De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Www.hansonexperience.com Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Www.hansonexperience.com Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken."— Transcript van de presentatie:

1 Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher

2  Van Informatiesamenleving via Experience Economy naar Transformatie samenleving (Pine&Gilmore, Jensen, Piët)  Macroshift: de omslag naar een duurzame wereld (Laszlo)  Aandacht voor ander leiderschap: servant-leadership (Greenleaf, Wijfels)  Van cultuur van sociale regelgeving naar communicatieve zelfsturing (Cornelis)  Markets are conversations (Cluetrain Manifesto)  Organisatiestructuur van piramide (top down) met ‘hark’-structuur naar cirkel, matrix of omgekeerde piramide en zelfsturing(Greenleaf, Fousert)  Groei van masculine samenleving naar feminine samenleving (Hofstede)  Aandacht voor kwaliteit, waarden en zingeving (Piët, Jensen, Cornelis, Greenleaf)  Meer vraag- dan aanbodsturing (maatwerk) en co-creatie (Prahalad&Ramaswamy)  People have changed more then organisations (Zuboff) Duurzame veranderingen: de mens centraal

3 source:Neville Hobson

4 De nieuwe organisatie: van vinken naar vonken

5 Een nieuwe generatie: Net-generatie  vaarwel oude media, intensief gebruik nieuwe media  interactiviteit  informatie zoeken en verwerken  voorkeur voor beelden, games  mobiel communiceren  netwerken als lifestyle  elke plek is een leeromgeving, in het echt en virtueel  multitasking in twitch speed: snel reageren, snel handelen, verwachten snelle reacties, it has to happen now  niet lineair denken  technologie als lucht  inverse opvoeding

6 Een nieuwe leeromgeving

7 De nieuwe professional: Celebrate work

8 Nieuwe marketing: Markets are conversations We are not seats or eyeballs or end users or customers We are human beings - and our reach exceeds your grasp. Deal with it. the Cluetrain Manifesto

9 Nieuwe marketing: andere informatiestromen source:Paul Molenaar Ilse Media

10 Nieuwe middelen: conversatie en samenwerking source:Frankwatching

11 Nieuwe markten: The Long Tail kleine markten worden groot source:Frankwatching

12 Samengevat (1)  Nieuw media (weblogs/podcasts e.d.):  spelen in op de trend: user in control / de mens centraal.  samen zijn nieuwe media een oorverdovend lawaai van massaal gefluister.  zitten in het belangrijke deel van de Long Tail: on-line kun je met weinig middelen heel veel mensen benaderen.  gedragen zich als een (sociaal) virus.  zijn een middel voor connecting en sharing  geven een individu on-line presence, waarbij de wereld het speelveld is.

13 Samengevat (2)  De massa krijgt middelen in handen om hun stem te laten horen.  Bedrijven, instanties e.d. moeten leren luisteren. (model van consumer to business.)  De snelheid van publicatie van foto’s, postings etc. is groter dan die van reguliere media. (De verspreiding van content een kwestie van minuten.)  Mensen krijgen mogelijkheden om hun passie te tonen en hun eigen transformatie vorm te geven. (communicatieve zelfsturing.)  Door het linken naar elkaar ontstaan nieuwe communities (co-creatie.)

14 Bedankt voor uw aandacht !


Download ppt "Www.hansonexperience.com Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken."

Verwante presentaties


Ads door Google