De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Spaargedrag in België TNS marktstudie 19 11 2012 Februari 2013.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Spaargedrag in België TNS marktstudie 19 11 2012 Februari 2013."— Transcript van de presentatie:

1 Spaargedrag in België TNS marktstudie Februari 2013

2 Pour personnaliser le pied de page « Lieu - date »: Affichage / En-tête et pied de page Personnaliser la zone date et pieds de page, Cliquer sur appliquer partout Encombrement maximum du logotype depuis le bord inférieur droit de la page (logo placé à 2/3X du bord; X = logotype) 2 Inleiding Om in te spelen op de evolutie van de behoeften van de consumenten in een veranderende economische context, biedt AXA u verschillende innovaties, zowel bij de bank als bij de verzekeringen Taux d'intérêt historiquement bas Besoins clients Évolution du cadre réglementaire en banque et en assurance Behoeften van de klanten Historisch lage intrestvoeten Evolutie van het wettelijke kader bij bank en verzekeringen

3 Pour personnaliser le pied de page « Lieu - date »: Affichage / En-tête et pied de page Personnaliser la zone date et pieds de page, Cliquer sur appliquer partout Encombrement maximum du logotype depuis le bord inférieur droit de la page (logo placé à 2/3X du bord; X = logotype) 3 Marktstudie TNS – november 2012 Om welke van volgende redenen vindt u een spaarboekje interessant?  De afwezigheid van risico’s en de beschikbaarheid blijven de belangrijkste troeven van de spaarrekening  Een op 3 ondervraagden zegt echter voor een spaarrekening te kiezen bij gebrek aan interessante alternatieven  De afwezigheid van risico’s en de beschikbaarheid blijven de belangrijkste troeven van de spaarrekening  Een op 3 ondervraagden zegt echter voor een spaarrekening te kiezen bij gebrek aan interessante alternatieven c c

4 Pour personnaliser le pied de page « Lieu - date »: Affichage / En-tête et pied de page Personnaliser la zone date et pieds de page, Cliquer sur appliquer partout Encombrement maximum du logotype depuis le bord inférieur droit de la page (logo placé à 2/3X du bord; X = logotype) 4 Marktstudie TNS – november 2012 Bent u, ongeacht de duur, bereid om een berekend risico te nemen in ruil voor een hoger rendement? 20% van de consumenten is bereid een berekend risico te nemen in ruil voor een hoger rendement

5 Pour personnaliser le pied de page « Lieu - date »: Affichage / En-tête et pied de page Personnaliser la zone date et pieds de page, Cliquer sur appliquer partout Encombrement maximum du logotype depuis le bord inférieur droit de la page (logo placé à 2/3X du bord; X = logotype) 5 Marktstudie TNS – november 2012 Bent u bereid geld te beleggen voor een duur van 3 jaar of meer als het product een hoger rendement biedt?  Een op twee klanten geeft de voorkeur aan kortetermijnbeleggingen  30% van de ondervraagden is bereid geld op een langere termijn te beleggen op voorwaarde dat dit geen risico’s inhoudt 9% van de ondervraagden is bereid geld op een langere termijn te beleggen op voorwaarde dat het een berekend risico is  Een op twee klanten geeft de voorkeur aan kortetermijnbeleggingen  30% van de ondervraagden is bereid geld op een langere termijn te beleggen op voorwaarde dat dit geen risico’s inhoudt 9% van de ondervraagden is bereid geld op een langere termijn te beleggen op voorwaarde dat het een berekend risico is

6 Pour personnaliser le pied de page « Lieu - date »: Affichage / En-tête et pied de page Personnaliser la zone date et pieds de page, Cliquer sur appliquer partout Encombrement maximum du logotype depuis le bord inférieur droit de la page (logo placé à 2/3X du bord; X = logotype) 6 Marktstudie TNS – november 2012 Wat is het belangrijkste element voor een beleggingsproduct?  de veiligheid van het kapitaal blijft de helft van de respondenten (55%) grote zorgen baren  rendement komt op de tweede plaats (12%)  nieuwe elementen spelen echter ook een rol bij de keuze van een belegging: transparantie, flexibiliteit en evolutiviteit leveren een totaal van 20% op  de veiligheid van het kapitaal blijft de helft van de respondenten (55%) grote zorgen baren  rendement komt op de tweede plaats (12%)  nieuwe elementen spelen echter ook een rol bij de keuze van een belegging: transparantie, flexibiliteit en evolutiviteit leveren een totaal van 20% op


Download ppt "Spaargedrag in België TNS marktstudie 19 11 2012 Februari 2013."

Verwante presentaties


Ads door Google