De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Projectmanagement Week 5 8 maart 2010

Verwante presentaties


Presentatie over: "Projectmanagement Week 5 8 maart 2010"— Transcript van de presentatie:

1 Projectmanagement Week 5 8 maart 2010

2 Agenda De PM tools van het kernproject Planning Begroting
Statusrapport Actie- en besluitenlijst Afronding van een project

3 Tools V1KP  PM Er is een gespecificeerde en realistische inschatting gemaakt van de financiële consequenties van de realisatie, implementatie en het onderhoud van het concept Het projectverslag (de documentatie) bevat de gevolgde / gerealiseerde planning in de vorm van een GANTT diagram of een strokenplanning in xcel.

4 Long-term versus short-term planning
Jullie zijn al 5 weken bezig Hoe loopt het?

5 BREAK IT DOWN INTO SMALLER STEPS!
Scope van het project Er moet nog veel gedaan worden Zoveel dat je geen overzicht in je hoofd kan houden De “we zien wel waar we eindigen”-instelling werkt niet Oplossing: BREAK IT DOWN INTO SMALLER STEPS!

6 Omgaan met afhankelijkheden
Zodra je probeert orde aan te brengen in je taken, kom je erachter dat je de ene niet kan beginnen als de ander nog niet is afgelopen Dit zijn afhankelijkheden

7 Afhankelijkheden

8 Maar dit gebeurt er meestal…

9 Of dit…

10

11 Maar dit kan ook

12 Omgaan met afhankelijkheden
Zodra je ze hebt onderscheiden: Hoeveel tijd is er nodig per taak? The 100% Rule > zorg dat je alle taken in de peiling hebt Hou in de gaten hoe het zit met “wie afhankelijk is van wie” Bouw marges in je planning, zodat je wat rek hebt

13 Verkort een taak in de “dependency chain”

14 Projectmanagement Projectmanagers: Houden de planning up to date
Managen de risico’s Monitoren of er vertraging plaatsvindt Zorgen voor oplossingen voor problemen Zorgen ervoor dat iedereen weet wat ie moet doen Zorgen ervoor dat iedereen ongeveer weet wat de ander doet, waar hij/zij zich bevindt Zorgen voor open communicatie richting teamleden en klant

15 Project management tools
Actie- en besluitenlijst Begroting Statusrapport Planning Financieel verslag/afronding

16 Actielijst Taak-nummer Taak Verant- woordelijk Begindatum Einddatum
Uren Compleet datum Opmerkingen

17 Gantt chart

18 Begroting Hoofdrubrieken en uurtarieven Consultancy / strategie 150
Projectmgmt 120 Research 100 HTML 90 Concept / Copywriting 130 Programmeren Java/ PHP/MySql 110 Studio 80 Design / art direction 125 Creative direction 140 Etc etc etc

19 Begroting Uitgewerkte lijst met taken en subtaken waaraan uren en bedragen (aantal uur x uurtarief per teamlid) zijn gekoppeld Fixed budget / time Nacalculatie Begroting vs Budget > wie weet het?

20 Basisprincipes gelden altijd!
Wanneer je een nieuw project in kaart gaat brengen.. Scope van het project krijgen Tijd / Geld / Mensen / Middelen Heldere deliverables definiëren Wat doe je wel / wat doe je niet? Definieer het eindpunt van het project


Download ppt "Projectmanagement Week 5 8 maart 2010"

Verwante presentaties


Ads door Google