De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Workshop Active Ageing 25-06-2013 Laurens van Bree Robin Colijn Jeroen Huijbregts Bart-Jan de Man.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Workshop Active Ageing 25-06-2013 Laurens van Bree Robin Colijn Jeroen Huijbregts Bart-Jan de Man."— Transcript van de presentatie:

1 Workshop Active Ageing Laurens van Bree Robin Colijn Jeroen Huijbregts Bart-Jan de Man

2

3  Blue Zones  De Power 9 ©  Beweging  Voeding  Sociaal  Casus  Slotvraag

4  Dan Buettner  De Power 9 ©

5  Beweeg natuurlijk  Ken je doel  Schakel een versnelling terug  Verlaag je calorie-inname met 20%  Baseer je eetpatroon op plantaardig voedsel  Drink twee glazen wijn  Familie  Vind jouw gelijkgestemden  Vriendenkring

6 Mensen gaan niet graag op de fiets naar het werk, vaak door slecht weer. Hoe kun je mensen toch meer laten bewegen op een werkdag?  Hoe kun je sporten aantrekkelijker maken?  Hoe kunnen we (wekelijkse) beweging-events in een stad of dorp toegankelijker maken?  Hoe kun je je eigen omgeving zo inrichten dat deze meer uit daagt tot bewegen, of waardoor je meer gaat bewegen in je dagelijkse activiteiten?

7 Hoe zou je er voor kunnen zorgen dat mensen meer het eetpatroon afstemmen op het eetpatroon dat gebruikt wordt in de blue zones.  Hoe kunnen we een (mediterraan) regenboogdieet aantrekkelijker maken voor de consument?  Wat kunnen we doen met de ongezonde producten, zoals vlees, zoutjes, snoep en frisdrank?

8 Sociale contacten zijn belangrijk. In ons dagelijks leven hebben we allemaal contact met anderen.  Op welke manieren heb jij vandaag je sociale contacten onderhouden?  Hoe kunnen we stress vermijden in het dagelijks leven?

9  John de Vries is een 50-jarige man, woonachtig in Breda. John is getrouwd met Anita de Vries. Samen hebben zij twee kinderen, die sinds kort uit huis zijn.  John heeft een fulltime kantoorbaan in Dordrecht. Hij gaat elke dag met de auto naar zijn werk, waarbij hij vaak in de file staat. Hierdoor is hij vaak laat thuis. Ook Anita is vaak laat thuis, waardoor ze samen vaak en simpele afhaal/ opwarm maaltijd in huis halen. Omdat hij pas laat thuis is heeft hij daarom vaak ook geen zin meer om nog te gaan fitnessen.  John heeft in het verleden een fitness abonnement gehad, maar is daar mee gestopt omdat hij dit te saai vond. John en Anita rijden wel regelmatig op zondag met de motorclub een rondje door West-Brabant.

10  Hoe kan John meer gaan bewegen?  Hoe kan John zijn eetpatroon aan passen op het (mediterraan) regenboogdieet?  Hoe kan John het beste zijn netwerk onderhouden en vergroten? En hoe kan hij stress vermijden?

11 Is het mogelijk om de leefstijlfactoren van de ‘Blue Zones’, ofwel de ‘Power 9’ te implementeren in onze eigen samenleving?

12 Mensen gaan niet graag op de fiets naar het werk, vaak door slecht weer. Hoe kun je mensen toch meer laten bewegen op een werkdag?  Hoe kun je sporten aantrekkelijker maken?  Hoe kunnen we (wekelijkse) beweging-events in een stad of dorp toegankelijker maken?  Hoe kun je je eigen omgeving zo inrichten dat deze meer uit daagt tot bewegen, of waardoor je meer gaat bewegen in je dagelijkse activiteiten?

13 Hoe zou je er voor kunnen zorgen dat mensen meer het eetpatroon afstemmen op het eetpatroon dat gebruikt wordt in de blue zones.  Hoe kunnen we een (mediterraan) regenboogdieet aantrekkelijker maken voor de consument?  Wat kunnen we doen met de ongezonde producten, zoals vlees, zoutjes, snoep en frisdrank?

14 Sociale contacten zijn belangrijk. In ons dagelijks leven hebben we allemaal contact met anderen.  Hoe kunnen we de sociale contacten in deze samenleving vergroten?  Hoe kunnen we stress vermijden in het dagelijks leven?

15  Hoe kunnen de voorgaande oplossingen samengebracht en gecombineerd worden?  Belangrijk hierbij is dat het voor John gemakkelijk te realiseren is.

16  Zijn er nog vragen?


Download ppt "Workshop Active Ageing 25-06-2013 Laurens van Bree Robin Colijn Jeroen Huijbregts Bart-Jan de Man."

Verwante presentaties


Ads door Google