De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

T RENDS H ERKANSING CA10 Charlotte Krijgsman, Coen Beekhuizen, Maurice Wierningen, Maartje v.d. Berg, Robin Hoyer.

Verwante presentaties


Presentatie over: "T RENDS H ERKANSING CA10 Charlotte Krijgsman, Coen Beekhuizen, Maurice Wierningen, Maartje v.d. Berg, Robin Hoyer."— Transcript van de presentatie:

1 T RENDS H ERKANSING CA10 Charlotte Krijgsman, Coen Beekhuizen, Maurice Wierningen, Maartje v.d. Berg, Robin Hoyer.

2 I NHOUD PRESENTATIE De opdracht De doelgroep Maatschapelijke trends Onderzoeksmethoden Brainstorm Het product Eindconclusie Vragen? Herkansing trends

3 D E OPDRACHT Voor het bedrijf Philips een product ontwikkelen dat aansluit bij een huidige trends Jongeren Schoonheid/uiterlijk lichaam Herkansing trends

4 D E DOELGROEP De segmentatie: Eerstejaarsstudenten Leeftijd tussen de Opleidingsniveau Mbo, Hbo of WO Waarom deze doelgroep? Doelgroep graag frisse start! Herkansing trends

5 MAATSCHAPPELIJKE TRENDS Megatrends met betrekking op de doelgroep: Technologisering Individualisering Demografische verschuiving: feminisme Alles moet sneller, makkelijker en persoonlijker afgesteld in een druk dynamisch leven Herkansing trends

6 D ESKRESEARCH Wetenschappelijke artikelen conclusie: 1. Doelgroep is snel ontevreden over lichaam maar erg hoog betrokken bij het onderwerp 2. Schoonheid brengt in de perceptie van de doelgroep geluk met zich mee 3. behoefte wordt gecreerd door modebladen, vriendinnen en productaanbod Herkansing trends

7 F IELDRESEARCH Keuze onderzoeksmethoden Observaties  Geen leven mogelijk zonder schoonheidsproducten  onzekerheid & uiterlijk duidelijke correlatie Interviews  lichaamsproducten hoge prioriteit  behoefte verzorging manifeste behoefte Herkansing trends

8 B RAINSTORM Maatschappelijke trends, fieldresearch, deskresearch naast elkaar gelegd: Doelgroep is dus bij schoonheidsproducten: Hoog betrokken, weinig tijd, Correlatie met sociaal succes Staat open voor nieuwe producten Dit gaf ons de volgende geniale ingeving……… Herkansing trends

9 P STEAMER Portable/Personal Steamer!  P Gebruiksomschrijving:  Na een avond stappen met vrienden/ nieuwe studiegenootjes durf je de volgende ochtend 9 uur weer in de collegezaal te zitten met een fris en fruitig gezicht! Mogelijke uitvoering  draagbaar, snel, toegevoegde waarde Herkansing trends

10 E INDCONCLUSIE Product heeft succes van slagen omdat: 1. Het aansluit bij trends op mega- maxi- en mininiveau 2. Aansluit bij de behoeften van de doelgroep. 3. Nog geen soortgelijk product op de markt 4. Wij het ook zouden gebruiken! Herkansing trends

11 B EDANKT VOOR DE AANDACHT ! Vragen? Herkansing trends


Download ppt "T RENDS H ERKANSING CA10 Charlotte Krijgsman, Coen Beekhuizen, Maurice Wierningen, Maartje v.d. Berg, Robin Hoyer."

Verwante presentaties


Ads door Google