De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Bart Bosma “The Heineken way of life”. 3 Agenda Achtergrond Waarom Heineken the City Wat is Heineken the City Doelstellingen Heineken the City Activiteiten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Bart Bosma “The Heineken way of life”. 3 Agenda Achtergrond Waarom Heineken the City Wat is Heineken the City Doelstellingen Heineken the City Activiteiten."— Transcript van de presentatie:

1 Bart Bosma “The Heineken way of life”

2

3 3 Agenda Achtergrond Waarom Heineken the City Wat is Heineken the City Doelstellingen Heineken the City Activiteiten Heineken the City Uitdagingen Heineken the City Opdracht Randvoorwaarden

4 4 Achtergrond

5

6 Gebruik van media

7

8 A different ballgame is needed

9 9 Waarom Heineken the City

10 Laat liefhebbers het merk ‘beleven’. Plek om in contact te komen met de consument. Platform om marketingactiviteiten door te vertalen. Andere manier om te onderscheiden van de concurrent. (met het ook op toekomstige wetgeving) Heineken the City als marketing tool

11 Heineken liefhebber Man jaar 75% Nederlanders 25% Toeristen Doelgroep

12

13 13 Wat is Heineken the City

14 Name: Location:Amstelstraat, Amsterdam Target group:Primary locals, secondary tourists Message:“Official Store” Big Idea:“Portal to the Heineken way of life” Fact sheet

15 Wat is The Heineken City De Heineken Brandstore is een Concept Store die de Heineken Way of Life reflecteert en bestaat uit de volgende onderdelen: 1. De winkel In de winkel worden meer dan 250 unieke Heineken producten verkocht. Er zijn twee productlijnen: De Heineken Heritage Collectie (unieke Heineken producten met een heritage uitstraling) en de Heineken Original collectie (de bekende Heineken producten zoals t-shirts, caps en openers) 2. Beershop De Beershop bestaat uit twee onderdelen: Een assortiment gekoeld Heineken bier producten en de Jouw Heineken collectie bestaande uit een selectie van onze gepersonaliseerde Jouw Heineken flesjes 3. Drie unieke Boardrooms Drie unieke en inspirerende vergaderruimten met elk een uniek interieur. Alle faciliteiten zijn aanwezig en er kan binnen de vergaderarrangementen bijvoorbeeld voor worden gekozen om te ontbijten, lunchen of dineren.

16 De winkel

17 17 De Heineken Expierence richt zich voor een groot deel op toeristen, Heineken The City richt zich vooral op Nederlandse consumenten In Heineken the City staat het Heineken van nú centraal, terwijl bezoekers aan de HEX vooral geïnformeerd worden over de geschiedenis van het bedrijf en waar het Heineken-merk internationaal voor staat De toegang tot Heineken the City is gratis, voor de Experience geldt een toegangsprijs van 15 euro per persoon inclusief 2 drankjes en een cadeautje Heineken the City vs. Heineken Experience

18 18 Doelstellingen Heineken the City

19 Verhogen Merkwaarden Heineken Verhogen aantrekkelijkheid van Heineken in brede zin Impact creëren door de juiste marketing Zoeken naar een nieuwe manier van marketing in verband met een mogelijk reclameverbod in de toekomst Een gezonde businesscase Doelstellingen Brandstore

20 Goede balans tussen experience en winkel is essentieel Experience: Elk product en de winkel zelf moet bouwen aan onze merkwaarden Winkel: Gezonde businesscase: Traffic, conversie, en marge

21 21 Activiteiten Heineken the City

22 Heineken® The City 2011 Focus: Primary focus on sales. Secondary focus on brand experience Activations: Using the 2011 main brand activations as the starting point Medium: - Translating our Big Bangs into merchandise - Translate part of the store into a flexible experience area - Drive traffic by organizing in-store events, inclusion of HtC in our brand activations, Heineken.nl, local communication, and by CRM Boardroom Separate from the brand activations, the boardrooms will be activated year round

23 23 Uitdagingen Heineken the City

24 Uitdagingen 2011 Traffic verhogen We willen nog meer mensen in de winkel Omzet verhogen We willen de omzet per bezoeker laten stijgen

25 Bouwen aan awareness en doorvertalen naar omzet Awareness Positieve attitude Traffic naar winkel Conversie Revenue

26 26 Opdracht

27 27 Hoe kunnen we nog meer halen uit Heineken the City? Meer traffic, hogere conversie, meer omzet Concept aanscherpen? Visibility HtC verhogen? Talkability verhogen? Samenwerking Heineken Experience en Heineken the City? Waarom zouden mensen naar HtC komen?? Opdracht

28 28 Randvoorwaarden

29 29 Heineken the City is 25% beleving en 75% een winkel (echter de 25% beleving moet wel zorgen voor traffic) Probeer met name de Amsterdammer aan te spreken, maar neem ook de toeristen/ dagjesmensen mee Neem in het voorstel naast Heineken the City ook de Heineken Experience mee. Hoe kunnen deze twee elkaar aanvullen en versterken? Een horeca functie is voor nu buiten scope Randvoorwaarden


Download ppt "Bart Bosma “The Heineken way of life”. 3 Agenda Achtergrond Waarom Heineken the City Wat is Heineken the City Doelstellingen Heineken the City Activiteiten."

Verwante presentaties


Ads door Google