De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DeSingel internationaal kunstcentrum crm in deSingel crm als onderdeel van geïntegreerd informaticaplatform pierre van diest.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DeSingel internationaal kunstcentrum crm in deSingel crm als onderdeel van geïntegreerd informaticaplatform pierre van diest."— Transcript van de presentatie:

1 deSingel internationaal kunstcentrum crm in deSingel crm als onderdeel van geïntegreerd informaticaplatform pierre van diest

2 Infrastructuur Rode Zaal (793 plaatsen, podiumkunsten) Blauwe Zaal (940 plaatsen, muziek) Kleine Zaal (122 plaatsen, multifunctioneel) Zwarte Zaal (114 plaatsen, multifunctioneel) Tentoonstellingsruimte Ticketverkoop per seizoen 240 voorstellingen eigen programma (daarnaast zaalverhuur) per seizoen tickets eigen programma ( tickets zaalverhuur)

3

4 Als praktijklaboratorium en kweekvijver kan de impact van deSingel nauwelijks worden overschat. De voorbije twintig jaar hebben ze daar alle belangwekkende stromingen op theater- en dansgebied binnengehaald en geassimileerd, om er een nieuwe beeldentaal rond te laten gisten en die door jonge Vlaamse theatermakers uit te dragen. En wees maar gerust: dat is kenners in het buitenland zeker niet ontgaan.

5

6 deSingel is ook cultureel bedrijvencentrum Vlaams Architectuur Instituut Posthogeschool Podiumkunsten Theaterfestival Vlaanderen Sabbattini-project Champ d’Action dS internationaal kunstcentrum dS beheerscommissie dS diensten zakelijk beheer ICTinfrastructuur X X X X X X X X X X X X X X XX X X X

7 deSingel internationaal kunstcentrum crm in deSingel crm als onderdeel van geïntegreerd informaticaplatform

8 crm ervaring sinds 1992, gegroeid uit behoefte om: - klanten nauwkeuriger te kunnen informeren (deSingel=veel verschillende disciplines en doelgroepen). promotie, communicatie. wijzigingen, annuleringen -ontwikkelen bestaande klanten -activatie potentiële klanten -centralisatie verschillende relatie-bestanden -nauwkeurige analyses te kunnen maken

9 I. DATA II. TECHNOLOGIEIII. ANALYSES IV. ACTIES input output - ticketing software als onderdeel van geïntegreerd informaticaplatform - werving - upgrade - loyaliteitsverhoging - RFM/LTV - geomarketing - verkoop voorstellingen - aanvraag informatie - externe bestanden Databasemarketing als onderdeel van CRM: Sluit de cirkel!

10 I. data databasemarketing als onderdeel van CRM -verkoop voorstellingen -verkoop boeken - aanvraag informatie - externe bestanden

11 wie werkt met crm systeem ?

12 databasemarketing als onderdeel van CRM keuze technologie 1988: LVP 1992: PASS (eerste echte CRM mogelijkheden) 1998: start internet-verkoop 2003: SRO (grote gebruiksvriendelijkheid, actuele technologie) - grondige marktverkenning, geen dikke bestekken - totaalpakket (geen maatontwikkeling), korte implementatietijd - geen asp-oplossing, inhouse systeem voordeel: - controle over eigen gegevens - opbouw technologische kennis die nog voor andere applicaties bruikbaar is (TS, SQL) - hardware- en beheerskosten worden gedeeld - onafhankelijkheid II. technologie

13 ticketverkoop scholenwerking directie administratie boekhouding communicatie pers relaties klanten architectuur podiumkunsten muziek II. technologie databasemarketing als onderdeel van CRM relationele database ticketing systeem - véél meer dan "ticketing" - systeem als rode draad in organisatie - 11 medewerkers maken er gebruik van

14 tickethistoriekklantnummer seizoen event # stoelen waarde postcode filteren op eigen producties splitsen per seizoen sommatie op klantniveau III. analyses databasemarketing als onderdeel van CRM data analyse analyse en identificatie publiekssegment: vb. ABC analyse seizoen klantnummer som van aantal som van prijs

15 databasemarketing als onderdeel van CRM data analyse analyse en identificatie publiekssegment vb. ABC analyse III. analyses

16 nieuw toevallig trouw databasemarketing als onderdeel van CRM data analyse analyse en identificatie publiekssegment vb. ABC analyse III. analyses

17 publiek uit heel Vlaanderen en Brussel komt naar deSingel voor voorstellingen die anders alleen in het buitenland te zien zijn databasemarketing als onderdeel van CRM spreiding van het publiek in Vlaanderen III. analyses

18 analyse Infobel cd-rom# families per straat database deSingel# klanten per straat IV. acties databasemarketing als onderdeel van CRM op zoek naar een groter publiek vb. van één van onze globale acties voor klantenwerving - gelijkgestemden zoeken elkaar op - "deSingel-straten" in Antwerpen

19 meting respons publiek databasemarketing als onderdeel van CRM vb. van permanent communicatiemiddel: maandblad IV. acties

20 crm = gezond boerenverstand ivm. acties = grote aandacht voor mogelijkheden technologie (een kleine aanpassing in procedure kan grote tijdswinst betekenen) = zo nauwkeurig mogelijk werken = heel de organisatie betrekken fout: crm is enkel iets voor ticketverkoop = dagdagelijkse aandacht voor veel verschillende medewerkers

21 I. DATA II. TECHNOLOGIEIII. ANALYSES IV. ACTIES input output - ticketing software als onderdeel van geïntegreerd informaticaplatform - werving - upgrade - loyaliteitsverhoging - RFM/LTV - geomarketing - verkoop voorstellingen - aanvraag informatie - externe bestanden Databasemarketing als onderdeel van CRM: Sluit de cirkel!

22 deSingel internationaal kunstcentrum crm in deSingel crm als onderdeel van geïntegreerd informaticaplatform

23 applicaties -databank artiesten en werken - planning ruimtegebruik - digitaal archief - koppeling cultuur databank - ticketverkoop - credit card clearing - crm geïntegreerd informaticaplatform (web, portal) - personeelszaken - tijdsregistratie analytisch & webconsultatie - financiële administratie integratie voor- & nacalculatie - horecabeheer pos, personeelskaarten, goederenstroom - facility management

24 systeem integratie Externe website Interne portal     Cultuur databank interne planning 3000 voorstellingen database artiesten en werken 5000 artiesten 3000 werken 500 functies ticketing en crm klanten en prospecten digitale databank 4500 foto’s 500 programmaboekjes

25 integratie als resultaat van genereren van informatie uit verschillende bronnen

26 digitale databank: resultaat zoeken foto’s

27

28 Arts Marketing Association (GB), over Truly integrated website “It is not easy to find websites that you can point to where the venue sets out to provide high added value content to all the users. Yes, it is in Flemish, but it is fully tri-lingual with English too. And it makes it very easy find out what is on and to buy tickets. All press releases, press cuttings and reviews are uploaded so the potential attenders can read about events and what has been said about them. It is also possible to download and print out in advance, for free, the in-depth programme. Full biographical and contextual details are available on the site about artists and events, including the archive on all past events” (18th Feb. 2004)

29 voordelen van integratie - gegevens productie slechts éénmaal ingeven - geen webmaster: gegevens komen uit verschillende systemen - informatie steeds actueel, zowel intern als extern - bespreekbureau wordt minder telefonisch belast - massa informatie wordt ontsloten voor ruim publiek - structurering eigen intern archief - groot aanbod van informatie lokt meer bezoekers naar site en dus ook: meer ticketkopers ! volledig CRM georiënteerd ! 

30

31 - als bruggenbouwer naar de artiest - als goed beheerder die de schaarse - door de gemeenschap ter beschikking gestelde - middelen optimaliseert

32


Download ppt "DeSingel internationaal kunstcentrum crm in deSingel crm als onderdeel van geïntegreerd informaticaplatform pierre van diest."

Verwante presentaties


Ads door Google