De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SKZ in de USA Alles wat u wilt weten over de VS en zijn inwoners in 1 handige overzichtspresentatie. – Hoe zien Amerikanen de wereld?

Verwante presentaties


Presentatie over: "SKZ in de USA Alles wat u wilt weten over de VS en zijn inwoners in 1 handige overzichtspresentatie. – Hoe zien Amerikanen de wereld?"— Transcript van de presentatie:

1 SKZ in de USA Alles wat u wilt weten over de VS en zijn inwoners in 1 handige overzichtspresentatie. – Hoe zien Amerikanen de wereld?

2 De wereld volgens een Amerikaans Professor

3 Een Amerikaans Student

4 De wereld volgens de doorsnee Amerikaan

5 Verschillen tussen VS en België 1) Short Attention Span U vraagt zich af wat dit betekent? Een Amerikaan houdt gemiddeld net iets minder dan 2,5 minuten zijn gedachten bij een gesprek. Meestal gaat het ongeveer zo: Q: How are you? A: How are you? Q: What are you up to? A: We should hang out one time? Interruption: Cell phone ringing End of conversation Who’s posing, Who’s talking?

6 2) Competitiviteit: alles is competitief: – Om’ter tmeeste geld en invloedrijkste familie – Alles is gebaseerd op rankings en rangordes, bv: beste scholenlijst,…. – Punten worden berekend relatief tegenover de rest van je klasgenoten. Dave Nakasone

7 3) Charity Het belang van Status. – Amerikanen zien Charity (liefdadigheidswerk) niet enkel als een barmhartige daad maar tevens als een zinvolle manier om status te verwerven. – Voorbeelden: Adopt a Highway = Geef je naam aan een oprit of afrit van de autosnelweg tegen fixe betaling. – Geef geld aan de Universiteit en laat je naam graveren op: de stoep, een baksteen, een bank, een gebouw, …

8 4) Individualisme Maaltijden worden niet in familieverband genuttigd: “chaqun pour soi et dieu pour tout le monde?” Teveel volk op de bus: pech, wacht maar op de volgende. Wie uiteraard extra betaald krijgt een “priority seat” waardoor je niet in de rij hoeft te wachten. The Self-Made Man & The American Dream

9 5) Hardcore ervoor gaan Toepasbaar op alles en nog wat: Studeren (1 e is den beste-zie competitiviteit), Drinken, Fitnessen, Het Motto “Meer is Beter” is hier volledig van toepassing. Illustraties: Zie volgende Slide

10 Kosten noch moeite worden gespaard! 10 pizza’s op kosten van een vriend laten leveren…prijs = nihil, plezier= onbetaalbaar. 1 Kegg = prijs 200 $ 1 Bong = prijs 300 $ 1 hookah = prijs 150 $ Entertainment is Priceless!!!

11 6) De MEGA (korte) Hype Elk evenement, schandaal, celebrity wordt massaal gehyped door de Media. Dat duurt ongeveer een tiental dagen waarna het nieuws een ongekende snelle en stille dood sterft. -Continue “updates”, Special Reports en Inside Information zijn de Keywords. - Voorbeelden: Zie en.wikipedia.org: Spygate, Michael Vick, Obama en zen “momentum”, Superbowl, …

12 7) Body Culture Moet er nog iets bij gezegd worden? Nee, misschien nog een fotootje

13 Persoonlijke ervaringen met US- Culture Wij zijn niet verantwoordelijk voor de content van de volgende pagina’s noch wensen wij u uit te nodigen deze zaken te verspreiden zonder expliciete toelating van Verhamme B. & Vloeberghs H.

14 Wegmann’s Supermarket:

15

16 The driving Culture….

17 Een Amerikaanse Kerstboom Trotse eigenaar: Dave Nakasone, Member Lehigh Wrestling Team

18 Drink attributen: Trechter’ke

19 Drinkattributen: Bier Pong meer info zie:

20 Cheerleaders Going Wild: Meer Info zie:

21 Late Night Trippin’ with Mike & Mitch Mitch Mike

22 Moest er echt een tekening bij?

23 That’s all for now folks


Download ppt "SKZ in de USA Alles wat u wilt weten over de VS en zijn inwoners in 1 handige overzichtspresentatie. – Hoe zien Amerikanen de wereld?"

Verwante presentaties


Ads door Google