarheid van het merk. Ontwikkel een complete ‘coffee-experience-module’ die als coffee-corner én marketinginstrument in meerdere geselecteerde winkels/winkelketens en eventueel andere openbare ruimten geplaatst kan worden. Onderdeel van de module is een te ontwerpen next-generation Jura espresso-volautomaat.

5 Projectopdracht Shop in shop Guerilla marketing Real-life-performance

6 Projectopdracht

7 Onderwerpen Scenario’s Marktonderzoek Projectplanning Vormgeving Verpakkingen Patenten Mock-ups Product Life Cycle Spuitgietsimulatie Creativiteit Gebruiksonderzoek Matrijs Presentatie Onderhoud Kostprijs Business model Film Brochures Reclame Prototypebouw Standbouw Materiaal...

8 Sfeer van het project Niet alleen het product, maar het totaalconcept is belangrijk. Dit concept wordt overgebracht d.m.v. Verslag Verpakking Stand Filmpje Model Mock-up Brochure Etc.

9 Geheimhouding De opdrachtgever verstrekt deze opdracht aan meerdere ontwerpbureaus. De concurrentie heeft belang bij wat jij bedenkt. Wees zuinig op je ideeën.

10 Gastcolleges

11 Bedrijf & Product Leon Beusenberg Jura Marketing en Salesmanager

12 Scenario’s Frederik Hoolhorst Universiteit Twente onderzoeksproject: Design for usability Development of a new-generation user-centered design method Usability is a dynamic conception, influenced by multiple aspects, which can be used to express something about the degree of attraction of a product to its user.

13 Verpakkingen Roland ten Klooster Universiteit Twente Hoogleraar ‘Packaging Design & Management’ De verpakkingsketen van grondstof tot recycling

14 Onderhoud Leo van Dongen Universiteit Twente / NedTrain Hoogleraar ‘Maintenance’ De ontwerper bepaalt welk onderhoud moet & kan

15 TRIZ Valeri Souchkov XTriz Triz-expert Теория решения изобретательских задач Theory of Inventive Problem Solving

16 Patenten Dik van Harte Agentschap.NL | NL Octrooicentrum Adviseur Intellectueel Eigendom Patenten Patentinformatie zoeken Patenten aanvragen

17 Moldflow Remco Akkerman / Bert Rietman Universiteit Twente Leerstoel Productietechniek Spuitgieten: Spuitgiet-ie het of spuitgiet-ie-het-niet

18 Monteren van films Eric Lutters Monteren van (reclame)films Introductie Adobe Premiere Oefening in het maken van een film

19 Organisatie

20 Tutor: een andere rol Opdrachtgever: Helderheid meepraten mag getolereerd worden, maar moet ook kritisch bekeken worden Procesbegeleiding: als opdrachtgever groep aan eigen planning houden

21 Milestone meeting Werkt als design review Zelf plannen tutor (opdrachtgever) opdrachtgever Voorbereiding Doelgroep Collage Conceptontwerp Marketing

22 Milestone meeting Tijdens de milestone meeting doet de groep een voorstel voor de precieze set deliverables. Samen met de opdrachtgever wordt de set deliverables vastgesteld.

23 Afronding project Verslag Beargumenteerde rapportage per fase Bedenk dat op basis van het verslag de beslissing wordt genomen of het product gemaakt zal worden. Het verslag onderbouwt de beslissing en bevat voldoende informatie om een vervolgtraject te starten.

24 Afronding project Verslag Verslag Deel I (Concept) Inleveren voor vrijdag 17 december uur strikt Deel II (Realisatie) Inleveren voor vrijdag 14 januari uur strikt Het verslag wordt bij de projectcoördinatoren ingeleverd

25 Afronding project Projecttentamen Projecttentamen Technische presentatie Ondervraging Commerciële presentatie/reclamefilm Week 3, januari 2011

26 Afronding project Vakbeurs Vakbeurs Week 3, vrijdag 21 januari 2011, 12:00-14:00 Stand Mock-up Verpakking Brochure Presentatie CAD-model Commerciële presentatie/reclamefilm

27 Groepsindeling

28 GEERTSHUIS, R. ANDRIESSEN, R.L. PRINSEN, N. SCHOLTE, M.J. SLOTMAN, V.

29 Evaluatie

30 Opmerkingen ‘... Er wordt echter wel aangegeven dat het onduidelijk was welke deliverables wel verplicht waren. ‘ ‘… de hoeveelheid werk iets te groot...’ ‘… dat de begeleiding van de tutor iets meer had mogen zijn...’ ‘… onzekerheid over de planning …’

31 Opmerkingen ‘Er waren veel leerdoelen waardoor je aan de een meer aandacht besteed als aan de andere, maar je leert er wel heel veel van! Vooral omdat het dit keer om een echt bedrijf gaat en niet een fictief iets.’


Download ppt "JURA Projectopdracht Vergroot de zichtbaarheid van het merk. Ontwikkel een complete ‘coffee-experience-module’ die als coffee-corner én marketinginstrument."

Verwante presentaties


Ads door Google